Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
10525
View
208
Reply

Lepas Aishah, Firman Dakwa Berlian RM30,000 Pemberian DS Vida Pun Palsu?

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-7-2019 11:16 AM | Show all posts |Read mode
Lepas Aishah, sekarang penyanyi Indonesia Firman Siagian pula dakwa subang berlian pemberian Datuk Seri Vida palsu!


Hadiah tersebut diberikan selepas Firman,40 menang tempat kelima program Gegar Vaganza musim keempat (GV4) yang berlangsung pada Disember 2017.


Kalau juara Aishah pun diberi palsu, apatah lagi tempat kelima?


Firman kata dia mula meragui ketulenan barangan kemas bernilai RM30,000 itu lepas dapat tahu tentang isu DS vida dengan Aishah.


Foto: Suara.com



"Sekitar Mac tahun lalu, saya ajak isteri ke pusat beli-belah di Bandung. Kebetulan ternampak kedai emas dan tergerak hati untuk pergi bertanya nilai barangan itu jika ingin dijual.


"Apabila saya menunjukkan subang itu, perkara pertama ditanya pekerja kedai emas adalah sijil subang berlian itu.


???Saya beritahu tak ada sebab ia adalah hadiah daripada pertandingan nyanyian. Disebabkan itu, mereka tidak boleh periksa," katanya kepada Harian Metro.


  



Firman ada hantar mesej pada DS Vida tapi sampai sekarang tidak mendapat sebarang balasan.







"Saya takkan berhenti dan tetap akan berjuang seperti mana dilakukan Aishah.


"Saya juga merancang untuk pergi periksa sekali lagi. Sekiranya, betul palsu, saya akan membuat tuntutan, sebab ia adalah hak kita."




Aduhai! Harap DS Vida dapat beri penjelasan tentang ini pula. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:19 AM | Show all posts
yeay!!

sila bijak ya tok sri
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:20 AM | Show all posts
wondering juga masa aishah berbunyi sebelum ni, yang lain2 membisu je..
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahaha suka nya iols nk tgk kejatuhan dsv ni!!! Pdn muka!! Aku dah lama agk crown dia semua palsu. Klau betul mgkin 1-2 je. Xde org gila nk beli crown bodoh mcm tu bebanyak. Aden ukeee.
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols teringat lepat liat..sedapnua
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
kucingitam replied at 19-7-2019 11:20 AM
wondering juga masa aishah berbunyi sebelum ni, yang lain2 membisu je..

Kan aishah pnah ckp...retis lain senyap..tkot kne boikot asteruk..kikikiki...ni bila esah da h menang..bru la sebok2 bersuara..
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Terlungkup tok vida dok menipu orang...
Sat.lg nampak la dia promot kerepek.cik b tepi.chow kit
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:24 AM | Show all posts
batak nk duit malaysie
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Terduduk la DSV. Haru dah ni...
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:25 AM | Show all posts
anony-mous replied at 19-7-2019 03:21 AM
Hahahaha suka nya iols nk tgk kejatuhan dsv ni!!! Pdn muka!! Aku dah lama agk crown dia semua palsu. ...

ko ni x baek la
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:25 AM | Show all posts
Fazzbulous replied at 19-7-2019 03:22 AM
Kan aishah pnah ckp...retis lain senyap..tkot kne boikot asteruk..kikikiki...ni bila esah da h men ...

rekan2 retis ni kalau bersatu kan elok, apa nama persatuan retis2 tu?
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
kucingitam replied at 19-7-2019 11:20 AM
wondering juga masa aishah berbunyi sebelum ni, yang lain2 membisu je..

kak esah menang kes br berani keluar.klu klh terus diam membisu je...
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:25 AM | Show all posts
Sepandai-pandai tupai melompat yer vida!
Tapi tak koserrr iols nak beli perfume chuols.
Konon nak bagi rasa bau orang kaya.
Orang kaya tapi taste hauk, thank you next!
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 19-7-2019 11:21 AM
Hahahaha suka nya iols nk tgk kejatuhan dsv ni!!! Pdn muka!! Aku dah lama agk crown dia semua palsu. ...

Pasni tggl spende je la dsv...sayam sayam sayam
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:27 AM | Show all posts
mcm ala2 kes Harvey Weinstein je...haha
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:35 AM | Show all posts
kalau bijak, pi setel bebaik, jgn sampai naik court lagi
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
ni meols nk nasihatkan firmang.. xpyh la tuntut2 hadiah tu.. ddk dlm industri ni kene pandai bodek org kaya.. kene jd hipokrit untuk jaga periuk nasi sndr walaupon tahap kesenduan skala infinity.. so, xpyh tuntut even tu hak kite. org dh kasi terima je lah..


















Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:38 AM | Show all posts
lagi lagi dan lagi
marketing dia kot
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:40 AM | Show all posts
pasni cikb nak kena tlg bayarkan pulak duit berlian 30k firman ke?
Reply

Use magic Report

Post time 19-7-2019 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
btw, tudung pprt gitu design huduh hrg 80 rggt...puihhhhh baik beli ariani pny shawl.. klu promo dpt dlm 60++ or 80 rggt je..kain pon sedap..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.133629s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list