JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
4522
View
66
Reply

Angkara Kos Tinggi, Penggambaran 'Ketuk-Ketuk Ramadhan' Kini Tiba Ke Penghujung

[Copy link]

Author: bawangkecik       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-4-2019 04:07 PM | Show all posts |Read mode
Rancangan Ketuk-Ketuk Ramadhan memang sinonim apabila tibanya bulan ramadhan. Rancangan memasak bersama selebriti yang dihoskan oleh aktres Sheila Rusly itu dikatakan menghampiri penghujung kerana tidak akan disiarkan lagi untuk Ramadhan yang akan datang. Ini bermakna, tahun 2019 merupakan musim terakhir rancangan ini ke udara. Sedihnya!









Nampaknya tiada lagi celoteh sis kita dengan artis artis jemputan memasak untuk bulan ramadhan ini. Yang menjadikan rancangan unik sudah pasti keletah dan sesi usik mengusik antara artis jemputan dan pengacara. Namun, ketika diwawancara oleh mStar online, penyebab rancangan ini diberhentikan adalah disebabkan oleh kekangan kewangan yang tinggi untuk menerbitkan produksi ini ke udara.


"Sudah lebih 15 tahun ke udara, sudah pasti kami berasa amat sedih.."


Menurut pemilik syarikat produksi JS Picture yang juga suami kepada Sheila Rusly, Jinggo, keputusan itu diambil sebulat suara setelah perbincangan bersama isterinya. Mengakui rancangan tersebut dikenali kerana terlalu dekat dengan penonton, mereka merasakan waktu sekarang adalah masa paling sesuai untuk mengundur diri. Seluruh krew produksi turut berasa sedih malah Sheila sendiri turut menangis ketika sesi penggambaran terakhir mereka, ujarnya kepada wartawan.


  



  



"Kos penerbitan tinggi, tiada salah sesiapa"

Menurut Jinggo, untuk tahun ini sahaja kos penggambaran mencecah hampir RM300,000, di samping berusaha mencari tajaan dan memerah otak mencari resipi baru, rasanya sudah tiba masa untuk mengakhiri rancangan ini. Tidak menyalahkan sesiapa, cuma disebabkan oleh kos menjadi punca utama ia tidak diteruskan.


  



  



Sebelum melabuhkan tirainya, Ketuk-Ketuk Ramadhan 2019 bakal ke udara sepanjang bulan Ramadhan di saluran TV1 setiap jam 12.30 tengah hari. Antara artis yang akan memeriahkan musim kali ini adalah seperti Bella Astillah, Khai Bahar, Emma Maembong dan ramai lagi.


Apa-apapun, selamat maju jaya buat JS Picture! - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok lah. Semua benda akan ada pengakhiran.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:13 PM | Show all posts
kalau program bagus..
rating pun bagus..
sponsor pun masuk...
kan boleh demand sikit up payment tuh...
tak gitu ker?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:15 PM | Show all posts
Propa
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Masalahhya program sheols xde perubahan.. duk sama mcm tu jah x dr musim pertama.. cer buat pembaharuan sikit.. ini tidak.. masak 10%.. gosip2 90% pastu acah2 terlupa tengah puasa.. walhal org tau shooting bukan bulan puasa..
Then artis jemputan pon alahai balik2 muka yg sama..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku tak pernah tgk rancangan ni...bingit pengacara annoying sgt..bagus DH hbs...Aku rela tgk rancangan chef wan masak walau pun dia byk menceceh
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
RatuDunia94 replied at 24-4-2019 04:17 PM
Masalahhya program sheols xde perubahan.. duk sama mcm tu jah x dr musim pertama.. cer buat pembahar ...

Opkos nak gossip.. gossip gossip sambil menyakat yg org nak tgk
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Perk77 replied at 24-4-2019 04:23 PM
Aku tak pernah tgk rancangan ni...bingit pengacara annoying sgt..bagus DH hbs...Aku rela tgk rancang ...

Amboii.. tak sportingnya ko..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:32 PM | Show all posts
drama Gerak Khas ok jek lama bersiaran...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:33 PM | Show all posts
tagline,  ketuk2 ramadhonnnn...Alhamdulillah... tetap akan diingati sis..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:36 PM | Show all posts
walaupun gua tak pandai masak, gua perasan rancangan ni tak banyak info/ilmu pasal masakan...resipi cuma sekadar baca dari buku resipi dan masak je...

banyak sembang pasal retis je

pastu claim rancangan masakan no 1

bukan ke nak tentukan no 1 ,2 atau 3 kena ada pertandingan, undian etc

takkan main petik jer no 1
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:38 PM | Show all posts
dh 15 thn bersiaran ..???  knp boleh kira ngn jari meols tgk
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Rancangan sis tayang body dan tunjuk kehebatan menari dah berakhir?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Baguslah dah berakhir...
Aku tengok sebab nak resepi, tapi hareyyyy banyak menceceh dari memasak.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:58 PM | Show all posts
pavlovachoc replied at 24-4-2019 04:38 PM
dh 15 thn bersiaran ..???  knp boleh kira ngn jari meols tgk

Ye la rancangan tu tengahari kan bila org tgh kerja.
Even balik kerja, nak tgk kat YouTube pun tak sempat sebab rushing nak siap utk berbuka. Then malam tarawih.
Saturday Sunday je kot boleh. Tu pun banyak termissed jugak sebab sibuk kemas rumah bla bla ..sudahnya malas nk tgk

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Kali ni si emma kembong ada lg? Dulu masak pakai tudung. Ni versi tak pakai tudung..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah
tgk muka cyst ni pun terus takde selera nak makan
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 05:55 PM | Show all posts
Rancangan disiarkan pada bulan Ramadhan.....recording before ramadhan...tapi rancangan ni ibarat rancangan Melodi di bulan puasa.....sis tu kuat mengorek cerita artis jemputan....konon nak bagi sensasi la......masaknya tak seberapa.....gossip nya lebihhhh...patutla ditamatkan...udah2 le ye....
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang Selangor yang panggil Ketua Kampung sebagai Tok Sidang
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Boring... bella tu artis ke??
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.106330s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list