Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
29583
View
587
Reply

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

[Copy link]

Author: annabellaruz2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 14-7-2017 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
I check in lah yer

I tanam serai tepi rumah. Ada pokok buas2, pokok puding, cili, pokok pelam, kuini jugak. Ada jugak yg hubby tanam dekat kebun dia. Nanti i ambil gambar kalau sempat yer.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Uols ada tanam pokok delima tak? Jiran cainis i selalu kasi buah delima. Masam tapi banyak khasiat. Mahal rupanya buah delima ni ye. Untunglah weols dapat free. Sebab selalu juga kasi jiran2 merasa buah2 yg kami tanam.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
DeeHanania replied at 14-7-2017 06:59 PM
Wahh,
anna buka benang baru...
Kita check in dlu yo!!!

Aik?? Bukan belimbing buluh ke dee?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:04 PM From the mobile phone | Show all posts
DeeHanania replied at 14-7-2017 07:00 PM
Kita pun bru tanam pokok mulberi...
Hari cuaca panas terik,
Cam lecur,

Senang nak tanam mulberi ni dee..
Klu dah berbuah, x berenti..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
oak.balustrade replied at 14-7-2017 09:28 PM
I check in lah yer

I tanam serai tepi rumah. Ada pokok buas2, pokok puding, cili, pokok pelam, ...

Ala..lupa nak tag ko nok..hehehe
Meh share gambar kat sini...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by annabellaruz2 at 14-7-2017 10:23 PM
oak.balustrade replied at 14-7-2017 09:29 PM
Uols ada tanam pokok delima tak? Jiran cainis i selalu kasi buah delima. Masam tapi banyak khasiat.  ...


Tak terfikir lak nak tanam buah delima tu..mmg sgt elok utk ibu mengandung..tp syarat makan buah delima ni tak leh kongsi2..kena makan habis sebiji sebab katanya...dalam sebiji delima tu, ada 1 je biji yg jd penawar penyakit..
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
oak.balustrade replied at 14-7-2017 08:29 PM
Uols ada tanam pokok delima tak? Jiran cainis i selalu kasi buah delima. Masam tapi banyak khasiat.  ...

Iols ada tanam
Br2 ni berbunga lebat tapi takat bunga je la
Buah yilek
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok terung tengah berbunga...
Hasilnya nnt buah terung masam ni..mahal siut klu beli kat pasar..kat kuching pun cecah RM8 sekilo..
FB_IMG_1500038244857.jpg
20170714_212532.jpg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 14-7-2017 10:25 PM
Iols ada tanam
Br2 ni berbunga lebat tapi takat bunga je la
Buah yilek

Hehehehehe....naper tak lekat jadi buah babe?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok avocado ni dah selamat diangkut balik ke kampung...harapnya menjadilah yer...boleh merasa buah avocado free kat felda nnt..
Screenshot_20170714-211533.png
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 14-7-2017 09:27 PM
Hehehehehe....naper tak lekat jadi buah babe?

Ntah la
Tanam dah lama dari biji buah delima yg beli kat pasar tu ha
Dah bertahun cam hidup segan mati xmau, br tahun lps berbunga 1
Tahun ni lebat plak bunga dia...kita pun dah syok la kot lekat la sebiji 2...nan hado jg
Baja pun dah mcm2 letak so kena sabar je la
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 14-7-2017 09:29 PM
Pokok avocado ni dah selamat diangkut balik ke kampung...harapnya menjadilah yer...boleh merasa buah ...

Pokok tu nnt besar kan saiz dia
Best la bleh tanam kat kampung...mmg sesuai
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 09:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi klu setakat serai dgn pucuk ubi mmg dah berderet aku semai kat tepi rumah...tgh cari benih pucuk manis..masak lemak putih dengan labu merah..uhuii..sedappp..
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 09:54 PM | Show all posts
Kecik lagi pokok mulberry ni..buahnya pon sebesar zarah..tp kita happy sgt
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 14-7-2017 10:36 PM
Pokok tu nnt besar kan saiz dia
Best la bleh tanam kat kampung...mmg sesuai

Aah..mcm pokok rambutan...tp nak ambk buah senang jer..panjat pastu goncang dahan..klu buah jatuh maksudnya buah matang..lagi best klu goncang buah dia, boleh dengar bunyi biji dia kat dalam..yg tu peram kejap, dah masak mmg lemak...aku selalu buat avocado smoothies..masukkan coklat & susu pekat.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
JeepersCreepers replied at 14-7-2017 10:54 PM
Kecik lagi pokok mulberry ni..buahnya pon sebesar zarah..tp kita happy sgt

Buah tu tak lama lagj akan besar jugaa nok...selari dgn tumbesaran pokok..
Jangan lupa bubuh baja..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-7-2017 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
JeepersCreepers replied at 14-7-2017 10:54 PM
Kecik lagi pokok mulberry ni..buahnya pon sebesar zarah..tp kita happy sgt

Tak nampak gambarnya JC..
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 10:04 PM | Show all posts
Iols suka bunga roselle ni. Mcm bunga raya & mmg family hibiscus pon kan @FARRAZOOL


Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 10:05 PM | Show all posts
Ni salah satu cactus iols tanam...terkejut pulak sbb tiba2 berbunga @sukacactus
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2017 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
JeepersCreepers replied at 14-7-2017 09:54 PM
Kecik lagi pokok mulberry ni..buahnya pon sebesar zarah..tp kita happy sgt

Mmg happy kalau tanaman menjadi.
Iols mmg tiap pagi mesti round tgk pokok dl sambil senyum2
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.086250s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list