Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
4511
View
54
Reply

Dulu Tempat Sampah, Kini Pantai Kaca Rusia Ini Dipenuhi Cahaya Botol Warna-Warni

[Copy link]

Author: CARI-MRO       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-2-2017 12:34 PM | Show all posts |Read mode
Foto: Dailymail.co.uk


Terletak hanya setengah jam sahaja dari Bandar Vladivostok, Rusia, sebuah pantai yang dikenali sebagai Pantai Kaca ini dipenuhi dengan keajaiban.


Menurut sejarahnya, kawasan ini dahulu dijadikan sebagai tempat pembuangan kaca dan porselin oleh sebuah kilang dan pembuangan botol vodka oleh penduduknya.

Foto: Dailymail.co.uk


Bertahun-tahun kemudian, pemandangan di Teluk Ussuri ini menjadi sangat berlainan kerana serpihan kaca pecah tersebut mengubahnya menjadi seakan-akan pantai yang bercahaya.


Cahaya matahari yang menerangi pada siang hari membuatkan kaca-kaca itu mengeluarkan sinar yang berwarna-warni.


Foto: Dailymail.co.uk



Jangan risau kaki akan luka jika berkunjung ke sini kerana serpihan tajam botol-botol pecah tersebut sudah berubah menjadi batuan kerikil yang cantik disebabkan ombak laut dan proses semula jadi.


Pengunjung dapat menikmati suasana di persisiran pantainya yang ditaburi batu permata dengan aneka warna seperti pelangi.


Foto: Dailymail.co.uk



Jika dahulu hanya menjadi tempat pembuangan dan dipandang sepi, namun sekarang Pantai Kaca ini menjadi tumpuan penduduk tempatan untuk datang berenang pada musim panas.


Tak sabar rasanya nak kumpul duit dan melancong ke sana. Ada yang teringin juga tak? -CARI


Foto: Dailymail.co.uk


Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 12:44 PM | Show all posts
cantiknya lahai
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 01:18 PM From the mobile phone | Show all posts
wauuuuu mcm jeli
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 01:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantik sangat
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantik..tp tetap risau kaca2 tu terbenam dlm kaki..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantiknya...saya suka
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 01:58 PM | Show all posts
persis berjalan atas kaca kalau ke sana
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 02:32 PM | Show all posts
kenapa dulu jd tempat buangan ek. ke nklupus, mmg itu je caranya?

baideway, santek!
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalo kt msia dh bersih dh org kutip angkut bawa balik buat landskap kt rumah.. Lol
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 04:20 PM | Show all posts
banyaknya sea glass. kat malaysia punyelah susah nak jumpa sea glass. kalau i dapat pi sana, nak kutip yg cantik2 nak buat jewellery
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 04:35 PM | Show all posts
cantiknyer berwarna warni kaca tu mcm2 bentuk pulak tu nampak unik sgt
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 04:59 PM | Show all posts
cantiknye..if gi ni mau kutip bw lik..
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 06:05 PM | Show all posts
Dalam gambar mmg tersangatlah cantik. Tapi, selagi tak jejakkan kaki ke tempat tersebut, jgn mengharap sangat. Takut indah khabar dari gambar.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 06:57 PM | Show all posts
Macam pernah disiarkan je
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 07:07 PM | Show all posts
wah menarik
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 08:02 PM From the mobile phone | Show all posts
RatuDunia94 replied at 15-2-2017 03:14 PM
Kalo kt msia dh bersih dh org kutip angkut bawa balik buat landskap kt rumah.. Lol

Di jamin
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 09:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantik yer...
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2017 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Lawa plak warna warni tu .
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 06:53 AM | Show all posts
cantik  pulak tgk warna warni
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:11 AM | Show all posts
Edited by mbhcsf at 16-2-2017 07:12 AM

hasil tangan manusia campakan runcingan ,tajaman kaca
lalu Allah izinkan sang ombak menukil seninya di tepian pantai...
cantik ombak tu ...

Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:14 AM | Show all posts
sekejap Vladisvostok adalah terminal akhir sistem keretapi Trans siberia ...

sebelah imur terminalnya mana? kamchatka ke?manchuria?
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
sampah pn jadi tarikan?
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 04:30 PM | Show all posts
Russia. Sejuk oiii...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 04:53 PM | Show all posts
WhiskeyScotch replied at 15-2-2017 06:05 PM
Dalam gambar mmg tersangatlah cantik. Tapi, selagi tak jejakkan kaki ke tempat tersebut, jgn menghar ...

hehehe.. selalunya begitu lah. tapi, jika tak pergi sana mcm mana nak tau cantik ke idak tempat tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2017 10:43 PM | Show all posts
macam-macam.... kat Malaysia pon ade je botol2 terdampar kat tepi pantai.. mcm2 bntuk... cantik & unik gak bentuknya. terase nak amik simpan buat koleksi, tp tak jadi sbb takut ade 'isi' lak botol tu. mane tau. may be botol2 arak dr kapal yg dorg buang akhirnya terdampar di pasir pantai Malaysia. akhirnya jadi sampah...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054366s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list