Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6389
View
7
Reply

[NGERI] 5 Tragedi Pemerkosaan Yang Paling Mengejutkan Di Dalam Sejarah

[Copy link]

Author: watatakut       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-8-2017 04:02 PM | Show all posts |Read mode



Sejarah telah menyaksikan bahawa sejak dahulu lagi, peperangan lebih mendatangkan kerugian berbanding keuntungan.

Lebih sadis lagi, selain daripada orang awam yang menjadi mangsa korban nyawa, ramai yang turut menjadi mangsa peperangan terutamanya golongan wanita yang teripaksa menjadi mangsa kerakusan nafsu pihak musuh yang memenangi peperangan itu.

Berikut merupakan 5 tragedi pemerkosaan yang paling mengejutkan di dalam sejarah:

1. Tentera Jepun di Malaya dan Indonesia


Semasa pendudukan tentera Jepun di Malaya dan Indonesia ketika Perang Dunia Kedua, ramai gadis-gadis yang terdiri daripada gadis tempatan telah dipaksa untuk dijadikan sebagai hamba seks bagi menghiburkan anggota-anggota tentera Jepun pada waktu itu.

2. Tentera Australia di Jepun


Setelah mengalami kekalahan pada Perang Dunia Kedua, tentera-tentera Australia yang menyertai Tentera Bersekutu yang berada di Negara Matahari Terbit itu turut dilaporkan telah menculik wanita Jepun untuk dijadikan hamba seks.

3. Tentera Amerika di Jepun



Tidak cukup dengan ancaman daripada anggota tentera Australia, tentera Amerika juga turut dilaporkan melakukan jenayah yang serupa selepas berjaya mengalahkan tentera Jepun pada Perang Dunia Kedua.

4. Tentera Rusia di Jerman



Setelah tentera Nazi berjaya dikalahkan semasa Perang Dunia Kedua, tentera Rusia yang menduduki negara Jerman pada ketika itu telah turut memaksa merogol wanita-wanita Jerman sebagai tanda membalas dendam kepada negara Jerman.

5. Tentera Amerika di Vietnam



Semasa peperanagan di antara pihak tentera Amerika  dengan pihak komunis yang berasal daripada Vietnam Utara pada sekitar tahun 1955 sehingga 1975, ramai wanita daripada negara Vietnam itu telah diculik dan dirogol.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 10:05 AM | Show all posts
kenapa la aku baca cerita kena rogol ja hari ni????
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2017 12:28 PM | Show all posts
Bila berlakunya peperangan wanita dan kanak2 selalu jadi mangsa
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2017 11:57 AM | Show all posts
yup, itu yang paling ditakuti...
Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2017 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Main hangkut camtu je wanita jepun tu. Siannya.. masing2 semua kuar dr perut wanita tp melayan wanita tak ubah mcm sampah.. sampah pun ade nilai boleh kitar semula..
Reply

Use magic Report

Post time 17-5-2018 11:53 AM | Show all posts
mintak jauh la...kenapa mesti ade kes rogol dlm peperangan
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2018 07:02 AM | Show all posts
andaikata Malaysia ni kena serang......maka akan trjadikah sedemikian rupa?..kisah zaman jepun dulu menghantui nenek2 dan mak2 korang bagaimana mereka diangkut oleh tntera jepun. Semuga kita dijauhi oleh "peperangan yang menyakitkan".
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2018 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Malaysiaku aman damai..........
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.083525s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list