CariDotMy

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: pendeta

[Tempatan] Edisi fitnah : Dalam kristian tiada kasta!

[Copy link]
Post time 26-2-2018 10:31 PM | Show all posts
katowjo replied at 26-2-2018 09:11 PM
sam kata..i ade evidence buraq kehulu hilir..

bila suruh bawak mai evidence..

Ha ha ... lobai king of tunggeng katowjo dah melalok pasal nak cari jalan lari

Bawak mai evidence ... bawak mai evidence ... ko dok melalok macam org separuh akai yg mabuk todi + ketum

Aku tanya lagi sekali & kali ni aku letak counter
ko nak evidence ttg buraq lagu mana ?

counter = 9
Ha ha ha ha ... dah mula takut jawab. Yg ko takut sampai kecut perut pasal apa?

Sendiri mintak evidence , sendiri pulak takut nak bagi tau evidence macamana

Sebenarnya ko hanyalah kaki kencing aje .... evidence macamana pon ko dah tak tau

Lepas tu dok merapu ttg hafazan ... oh yeah ni kot2 ttg 'hadith bukhari' iaitu kambing makan cebisan ayat rejm yg sampai skg rujukkan bawah OSA

Dok merepek pulak tu - penipu ini , penipu itu ... cuba ko bagi tau : ko nak evidence ttg buraq lagu mana ?

Ko masih belum jelaskan macamana ko mati2 klaim
- buraq = kuda bersayap

He he he he ... see folks .. bila tersepit , lobai king of tunggeng katowjo buat tak nampak aje soalan

Kesian ... lagi sekali ko kantoi dimalukan dgn terhina sekali ... geng sendiri pon kantoi kan ko

Kah kah kah ... kaki kencing tersohor CI ni , lobai king of tunggeng katowjo , lagi sekali kantoi dimalukan dgn terhina sekali

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-2-2018 10:38 PM | Show all posts
katowjo replied at 26-2-2018 09:13 PM
takde lagi ke "evidence"nya buraq wujud seperti di claim si sam si penipu bersiri tu?

tanya lak ...

Ha ha .. lobani king of tunggeng katowjo masih merepek pasal nak lepaskan diri dari tersepit

Aku tanya sekali lagi :

counter = 10
Ha ha ha ha ... segala mak nenek evidence lagu mana? Boleh tak ko jelaskan

Sendiri tanya sendiri mau lari ka ... lu sudah mabuk todi ka tambi?

Oops ko nak lari lagi ye ... buat tak nampak aje kat soalan seterusnya

Awal2 doh gah sgt cakap pasal Abu Huraira(ra) seorang penipu & hadith tak reliable. Ok ... skg boleh tak ko jawab soalan2 senang aje :
Boleh tak ko jawab soalan2 aku , post#650

Cuba ko jawab soalan2 senang . Pasal apa ko
    (1) mati2 klaim Abu Huraira(ra) penipu? Dia telah mengaku on the spot berbuat demikian. Kalo org dah buat pengakuan bermakna dia jujur
    (2) kata suka2 create hadith pasal kita boleh check dgn dua hadith berlainan iaitu #5356 & Sunan an-Nasa'i 2543 pasal hadith tersebut adalah mutawatir
    (3) mati2 klaim : mutawatir (multiple attestation) = isnad (chain of narration)

(counter = 4)
He he he he ... tetiba ko kecut perut & tak mau jawab pulak. Awal2 gah sgt cakap pasal kononnya Abu Huraira(ra) penipu lah , hadith tak reliable lah ... skg dah menikus pulak. Tak kan ini pon bawah OSA

See folks ... berpusing pusing lobai king of tunggeng katowjo konar pasal nak lari

Sendiri buat argument & skg sendiri pulak takut dgn argument yg dibuatnya

Konfom! Ko ni kaki kencing tersohor kat CI ni ... lagi sekali kantoi dimalukan dgn terhina sekali

Kah kah kah .... lobai king of tunggeng katowjo dah mula merepek pasal nak lari

Use magic Report

Post time 26-2-2018 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahahaaa si gila sam belum makan lagi nampak nya
Pegang ukiran buraq itu bukti buraq wujud itu logic gila sam ....

