CariDotMy

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: semete

♣ Pulau Perhentian (Kecil & Besar) Part II ♣

Close [Copy link]
Post time 14-5-2010 10:05 PM | Show all posts
i g sna 7-9jun nnt..xpnh puas g sna..huhu
zafie Post at 14-5-2010 12:44

kita org pun ada kat sana 6-8 june .. 5 june tu stay kat besut, so 6 june tu pagi2 lg nak naik bot ke perhentian ..
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 15-5-2010 12:18 AM | Show all posts
Post Last Edit by cmf_fatt at 15-5-2010 00:19

Reply 1059# TipinTakTipu

hopefully jwpn ni betul..hehehe

Ada pukul berapa?
jwpn : pukul brp tak pastila tipin..cuba cek dgn mahligai atau mutiara punye kaunter kat hentian putra tu

Beli tiket kat mana?
jwpn : nak beli return tu dari hentian putra pun bole. dia online

Lg satu.. dah tanya yg Mahligai Express tu awal bebeno.. 9.30 pagi dr KBesut.. sempat ka mau seberang.. Better beli siap2 kat KL ka atau kat KBesut je nanti??
jwpn : boleh beli tiket dari besut kat kaunter bas kl. takde masalah..klu bas mahligai takde, leh cuba bas mutiara. kalau bab boat transfer tu seawal jam 7.30 dah ada..seeloknya bagitau tour operator atau dari agen2 mana yg awk amik pakej tu or resort tmpt menginap ckp nak grak awal pagi sbb nak kejar bas kul 9.30am
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2010 03:03 PM | Show all posts
Reply 1061# HasMK

stay kt mama's rite?
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2010 04:13 PM | Show all posts
Reply  HasMK

stay kt mama's rite?
zafie Post at 15-5-2010 15:03

eh eh .. iya la .. macam mana you boleh tau ek?
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 02:07 AM | Show all posts
Reply  TipinTakTipu

hopefully jwpn ni betul..hehehe

Thanx Fatt... sangat membantu..

ekceli 9.30am dari Besut tu rasa mcm awal bebeno jugak... rugi plak balik awal pagi Ahad tu, so kalau ada bas petang, say 3pm dan boleh tiba KL mlm, ok sket.. Still leh lepak2 lagi kat pulau nun..

jg, kalau boleh beli tiket balik once sampai kat KBesut (instead of beli return tix siap2) lg baik le.. reason being mgkn ada perubahan plan nak tambah hari ke nak ronda Kelantan ka etc..

Tiket Sani Express KL-KBesut dah beli RM43.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 08:49 AM | Show all posts
Reply 1065# TipinTakTipu

tule..klu nak sampai kl awal sbb takmo letih okla kuar dari pulau awal..tp mcm rushing gakle.

klu nak beli return tiket dari sana boleh,cumanya kalau tak kena hari2 yg mcm ahad or jumaat ke kira okla tu..takut kang sold out. tapi rasanya klu tiket dari besut abis, leh amik dari tmpt lain.
pegi time cuti skola ke?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 16-5-2010 01:01 PM | Show all posts
Askm semua ni aku nk citer ckit pengalaman aku gi Perhentian pd bln 6 thn lepas
Aku beli pakej KB backpacker kt Matta Fair sbb pas aku round keliling aku rasa mereka yg paling murah sbb pakej dia 3d2n Perhentian-Lang Tengah-Redang for RM270 (xde mkn). Nyesal gak aku xamik pakej mkn skali sbb just tambh RM50 je..ni sbb dgr ckp budk yg jual pakej tu la. Aku gi 6 dewasa 5 kanak2
Mula2 aku pilih nk dok chalet lain tp dh penuh so mereka bg dok kt Mama's,Perhentian Besar, aku terima je.
Kt jeti anak aku yg kecik (2 org) kena byr duit bot walau pd mulanya masa aku wat full payment mereka kata xpayah byr. Aku dok menunggu bot nk pick-up kami kt jeti 1 jam lebih tu..tensen betul. Masa naik bot kt jeti hjn renyai, sampai tgh laut dgn hjn, angin kuat,ombak tinggi, tgk keliling mmg xnmpk apa, kami dok mengucap byk2 dlm bot tu, kecut perut oo, but alhamdulillah kami selamat tiba dgn basah kuyupnya
Sampai kt chalet abg Aziz (ank mama's) kata agen xarrangge betul2, next tima katanya deal direct dgn chalet, pakai agen ni payah.
1st dy kami just jln2 menyusuri pantai & berehat sbb dh semlm dlm kereta.Mkn senng sbb kt Mama's ada restoran & harga pun ok.
2nd dy, kami gi island trip to Redang dulu, 45min perjlnn tu, punyalah ramai org kt Marine park tu, cuti sekolahlah katakan, pastu kami gi long beach redang, sorkelling kt tepi pantai je, pastu gi open sea snorkelling kt (lupa nama tempat), coral kt situ besar2, cantik, then kami gi Lang Tengah, kt situ lepak je sbb dh penat, masa perjlnn blik kami nmpk penyu, seronok anak2 aku..Ptg xde aktiviti so kami naik bot gi long beach Perhentian Kecil, snorkelling kt situ
3rd dy..masa utk blik...

