Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
2519
View
102
Reply

[Tempatan] UPDATE POS #8. Tak mati pulak, UMNGOK salah info!!Takdak research takdak study, bukti kebebalan mb nanana ganung kita

[Copy link]

Author: dodolgemok       Show all posts   Read mode

Post time 19-5-2017 09:19 AM | Show all posts
DARSITA replied at 19-5-2017 03:29 AM
Pokok delima penghias tembok

Pokok delima apa ni ye? Biasanya di Malaysia, saya tengok pokok delima kecil2 je. Pokoknya cuma ranting2 je. X macam dalam gambar ni..
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 09:35 AM | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 12:06 AM
bodohnya kau

mati dan gugur pun tak dapat beza

yg kata pokok mati umno..yg kata tak mati tapi gugur daun je pun umno...korang ni kalo bodo tak sah








Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:11 AM | Show all posts
Satu lagi projek ntah hapa-hapa Kerajaan barisan nasional.

Belanja RM180,000 hanya untuk pokok.
Itupun pokok import.
Canang sana sini pasal jati diri dan program "Negaraku", tapi import pokok dari luar.

Yang lagi pelik, sorang pun penyokong umno/bn tak berani nak komen pasal isu ni. Mohon @rashiman @Simunggu @kemaruk dan yang lain-lain beri sedikit ulasan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:11 AM | Show all posts
kecimpret replied at 19-5-2017 09:35 AM
yg kata pokok mati umno..yg kata tak mati tapi gugur daun je pun umno...korang ni kalo bodo tak sa ...

Jgn ckp cmtu bro.. Geng2 dia mana ada salah! Mungkin salah parti Demokrat!
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:22 AM | Show all posts
JoyahSepoting replied at 19-5-2017 10:11 AM
Jgn ckp cmtu bro.. Geng2 dia mana ada salah! Mungkin salah parti Demokrat!

geng dia sndiri yg kata mati..tup tup geng dia gak kata tak mati...bangang tul




Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku lagi suka deme tanam pokok buah buahan tempatan cam manggis,durian atau rambutan. Rendang pun rendang n ada buah lagi sape2 pun boleh petik
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 09:08 AM
@dodolgemok ini tak takut membuat fitnah  dah bayak kali dah dia kantoi fitnah dengan aku. ra ...

Bangkai apa kau? Umngok laknat yg cakap mati, lepastu tiba2 xmati. So nampak sgat la kebodohan puak2 umngok memerintah sbb information pon flip flop tonggang terbalik.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 10:46 AM | Show all posts
dodolgemok replied at 19-5-2017 10:34 AM
Bangkai apa kau? Umngok laknat yg cakap mati, lepastu tiba2 xmati. So nampak sgat la kebodohan pua ...

tak baik sebarkan berita palsu dodol
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
batmana replied at 18-5-2017 11:48 PM
ni klu subur , lebat daunnye

Cantik batang pokoknya, mcm botol air mneral.  Kalau rimbun daunnya, lagi cantik.  Saya suks.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:08 AM | Show all posts
Defcon2 replied at 19-5-2017 10:11 AM
Satu lagi projek ntah hapa-hapa Kerajaan barisan nasional.

Belanja RM180,000 hanya untuk pokok.
...

aduh sempit betul fikiran kau ni...mcm org tinggal di kampung...org kampung pun rasanya tak mcm kamu...aduh kasian..
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
grouper replied at 19-5-2017 10:22 AM
Aku lagi suka deme tanam pokok buah buahan tempatan cam manggis,durian atau rambutan. Rendang pun re ...

Satu idea yg molek difikirkan. Kalau tanam pokok durian king, silap hb mau gadoh berdarah2 rebutkan buahnya.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-5-2017 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 10:46 AM
tak baik sebarkan berita palsu dodol

Dah kantoi kan pemimpin umngok kesayangan kau cakap berbelit2. Tuhan terus tunjukkan di dunia ni, cash!
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:24 AM | Show all posts
whitemagic replied at 19-5-2017 09:08 AM
@dodolgemok ini tak takut membuat fitnah  dah bayak kali dah dia kantoi fitnah dengan aku. ra ...

bongok! rosli othman tu yg ckp pokok tu dah mati dkt berita harian. yg dia merapu dkt wartawan tu sapa suruh
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:34 AM | Show all posts
ronapink replied at 18-5-2017 11:33 PM
nananana

dah jadi nananang...

nananang dah jadi
natangtangtang

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 19-5-2017 10:34 AM
Bangkai apa kau? Umngok laknat yg cakap mati, lepastu tiba2 xmati. So nampak sgat la kebodohan pua ...