Use magic Report

Post time 26-2-2018 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Dwdrum at 26-2-2018 07:04 AM

Post gila sam

Post #399
Senang aje , apa Nabi Muhammad(saw) buat , iaitu solat di Mesjid Al Aqsa & teserempak dgn caravan tok arab tu semua ada pengesahan pihak ketiga.
(1) Enemy's attestation (it fulfills the historical method to determine what is closest to the truth)

The narrator said that Abu Sufyan later said: "By Allah, nothing stopped me from saying something to Heraclius to make him despise Muhammad but the fact that I did not want to tell a lie that would later be found out, and he would never believe me again after that. Then I told him about the night on which he was taken on the Night Journey. I said: `O King, shall I not tell you of something from which you will know that he is lying' He said, `What is it' I said: `He claims that he went out of our land, the land of Al-Haram, in one night, and came to your sanctuary in Jerusalem, then came back to us the same night, before morning came.' The Patriarch of Jerusalem was there, standing next to Caesar. The Patriarch of Jerusalem said: `I know that night.' Caesar looked at him and said, `How do you know about this' He said, `I never used to sleep at night until I closed the doors of the sanctuary. On that night I closed all the doors except for one, which I could not manage to close. I asked my workers and others who were with me to help me deal with it, but we could not move it. It was like trying to move a mountain. So I called the carpenters, and they looked at it and said: The lintel and some part of the structure has fallen onto it. We cannot move it until morning, when we will be able to see what the problem is. So I went back and left those two doors open. The next morning I went back, and saw that the stone at the corner of the sanctuary had a hole in it, and there were traces of an animal having been tethered there. I said to my companions: This door has not been closed last night except for a Prophet, who prayed last night in our sanctuary.'''
(2) Confirmation by a third party
I stood up in Al-Hijr and Allah displayed Jerusalem in front of me, and I began describing it to them while I was looking at it."

The ‘Night Journey’ raised a good deal of stiramong the people and the sceptical audience plied Muhammad with all sorts of   
questions. He told them that he saw the camels of Makkan merchants to and fro.He also guided them to some of their animals that went astray. He informed themthat he had drunk some of their water while they were fast asleep and left thecontainer covered.

The disbelievers, however, found ita suitable opportunity to jeer at the Muslims and their creed. They pesteredthe Prophet [pbuh] with questions as to the description of the Mosque atJerusalem, where he had never gone before and, to the astonishment of many, theProphet’s replies furnished the most accurate information about that city. Hesupplied them with all the news about their caravans and the routes of their camels.However, all this increased in them nothing but flight from the Truth, and theyaccepted nothing but disbelief.

@sam1528 ......

Use magic Report

Post time 26-2-2018 11:11 PM | Show all posts
Dwdrum replied at 26-2-2018 11:00 PM
Hahahahahaaa si gila sam belum makan lagi nampak nya
Pegang ukiran buraq itu bukti buraq wujud i ...

Ha ha .. lobainita minah sewel dok kutuk diri sendiri

TQ ye

Errr .. yg mengaku jumpa buraq & pegang pon .... hanyalah diri ko

Ha ha ha ha ..... Tetiba bila sedar dah kantoikan geng sendiri .... tak tak tak ... tak jumpa pulak buraq

Ni org panggil mengencing .... hanya kaki kencing aje buat sedemikian

Kah kah kah ... lobainit aminah sewel masih tak habis mengencing

Use magic Report

Post time 26-2-2018 11:38 PM | Show all posts
Edited by sam1528 at 26-2-2018 11:50 PM
Dwdrum replied at 26-2-2018 11:02 PM
Post gila sam

Post #399

Ha ha ... lobainita minah sewel dok kalim post gila tapi tak tau mana tang gila tu

Tu lah ko tak tau ttg historical method , ko kan buta sejarah ... oops ko hanyalah kaki kencing aje

(1) Enemy's attestation (it fulfills the historical method to determine what is closest to the truth)
Principle of Enemy Attestation: Any source that does not have sympathy for a certain person, message, or cause comes to affirm something about it. When writers or enemies corroborate the given facts or data, it is more likely to be authentic.

