Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
3914
View
97
Reply

Indonesia Dedah Pasport Suspek Kedua Disyaki Bunuh Kim Jong-nam

[Copy link]

Author: CARI-LTS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 16-2-2017 05:45 PM | Show all posts |Read mode


Suspek kedua yang dipercayai ada kaitan dalam kes pembunuhan Kim Jong-nam, abang kepada pemimpin Korea Utara, Kim Jong-un, butiran pasport telah didedahkan media Indonesia.


Memetik laporan portal Detik.news.com, imej pasport yang dipaparkan menunjukkan maklumat tentang wanita bernama Siti Aisyah yang lahir pada 11 Februari 1992 di Serang, Jawa Barat.


Berdasarkan maklumat pasport itu, Siti Aisyah memiliki dokumen tersebut pada 17 November 2014 dan tarikh luputnya pada 17 November 2019.


Gambar Siti Aisyah juga terpampang pada pasport tersebut dengan berpenampilan seperti wanita Indonesia dan tidak memakai tudung.


Suspek ditahan polis Malaysia kira-kira pukul 2 pagi tadi selepas diburu kerana disyaki terlibat dalam pembunuhan Jong-nam di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA) pada Isnin lalu.


Menurut Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam satu kenyataan rasmi, suspek ditahan secara bersendirian tetapi beliau tidak mendedahkan lokasi penahanan tersebut.- CARI

sumber foto: mstar



Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 05:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Hebatnya ko noks... Jd perisik gitchewwwww
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 05:58 PM | Show all posts
mesti dapat ganjaran yang banyak, barulah mereka yang berasal dari Vietnam dan Indonesia yang mungkin hidup dalam keadaan terdesak, berani lakukan benda-benda yang bahaya ini, kesian
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
dilahirkan di Serang.. sesuatu sangat..
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 06:18 PM | Show all posts
Indonesia's foreign ministry said it's trying to verify the nationality of the woman and that the passport seized by Malaysian police could have been lost or stolen.

"We have been trying to verify those reports with our embassy in Malaysia as soon as we heard about that, because this is not the first time that an Indonesian reportedly committed a crime just based on the bearer of an Indonesian passport, but then the bearer was not an Indonesian citizen," said Lalu Muhammad Iqbal, director of Indonesian citizen protection at the foreign ministry.

Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:13 PM | Show all posts
seriously indonesia?
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesti lps kuar jail nnt mokcik ni akan jd legenda
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Kecik2 dlu macik bercita2 nak jadi perisik

Haram x mampu jadik lagik...agak2 dlm usia 40an nih masih adakah agensi yg sudi ambik macik jadi ejen perisik
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:40 PM From the mobile phone | Show all posts
indon mendunia lagi
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:42 PM | Show all posts
Rasanya passport palsu @ curi kot

Perempuan yg satu lagi tu pakai passportVietnamMyanmar kan

Saya suspek kedua duanya warga North Korea pakai passport palsu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Agak mengecewakan jugaklah bila tengok dua2 perempuan yang kena tangkap ni. Gitu je muka nya? I was expecting someone macam Lara Croft gitu
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:47 PM | Show all posts
plot twist; entah2 acik trisna yg disayangi~ ramai dlm porem ni sebenarnya ketua perisik
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:51 PM From the mobile phone | Show all posts
... indon sering kantoi @aetis-1
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 07:57 PM | Show all posts
she replied at 16-2-2017 07:25 PM
Kecik2 dlu macik bercita2 nak jadi perisik

Haram x mampu jadik lagik...agak2 dlm usia 40an  ...

masih ada harapan kot, tengok tugasan gak... mungkin dihantar ke middle east, pakai niqab ke burka ke... pendek kata menyamar nampak biji mata jah. tp org tak tau dlm jubah tu ada 5 bijik grenade, dua pucuk smith & wesson, satu rocket launcher



Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:12 PM | Show all posts
dani-rox replied at 16-2-2017 07:47 PM
plot twist; entah2 acik trisna yg disayangi~ ramai dlm porem ni sebenarnya ketua perisik

trisna tu keje dia risik laki org malaysia je

Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:17 PM | Show all posts
habeh la indonesia bakal di ban oleh trump n north korea........
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:31 PM | Show all posts
sure bangga rakyat indon khenz....
sebab jenayah ni dah dikira jenayah berprofile tinggi ...
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:36 PM | Show all posts
pyropura replied at 16-2-2017 07:51 PM
... indon sering kantoi  @aetis-1

Eluh jangan ngiri yeeee?
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts
wongedandotcom2 replied at 16-2-2017 08:36 PM
Eluh jangan ngiri yeeee?


Lu jangan ngiri, polisi malon hebat  
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:42 PM | Show all posts
pyropura replied at 16-2-2017 07:51 PM
... indon sering kantoi  @aetis-1

hebat ye leluhur melayu mampu menembus sekatan penjagaan malon yang hampeh itu
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Bond girl sangat sis
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:49 PM From the mobile phone | Show all posts
..aetis replied at 16-2-2017 08:42 PM
hebat ye leluhur melayu mampu menembus sekatan penjagaan malon yang hampeh itu

Kat dahi dia ada tulis 'pesalah jenayah' ke ngong
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:51 PM | Show all posts
Edited by ..aetis at 16-2-2017 08:52 PM
dody_farid replied at 16-2-2017 08:49 PM
Kat dahi dia ada tulis 'pesalah jenayah' ke ngong

jenayah memang tak de tulis kat dahi sume ,,apatah lagi ini kes highclass antara bangsa
dia cuma seorang acik pprt tapi mampu sembunyikan jarum beracun merentasi penjagaan ketat kat erport antara bangsa

tak guna penyamaran ape ape pon



Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 08:54 PM | Show all posts
soo ,,malaysie tak tau ke ramai acik acik pprt yang dok kat sane ialah perisik dan mampu membunuh korang sekelip mate je

kalau polis indon tak bersedia dedahkan identiti makcik ni mestila akan jaid misteri sampai bila bila masa macam mh370 itu
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2017 09:02 PM | Show all posts
hauknye cctv erport

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054735s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list