View: 7861|Reply: 7
|
Bantah TMNET Streamyx PENIPU!!!
[Copy link]
|
|
Kebalakang ini, Tmnet Streamyx sambungan selalu terputus-putus, walaupun macam-macam Package pengguna membagai tetapi situasi terputus-putus ini menyebabkan pengguna tidak mampu menggunakan internet secara langsung.
Masalah ini semakin serius, namun begitu kakitangan Tmnet Streamyx tidak mengambilberat perkara tersebut, sebaliknya kami dipaksakan menjelaskan pembayaran kepadanya setiap bulan.
kalau kami membuat aduan dan menyuruh teknikcian menolong kami mengatasi masalah internet di rumah kami, situasi ini masing berlaku. Ini adalah disebabkan oleh masalah Tm Streamyx (samaada dalam bidang teknik atau perkhidmatan yang diberi) dan bukan di rumah kami.
Walaubagaimanapun, tidak ada sebuah media yang betul untuk kami membuat aduan kepada mereka, itu merupakan sesuatu "defensi" mereka yang mengelakkan aduan kami.
Sesiapa tahu apa yang mereka buat dalam menaiki taraf perkhidmatan sambungan internet? Tetapi, yang apa termuncul dalam pasaran Malaysia hanya kata kami dapat menimati kelebihan kelajuan sambungan internet, sebernanya ini merupakan satu cara penipuan marketing, apa yang terletak dalam package yang lawa cuma TMnet Streamyx yang same dan lama.
Ini boleh dibuktikan sekiranya kami mennyemakkan kelajuan internet dalam komputer kami dan semua pengguna mesti tahu, apa yang TMnet Streamyx diberikan kepada kami adalah tidak mempuaskan serupa dalam kontrat-nya.
Bukan itu satu penipuan yang sah? Bagaimana tidak ada orang keluar untuk membantah mereka?
Demi mendapat perkhidnatan yang adil, saya berharap ada satu tunjuk-rasa pada 31 OGOS 2012 ini untuk membantah penipuan mereka.
Last edited by megaloong on 26-8-2012 12:25 AM
|
|
|
|
|
|
|
|
Relax bro. U need to elaborate more about your problem. Mind to share ur connection problem and what TM contractor/staff done to solve it? At least semua ahli disini boleh berkongsi maklumat dan maybe there is a few steps u can try before duduk dan Tunjuk Rasa .
Ok this is a few tips from me (Saya bukan staf TM tapi adalah bekas pengguna Streamyx). Ada banyak kebarangkalian Streamyx selalu berputus-putusan.
Keadaan fizikal wayar telefon : Kontraktor tmnut biasanya akan memeriksa keadaan wayar telefon anda. Ada wayar telefon yg dah lama menyebabkan berlakunya karat/rust. So connection quality akan menjadi tak stable.
Splitter : Jika anda ada 2 point telefon di rumah, sebagai contoh satu point phone di tingkat atas dan satu point phone di tingkat bawah, sila gunakan splitter di kedua2 point tersebut. Sound funny but last time this solution solved my prob. This step also boleh digunakan sebagai solution untuk hilangkan 'noise' pada telefon ketika internet sedang digunakan.
Modem/Router : Cuba tukar router. Ask the contractor to test with a new router/modem in case the problem tak solve and their forgot to replace/test the modem/router which is i believe this is the first solution yang mereka akan buat.
Jumper : Jumper ni tak de kat rumah u. Dia ada dalam satu big box yg biasanya located di tepi-tepi jalan. So if the tmnut staff/contractor try to solved ur prob tanpa keluar check the jumper, u can tunjuk rasa to them on the spot. No need to wait until 31st August since ur bill still jalan. Last edited by Andy47 on 26-8-2012 01:25 AM
|
|
|
|
|
|
|
|
megaloong buat laporan pada 100... |
|
|
|
|
|
|
|
sama jugak... sudah call itu streamik punya amoi.. dia kato wa punya splitter suda losak.. 4 different splitters used.. same2... then i ingt nk beli splitter lain.. kalau sama jugak.. aku nk mintak itu amoi hantar teknision die...modem sudah tukar 2 jenis.. sama jugak... dia suda reset port dua kali.. no difference.. problem with snr.. aku configure kat modem tu sndiri.. skang ni ok la lg..cis...
|
|
|
|
|
|
|
|
bertukarlah pada p1 setakat ini,yg aku guna tak ada masalah pun.....TM pentingkan unifi drp streamyx |
|
|
|
|
|
|
|
TM nut mmg penipu, sebab dekat malaysia cuma ada 1provider internet berwayar, JARING entah kemana, so xada compatitor, tu yang jd mcm tu. Dari slh 1 report yg aku buat, technician dia tipu aku, sebenarnya tachnician tu x settle kan prob internet aku, aku tanya prob apa, dia ckap LAN onboard pc rosak, aku troubleshoot sendiri, rupa-rupanya, modem aku technician tu xsetting lagi, esk tu aku tanya & akhirnya technician tu mengaku xsetting modem diorg igt aku bodo piang nak ditipu. Nasib baik aku x beli motherboard baru... |
|
|
|
|
|
|
|
Ok TT ada betul apa yg Andy tu ckp, kene kaji jugak prob sebenar, jangan terburu-buru, nanti sendiri dapat malu..... |
|
|
|
|
|
|
|
kita sbagai pengguna kena tahu hak.
aku sndiri selalu report (call #100) dan aduan aku akan direkod.
kalau 5-6kali berulang, biasanya diorg akan hantar teknician dtg cek. cek kat port, cek kat box (rumah apatment) dan cek wayar rumah.
masalah ni boleh kita buat tuntutan REBET. dulu, operator cuma amik info masa aku wat aduan tu je.
masalah teknikal hampir 1 bulan, so, dpt rebet 1 bulan. kes ni tahun 2007 atau 2008 dulu. lepas tu aku pindah rumah lain, takde dah masalah tu.
|
|
|
|
|
|
|
| |
|