Kita examine the evidence :
The narrator said that Abu Sufyan later said: "By Allah, nothing stopped me from saying something to Heraclius to make him despise Muhammad but the fact that I did not want to tell a lie that would later be found out, and he would never believe me again after that. Then I told him about the night on which he was taken on the Night Journey. I said: `O King, shall I not tell you of something from which you will know that he is lying' He said, `What is it' I said: `He claims that he went out of our land, the land of Al-Haram, in one night, and came to your sanctuary in Jerusalem, then came back to us the same night, before morning came.' The Patriarch of Jerusalem was there, standing next to Caesar. The Patriarch of Jerusalem said: `I know that night.' Caesar looked at him and said, `How do you know about this' He said, `I never used to sleep at night until I closed the doors of the sanctuary. On that night I closed all the doors except for one, which I could not manage to close. I asked my workers and others who were with me to help me deal with it, but we could not move it. It was like trying to move a mountain. So I called the carpenters, and they looked at it and said: The lintel and some part of the structure has fallen onto it. We cannot move it until morning, when we will be able to see what the problem is. So I went back and left those two doors open. The next morning I went back, and saw that the stone at the corner of the sanctuary had a hole in it, and there were traces of an animal having been tethered there. I said to my companions: This door has not been closed last night except for a Prophet, who prayed last night in our sanctuary.'''

Enemies of Prophet Muhammad(saw) ,  in this case :
- Abu Sufyan
- Caesar
- Patriarch of Jerusalem
Kat sini kita dapat fakta yg musuh Nabi Muhammad(saw) mengesahkan ttg Nabi Muhammad(saw) di Mesjid Al Aqsa. Kalo ikut Historical Method of Enemy' attestation :
enemies corroborate the given facts or data, it is more likely to be authentic

Jeng jeng jeng .... maka aku betul , ko hanya mengencing ...

(2) Confirmation by a third party
I stood up in Al-Hijr and Allah displayed Jerusalem in front of me, and I began describing it to them while I was looking at it."

The ‘Night Journey’ raised a good deal of stiramong the people and the sceptical audience plied Muhammad with all sorts of   
questions. He told them that he saw the camels of Makkan merchants to and fro.He also guided them to some of their animals that went astray. He informed themthat he had drunk some of their water while they were fast asleep and left thecontainer covered.

The disbelievers, however, found ita suitable opportunity to jeer at the Muslims and their creed. They pesteredthe Prophet [pbuh] with questions as to the description of the Mosque atJerusalem, where he had never gone before and, to the astonishment of many, theProphet’s replies furnished the most accurate information about that city. He supplied them with all the news about their caravans and the routes of their camels.However, all this increased in them nothing but flight from the Truth, and theyaccepted nothing but disbelief.

Konfom dari 2 sudut
(1) accurate description ttg Jerusalem yg Nabi Muhammad(saw) tak pernah ziarah
(2) conformation dari caravan tok arab ttg cerita yg binatang mereka terterabur lari di malam sebelum

Macamana skg lobainita minah sewel? Kalo Isra Miraj tak terjadik
- musuh Nabi Muhammad(saw) tak akan konfom cerite tersebut
- Nabi Muhammad(saw) boleh describe Jerusalem dgn terperinci & dia tak pernah ke situ sebelum itu
- konformasi dari caravan tok arab ttg apa terjadik pada mereka malam sebelum

Ha ha ha ha .... lobainita minah dah terkedu .... ko buta sejarah lah ... ini semua di panggil 'source criticism' , pg 78
It can be demonstrated that the witness (or source) has no direct interest in creating bias , the credibility of the message is increased

He he he he ... nampak gaya bukti aku ada support cara historian buat evaluation depa , manakala ko hanya mampu mengencing aje

Data talks .... bullshit walks

Lagi sekali lobainita minah sewel kantoi dimalukan dgn terhina sekali

Kah kah kah ... lagi satu cubaan lobainita minah sewel utk mengencing telah gagal

Use magic Report

Follow Us
Post time 26-2-2018 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 26-2-2018 07:11 AM
Ha ha .. lobainita minah sewel dok kutuk diri sendiri

TQ ye

Pegang ukiran buraq dalam masjid hinddu u cakap bukti buraq wujud ? .....lol......

Use magic Report

Post time 26-2-2018 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 26-2-2018 07:38 AM
Ha ha ... lobainita minah sewel dok kalim post gila tapi tak mana tang gila tu

Tu lah ko tak t ...

Mosque apa gila sam?

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 26-2-2018 11:45 PM | Show all posts
Dwdrum replied at 26-2-2018 11:39 PM
Pegang ukiran buraq dalam masjid hinddu u cakap bukti buraq wujud ? .....lol......

