Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1276
View
41
Reply

[Dunia] Edisi indon mendunia: Lelaki kanibal mengidam nak beristeri

[Copy link]

Author: EJALTI    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2017 06:13 PM | Show all posts |Read mode
Lelaki kanibal mengidam nak beristeri

https://www.malaysiakini.com/news/388843

Hari ini, 5:23 petang      Hari ini, 5:29 petang



GLOBAL | Hampir 15 tahun berlalu dan Sumanto sudah bebas dari penjara. Namun hidup tidak kembali cerah buat lelaki yang pernah menggemparkan ramai orang pada 2003 lalu.

Tubuhnya masih gempal dan di kepalanya belum banyak uban kelihatan. Misainya tetap kemas, manakala di dagunya ada janggut dipotong rapi.

Dia dibebaskan daripada tahanan pada 2006 namun penduduk di Plumutan di Purbalingga, Jawa Tengah enggen menerima kehadiran Sumanto.

Mungkin ramai yang sudah terlupa namun lelaki itu menggemparkan dunia apabila ditangkap kerana membongkar kuburan dan memakan mayat.

Dia bernasib baik kerana seorang sukarelawan yang mengendalikan pusat pemulihan pesakin mental, Supono, sedia membantunya.
Selepas berbelas tahun di rumah kebajikan itu, apa yang terjadi pada Sumanto?


Nikah di hotel pun boleh

Kata Supono secara umum ada banya perubahan pada Sumanto, seperti mampu melakukan kerja seperti orang biasa termasuk bercucuk tanam. Dia juga mengikuti kelas pengajian agama.

Pada ketika tertentu Sumanto diberi peluang melaungkan azan.

Namun dalam keadaan begitu orang ramai - terutama di kampung asalnnya - enggen menerima.

Ada satu lagi keinginan Sumanto. Dia ingin beristeri dan berharap ada wanita yang sedia menerimanya seadanya.

Untuk membantu Supono mencuba sebaik mungkin. Antara langah diambilnya ialah mencarikan jodoh buat Sumanto. Lebih daripada itu dia juga menyatakan kesanggupan menanggung biaya kenduri pernikahan itu jika ada wanita yang sudi.

Bagaimanapun setakat ini Sumanto terpaksa terus berharap.

"Saya sudah umumkan termasuk di media. Kos pernikahan saya tanggung walaupun jika mereka mahu diadakan di hotel.

"Malangnya tak ada wanita yang mahu sampai sekarang," katanya seperti dilaporkan Tribunnewshari ini.


Daging budak lebih gurih

Kisah Sumanto memang mengerikan. Semasa dibicarakan dia mengaku sudah memakan sekurang-kurangnya tiga orang.

Dua daripada mangsanya dibunuh terlebih dulu, manakala mangsa ketika - seorang wanita berusia 81 tahun - dicuri dari kubur kira-kira 16 jam selepas dikebumikan.

Dia juga pernah mengaku, rasa daging budak berusia 12 tahun lebih gurih (enak) berbanding orang dewasa.

Asalnya Sumanto menimba ilmu untuk mendapatkan kuasa ajaib daripada seorang guru di Temanggung, Jawa Tengah.

Untuk mencapai darjat itu, gurunya meminta Sumanto memakan tujuh orang.

Jika mahu lebih hebat, jumlah itu perlu ditambah kepada 21 orang, atau 41 orang.

Mangsa pertama Sumanto ialah rakannya sendiri, manakala yang kedua seorang perompak yang cuba mengambil kesempatan ke atasnya.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 06:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Rupa dia zaman melahap orang dulu tu macam mana?
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Tetap la tak hensem. Kawen dgn bekas banduan pon dah ngeri, apetah lagi bekas kanibal.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2017 06:25 PM | Show all posts
putehkundor replied at 17-7-2017 10:19 AM
Rupa dia zaman melahap orang dulu tu macam mana?

Dulu dan kini tetap jongos kepam berkerak...




Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Seraaamm dekk. Walaupun kau ckp dah bertaubat tpi susah org nak padam imej asal kau sbg kanibal.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Perempuan gila je kot yang sanggup. Tak pasal2 kena bunuh nanti...
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 07:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka xde cahaya keimanan lgsg
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngerinya.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
dpt anak, anak plak kena makan nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 07:49 PM | Show all posts
takut nti bini pulak jadi lauk
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 07:59 PM | Show all posts
seremmmm tengok senyum itiew
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
annehuda replied at 17-7-2017 07:25 PM
Muka xde cahaya keimanan lgsg

Muka lelaki Belanda macam bakal suami Puteri Johor memang nampak nur nya.

Yang ni memang takda nur langsung...ambik la wudhuk banyak mana tetap tak nampak nur....hati dah hitam kot dia ni.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Nanti malam pertama dikokaknya poen hang dek.sanggup??
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:23 PM | Show all posts
EJALTI replied at 17-7-2017 06:25 PM
Dulu dan kini tetap jongos kepam berkerak...

seram tengok mata dia
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Muka macam @potus6 @yuhi @xlin @aswan. - jenis indon yang tak dihenjut Belandak
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:39 PM From the mobile phone | Show all posts
EJALTI replied at 17-7-2017 06:25 PM
Dulu dan kini tetap jongos kepam berkerak...

Standard la kan.indon mmg kepam berkerak
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:40 PM From the mobile phone | Show all posts
GhostWalking replied at 17-7-2017 08:20 PM
Nanti malam pertama dikokaknya poen hang dek.sanggup??

Ayoyoooo dasatnya
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
kucen_miang replied at 17-7-2017 12:40 PM
Ayoyoooo dasatnya

Dasat la nikmat tak dapat poen tercabut.sapa la yg nak amik risiko tu  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
lasagnaklcc replied at 17-7-2017 06:24 PM
Tetap la tak hensem. Kawen dgn bekas banduan pon dah ngeri, apetah lagi bekas kanibal.

hbis tetek pompuan dikunyah mcm  chewing gum  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:05 PM From the mobile phone | Show all posts
GhostWalking replied at 17-7-2017 08:20 PM
Nanti malam pertama dikokaknya poen hang dek.sanggup??

Takut nye kaka  

Ingat nak jilat...rupanya dikokak.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Lebih baik ko kawen ngan tiang letrik jer yindon
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts
dinoloveshasha replied at 17-7-2017 08:54 PM
hbis tetek pompuan dikunyah mcm  chewing gum


Giget sikit2 dah la...yg kunyah tu kenape? Hantu betol indon tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 17-7-2017 08:28 PM
Muka macam @potus6 @yuhi @xlin @aswan. - jenis indon yang tak dihenjut Belandak

Haya owe olang tak payah nak start bikin gaduh o..nanti terdesak report momod suruh ban lah payah lh ko ni olang
images(3).jpg
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
nobito replied at 17-7-2017 01:05 PM
Takut nye kaka   

Ingat nak jilat...rupanya dikokak.

Hati2 nobito kalau nampak beliyaubdalam tinder sila rejek siap2  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:17 PM From the mobile phone | Show all posts
GhostWalking replied at 17-7-2017 09:11 PM
Hati2 nobito kalau nampak beliyaubdalam tinder sila rejek siap2

Jumpa indon kat luar nj pon i tengok macam nak makan orang je.

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.069404s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list