Ko ni memang cawat...penipu...pergi duduk balik atas pokok...mengacau bangsa bertamadun jah. :
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 11:57 AM | Show all posts
aku rasa tganu ada masalah la....

buat stadium, runtuh, buat pentas roboh...

tanam pokok pun roboh...

kalau aku lah yg pegang jawatan tertinggi dalam infrastuktur negeri tganu nie, akan ku kerahkan segala org cerdik pandai buat dulu feasibility study ....

org tganu ramai yang cerdik2...

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:08 PM | Show all posts
Simunggu replied at 19-5-2017 11:08 AM
aduh sempit betul fikiran kau ni...mcm org tinggal di kampung...org kampung pun rasanya tak mcm ka ...

Apa yang sempit? Apa yang macam kampung? Kamu tak tahu ke kebanyakan kampung sekarang ada kemudahan internet. Orang kampung pun semua sudah celik la. Kamu saja yang masih ketinggalan. Masih taksub dengan umno/bn. Padahal sudah jelas apa yang dibuat umno/bn ni bukan bermanfaat pun pada rakyat pun.

Punya banyak pokok di Malaysia ni, tapi kerajaan umno/bn masih nak import pokok dari Brazil. Merugikan duit negara saja.

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:21 PM | Show all posts
insulin replied at 18-5-2017 05:19 PM
Pokok delima apa ni ye? Biasanya di Malaysia, saya tengok pokok delima kecil2 je. Pokoknya cuma ra ...

pokok delima biasa tapi dah idup di oversea buah dia besar besar jadinya - bukan kecil molek mcm yang ada di Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:24 PM | Show all posts
leylapple replied at 19-5-2017 11:57 AM
aku rasa tganu ada masalah la....

buat stadium, runtuh, buat pentas roboh...

org tganu cerdik..pemimpin yg ada tak cerdik
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Pengarah Sheby Global Nursery, kontraktor mengendalikan landskap Bandar Baharu Kuala Nerus, Mohd Nasir Md Amin

ntah apa tujuan dia nak tanam pokok import super mahal tu kat kuala nerus
macamlah kat dalam negara sendiri dah ketandusan pokok yg boleh ditanam utk dijadikan hiasan landscape
mebi SPRM patut scrutinize kontraktor utk dapat jawapan
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:37 PM | Show all posts
AbukRokok replied at 19-5-2017 11:34 AM
nananang dah jadi
natangtangtang

natangtangtang,

sedap jugak bunyi dia
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:42 PM | Show all posts
kecimpret replied at 19-5-2017 09:35 AM
yg kata pokok mati umno..yg kata tak mati tapi gugur daun je pun umno...korang ni kalo bodo tak sa ...

nak urus pokok pun riuh satu malaysia..

macam mana nak urus yang lebih besar..

sudahnya rasuah,tu je citernya
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:42 PM | Show all posts
Edited by zorrro_03 at 19-5-2017 12:52 PM

Penduduk bumi sekalian jgn risau lah. Keadaan terkawal. Ada yang dah kena angkut masuk lokap SPRM pun berkait isu di negeri ganu ni semalam.  Malam tadi dh siap makan nasi pinggan sterofoam katanya.

So Jgn risau. Setiap kali ada isu berbangkit, kambing2 telah standby  utk di igap.  Hidup umngok.



Ps- Kesian kambing dari ganu barat itu. Harap kau cepat beri keterangan dan dilepaskan. Tapi sebelum itu baik kau cakap sebenarnya mana kau dapat duit beli mpv business class  itew....
Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:46 PM | Show all posts
Pokok ni tak adalah unik/istemewa mana  - ni kekabu yang ada dlm buah pokok ini

kabu4.jpg 17266243_105751459942018_4555212296611168256_n.jpg

Reply

Use magic Report

Post time 19-5-2017 12:47 PM | Show all posts
Ni time berdaun lebat
kabu1.jpg


Ni time dah berbunga dan berbuah
kabu2.jpg
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059651s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list