Ha ha ... lobainita minah sewel dok mengulang kencing mengencing dia

Kan aku dah kata : ko pegang kat jamban pon aku tak ambil pot

Dah tanya banyak kali :

counter = 11
Tetiba ko klaim pernah jumpa buraq & ko pegang pon

Ok by me .... bermakna ko dah kantoi malukan dgn terhina sekali lobai king of tunggeng @katowjo - take note ye

Ha ha ha ha .... Dia dok sibuk .. bawak mai bukti buraq ... bawak mai bukti buraq ... geng sendiri dah konfom sedemikian

Ini dipanggil geng pukul geng

I am loving it ... dapat pelagakan korang ...

Kah kah kah ... TQ ye lobainita minah sewel pasal ko kantoi malukan dgn terhina sekali geng sendiri

Use magic Report

Post time 26-2-2018 11:50 PM | Show all posts

Ha ha ... lobainita minah sewel dah mereng

TQ lah ko konfom lagi sekali ttg diri ko tu yg kureng cerdik :
- ko TAK TAU apa tu mesjid

Dah banyak kali jelaskan tersebut tapi ko dah terlampau tua ... tak mampu nak belajar lagi ... otak dah beku

Hmmm .. the combination ages of lobainita minah sewel , king of tunggeng katowjo & abam deeen(sengau2 slang mat salleh) ~ 130 - 140 yrs

Patut pon .. otak dah beku

Kah kah kah ... lobainita minah sewel berpusing kejar backside sendiri

Use magic Report

Post time 27-2-2018 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 26-2-2018 07:45 AM
Ha ha ... lobainita minah sewel dok mengulang kencing mengencing dia

Kan aku dah kata : ko pega ...

So betullah buraq islam dan hinddhu species yang sama kan....
Lol.

Use magic Report

Post time 27-2-2018 12:10 AM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 26-2-2018 07:50 AM
Ha ha ... lobainita minah sewel dah mereng

TQ lah ko konfom lagi sekali ttg diri ko tu yg kuren ...

Lol..... so tiada lah significan masjid al aqsa itu ... nabi pun sembahyang di tempat lain ......

Use magic Report

Post time 27-2-2018 12:19 AM | Show all posts
Dwdrum replied at 27-2-2018 12:07 AM
So betullah buraq islam dan hinddhu species yang sama kan....
Lol.

Ha ha ... cubaan lobainita minah sewel nak kononnya buat joke ... joke boring

Aku tak tau ... ko yg jumpa buraq & pegang pon buraq tersebut , jadik ko ada lah bukti buraq

Bermakna ko dah kantoi malukan dgn terhina sekali geng ko

Aku ucapkan TQ aje

Kah kah kah ... lobainita minah sewel kantoi malukan dgn terhina sekali lobai king of tunggeng @katowjo

Use magic Report

Post time 27-2-2018 12:23 AM | Show all posts
Dwdrum replied at 27-2-2018 12:10 AM
Lol..... so tiada lah significan masjid al aqsa itu ... nabi pun sembahyang di tempat lain ......

Ha ha ... lobainita minah sewel cuba sedaya upaya tonjol diri tu yg kurang cerdik

Mesjid Al Aqsa tak significant pulak dah

Ni lah dia kalo belajar ttg Islam dari gereja atau kuil

Ha ha ha ha ..... Dah tua bangka pon TAK TAU apa tu mesjid

Dah jelaskan banyak kali tapi masih tak paham ... nak kata apa , dah terlampau tua .. tak boleh belajar lagi ... otak dah beku

Kah kah kah ... lobainita minah sewel bangga diri tu kureng cerdik

Use magic Report

Post time 27-2-2018 12:41 AM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 26-2-2018 07:38 AM
Ha ha ... lobainita minah sewel dok kalim post gila tapi tak tau mana tang gila tu

Tu lah ko t ...

Heraclius to make him despise Muhammad but the fact that I did not want to tell a lie that would later be found out, and he would never believe me again after that. Then I told him about the night on which he was taken on the Night Journey. I said: `O King, shall I not tell you of something from which you will know that he is lying' He said, `What is it' I said: `He claims that he went out of our land, the land of Al-Haram, in one night, and came to your sanctuary in Jerusalem, then came back to us the same night, before morning came.' The Patriarch of Jerusalem was there, standing next to Caesar. The Patriarch of Jerusalem said: `I know that night.' Caesar looked at him and said, `How do you know about this' He said, `I never used to sleep at night until I closed the doors of the sanctuary.