http://butikmutiaracantik.blogspot.com/
mlm kami kt dinner kt Perhentian Beach Resort, tempat class tp mknn kureng & mahal.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 02:02 PM | Show all posts
Askm semua ni aku nk citer ckit pengalaman aku gi Perhentian pd bln 6 thn lepas
Aku beli pakej KB b ...
pucuk Post at 16-5-2010 13:01

alamak takutnyer la pulak .. naik bot kecik ke?
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 16-5-2010 02:37 PM | Show all posts
Korang,
Min dah beli ticket bus ke Besut (naik Sani Express) amik last bus out from KL which is kol 9.30pm, balik pon naik dr Besut (naik Mahligai) amik bus kol 9.30 pm ke 8.30 x igt plak sbb kalau amik yg pagi tu cam rushing sgt la.
Pelik plak nape xde bus petang ke KL. If not just nice je pas lunch check out then trus shoot balik KL.

Besut tu xde mende kan? So Min bajet nak dok kat PI sampai ptg then naik boat ke Besut tunggu for bus la. My question is, patut naik boat kol 12pm or 4pm? Which better? Petang2 laut bergelora kot? Bus pon kol 9.30pm apa Min leh wat kat Besut tuh? Selain melangut dok tunggu bus ye? Kene bwk novel la camni, nak pass time.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 03:00 PM | Show all posts
Fatt : pegi time cuti skola ke?

tak.. gi minggu ni. Blk Ahad 23/5

hoho itule pasal takkan nak melangut..
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 03:12 PM | Show all posts
Korang,
Min dah beli ticket bus ke Besut (naik Sani Express) amik last bus out from KL which is kol ...
minidictionary Post at 16-5-2010 14:37

better amik bot yg last tu. Lepas check out bole lepak2 lg kat beach. Kat kuala besut pun bukan ade ape2 pun, ade jeti, stesen bas, kedai2 makan, itu jer la. skrg cuaca ok, laut pun tk bergelora sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 03:49 PM | Show all posts
Reply 1069# minidictionary

jadi mcm aku le ni haritu, naik bas malammmg dorang takde bas ptg..tu yg rosak program sikit tu
boat pagi ke ptg ke klu laut nak gelora dia tak kira masa cik min..hehehe

pekata diskas dgn brader yg handle boat korang ni paling lewat dia leh amik kul brp.
klu masih tetap kul 4pm jugak maknanya kene sabo jela..bawak laptop dgn berukband ke..layan jgk
takpun amik bilik ke sewa half day leh rehat2 bersihkan diri ke tido ke..sedap jugak tido ni..
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 08:20 PM | Show all posts
Reply 1071# arwien

Ha ah Min pon rase nak amik yg boat last tu.
Kat Jetty tu ade kedai nak beli souvenir tak?
Kedai mkn die byk ke 2-3 kerat je?
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2010 08:28 PM | Show all posts
Reply  minidictionary

jadi mcm aku le ni haritu, naik bas malammmg dorang takde bas ptg..tu yg rosak program sikit tu
boat pagi ke ptg ke klu laut nak gelora dia tak kira masa cik min..hehehe

pekata diskas dgn brader yg handle boat korang ni paling lewat dia leh amik kul brp.
klu masih tetap kul 4pm jugak maknanya kene sabo jela..bawak laptop dgn berukband ke..layan jgk
takpun amik bilik ke sewa half day leh rehat2 bersihkan diri ke tido ke..sedap jugak tido ni..
cmf_fatt Post at 16-5-2010 03:49 PM

Hahahaha tol gak tu =P Eh Fatt, bus mlm sejuk gile2 dak? 8 jam nye journey kan?