Betul kah story ini

Use magic Report

Post time 27-2-2018 12:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Dwdrum at 26-2-2018 09:02 AM

Buraq islam dan mythology hindhu  adalah sama ... even gila sam tidak boleh berikan bukti kewujudan dan tiada bukti untuk denied kenyataan i salah ...even gila sam sudah cakap i comfirm kan soooo beliau si gila sam setuju lah tuuuu ..lol....walaupun hanya ukiran  .... loooool....

Bukan saja story dan nabi kapir di sapu...mythology kepercayaan kapir pun di sapu ..lol..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 27-2-2018 04:13 AM | Show all posts
Dwdrum replied at 27-2-2018 12:10 AM

nabi "sembahyang" ke?

dia selawat kat diri dia sendiri ke?

sampai la ni takde sekor pun nak bagitau siapa "reka" bacaan at thahiyat dalam "sembahyang" tu yang kekononya ummah diajar "sembahyang" macam "nabi" buat..prrfthhhhh

Use magic Report

Post time 27-2-2018 04:19 AM | Show all posts
hahahaha...sam yang ngaku diri dia ade evidence tentang buraq duk meracau nak konar ngan tanya

pastu duk tunjuk "skill" mebilang dia berulang kali counter 1,2,3,4-10 etc..

kekononya "evidence" dia ialah ngan tanya nak evidence lagu mana

sungguh lemah skill menipu dia ni..sian..tuan dia si gosh pun tak mau tolong..

tinggal dia tersepit sorang nagn "claim" dia sendiri..

ada "EVIDENCE" buraq wujud konon...prrfthhhhh

bagi je la "APA2" EVIDENCE yang ko claim ade tu...evidence ye..bukan cerita mitos...dah pandai2 claim evidence...bawak je mai...buat ape tanya nak "evidence" jenis ape lak..duk beratus posting tapi tak bawak mai evidence pastu tanya nak evidence lagu mana buat haperrrrrrrrr...

Use magic Report

Post time 27-2-2018 09:15 AM | Show all posts
Dwdrum replied at 27-2-2018 12:41 AM
Heraclius to make him despise Muhammad but the fact that I did not want to tell a lie that would l ...

Ha ha ... lobainita minah sewel masih lagi terkapai kapai nak jawab apa2

Pulak dah , tanya betul tak story tersebut

Ha ha ha ha .... Kalo tak betul , apa reasoning ko

Kah kah kah .... lobainita minah sewel dah pening ... tak tau apa nak jawab

Use magic Report

Post time 27-2-2018 09:21 AM | Show all posts
Dwdrum replied at 27-2-2018 12:54 AM
Buraq islam dan mythology hindhu  adalah sama ... even gila sam tidak boleh berikan bukti kewujudan  ...

Ha ha ... berpusing lobainita minah sewel nak konar lari pasal dah tersepit

Ni apa ko cakap :
Buraq islam dan mythology hindhu  adalah sama ... even gila sam tidak boleh berikan bukti kewujudan dan tiada bukti untuk denied kenyataan i salah ...even gila sam sudah cakap i comfirm kan soooo beliau si gila sam setuju lah tuuuu ..lol....walaupun hanya ukiran  .... loooool....

Bukan saja story dan nabi kapir di sapu...mythology kepercayaan kapir pun di sapu ..lol..
Ha ha ha ha ... lobainita minah sewel masih lagi recycle poin yg sendiri dah kantoi malu dgn terhina

Lagi sekali aku tanya :

counter = 12
Dah kena penyakit lobai king of tunggeng @katowjo , sendiri mintak bukti sendiri takut nak bagi tau bukti macamana

Hanya kaki kencing aje macam ni

Ko yg mengaku jumpa buraq ... dah pegang pon. Tetiba bila ko sedar ko kantoikan geng sendiri .... tak , tak , tak ... buat U turn ... tak jumpa buraq pulak

LOL ... takut pulak ko bila ko sedar ko dah malukan dgn terhina sekali geng sendiri

Aku dok gelak kat korang berdua

Bagus jugak dapat lagakan korang ni

Kah kah kah .... lobainita minah sewel berpusing pasal nak lari ... dah tersepit lah meenachi

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-6-2024 01:52 PM GMT+8 , Processed in 0.178425 second(s), 42 queries .