Check out time Min check is at 12noon. 4 jam lagi tu lepak jela tepi pantai. Adoi. Tenok la camne nnt. Ke extend check out kan.
Mau lemau ngan baju yg same nak naik bus.

Haaa Min nak tanye nie. Since dlm itinerary die tulis 2 snorkelling trips but x tulis tang mana.
Hang rekemen la nak snorkelling tang mane.
Pulau Rawa & Susu Dara tue ok ke? Org kata tu diving site.

Lagi satu soklan bodo skit, jgn gelak udah =P
Kalau Min bwk trolley bag, seswai ke x?
Ke kang mase taxi boat transfer haku nnt terbabas dlm laut ngan bag trolley? =P
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 09:26 AM | Show all posts
Min & kawan2 sekalian...

2 minggu lepas aku baru balik dari perhentian. Naik bot dari pulau dlm pkl 12.30 tgh hari. sampai jeti dlm pkl 1 lebih. kat area jeti mmg ada byk jual souvenir. kedai makan tepi laut pun ada.
sementara nak tunggu bas balik KL pkl 8.30 mlm. kitorang check-in kat Samudera Hotel. Betul2 depan stesen bas. Kitorang sewa utk separuh hari, 4 orang sebilik dgn aircond cuma RM25. Dptlah rehat, baring2, mandi2. dlm pkl 8 mlm baru check-out. Giler best dapat aircond sebab skrg ni kat ganu mmg panas tahap gaban..
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 09:32 AM | Show all posts
Min & kawan2 sekalian...

2 minggu lepas aku baru balik dari perhentian. Naik bot dari pulau dlm pkl 12.30 tgh hari. sampai jeti dlm pkl 1 lebih. kat area jeti mmg ada byk jual souvenir. kedai makan tepi laut pun ada.
sementara nak tunggu bas balik KL pkl 8.30 mlm. kitorang check-in kat Samudera Hotel. Betul2 depan stesen bas. Kitorang sewa utk separuh hari, 4 orang sebilik dgn aircond cuma RM25. Dptlah rehat, baring2, mandi2. dlm pkl 8 mlm baru check-out. Giler best dapat aircond sebab skrg ni kat ganu mmg panas tahap gaban..
kuncisaya Post at 17-5-2010 09:26 AM

kuncisaya, thanks!
Hotel tu leh just walk-in kan? Min x yah la bookin awal2.
Oh ye, Min nye room kat PI kipas jek. Mlm panas gegila ke?
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 17-5-2010 09:39 AM | Show all posts
mane plak posting Min?
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 09:41 AM | Show all posts
haih problem ke thread nie?
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 09:52 AM | Show all posts
hotel tu boleh walk-in jer min. kalau nak yg 2 org sebilik pun boleh. dlm RM40 kot kalau tak silap.
Kalau kat pulau, bilik ada kipas jer takpe.. sebab feel pulau ni lain. tapi kalau dah kat tanah besar ni, mmg tak tahan dgn panas. Lagilah plak bila nak kena tunggu bas sampai berjam2. drpd lepak kat stesen bas sampai mlm, baik check-in samudera hotel. boleh tido2.
Bilik yg utk 4 org tu ada 2 katil double decker.
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2010 10:11 AM | Show all posts
hotel tu boleh walk-in jer min. kalau nak yg 2 org sebilik pun boleh. dlm RM40 kot kalau tak silap.
Kalau kat pulau, bilik ada kipas jer takpe.. sebab feel pulau ni lain. tapi kalau dah kat tanah besar ni, mmg tak tahan dgn panas. Lagilah plak bila nak kena tunggu bas sampai berjam2. drpd lepak kat stesen bas sampai mlm, baik check-in samudera hotel. boleh tido2.
Bilik yg utk 4 org tu ada 2 katil double decker.
kuncisaya Post at 17-5-2010 09:52 AM

Ha okeh cun! Thank u kuncisaya. Good info nie.
Dr Jetty tu jalan abt 10 min je kan ke Hotel nie?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Category: ExploRasa

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-12-2024 06:56 PM GMT+8 , Processed in 0.803758 second(s), 29 queries , Gzip On, Redis On.