Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12211
View
240
Reply

Fizz Fairuz Bengang Bil Elektrik Cecah RM1,000 Sebulan, Rupa-rupanya Sebab Tertunggak?

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-8-2019 05:20 PM | Show all posts |Read mode
RM1,000 sebulan? Terkejut Datuk Fizz Fairuz bila melihat bil elektrik rumahnya.


Dahlah jarang berada di rumah, pelakon ini musykil betul dengan jumlah bil tersebut.




Foto: IG




Di Instagram, Fizz ada memuat naik video mengenai isu itu.




  


"Kita kongsi sikit, sebab memang terkejut sangat-sangat sebab terlalu banyak. Jarang ada rumah, tapi bil beribu," tulisnya.


Suami kepada Datin Almy Nadia ini juga berharap agar pihak bertanggungjawab mengambil berat tentang bil yang dianggap sebagai melampau.




  


"Harap #tnbmalaysia @tenaga_nasional tolong ambil berat sikit masalah saya ni. Nak telefon bertanya je dah satu jam menunggu, sambung sana sini. Akhirnya putus, kena hubungi balik.


"Harap sangat @tenaga_nasional cakna mengenai masalah saya ni, saya tiada duit banyak nak menyara syarikat korang," tulisnya lagi.


Di ruangan komen, ada juga netizen yang menghadapi masalah sama.




  



  



Bagaimanapun, ada juga yang menyedari bil yang ditunjukkan Fizz itu tinggi kerana dicampur dengan tunggakan bulan terdahulu.

"Maaf Datuk. Tengok pada bil tu, caj semasa RM300++ je. Yang menjadikannya RM1,000++ sebab termasuk caj tunggakan," komennya.


Kesian Datuk, harap bertabahlah ya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Tertunggak rupanya
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoi.. udah tunggakan.. memang la smpai seribu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:32 PM | Show all posts
hahahahahahah..aduh malu wei tak reti tgk bill ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Datuk pun sengkek ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:34 PM | Show all posts
malu la dah tulis marah2 kt tnb sekali ada tunggakan. pastu seorang Datuk lak tu yg bising2 pasal bil tnb RM1000 ..patutnya small matter je
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Bongoknya.. x reti baca ke hape? Uhuks.. tunggakan tu ko campur la dgn bil semasa, dptlah total yg bawah tu.. lupa byr bil ke datuk?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebulan RM300 tu tinggi
Macam pakai oven industri kat umah
Atau fridge industri jenis transparent doors
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Suchi at 23-8-2019 05:42 PM

Yang Tertunggak tu  sbb dia lewat bayar ke?cth bil dikuarkan tiap 4hb time tu dia baru nk bayar hat bulan lepas tu mmgla akan dibawa ke bulan depan.
Kalo tgk kat bil tu hat bulan 7 tu dia belum bayar lg sedangkan bil bulan 8 dah kuar sbb tu la jd seribu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:41 PM | Show all posts
malunya sis.. bil tertunggak berapa bulan tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Member kata fiz dgn paknil.. Betul ke???
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib bil rumah aku dlm 100 je sebln..
Tapi kwn2 aku majoriti 3/4 ratus sebln..
So bil fiz ni masih blh dikategorikan normal la..
Kdg org tak sedar..diorg ingat tv, aircond je pakai byk letrik..padahal lampu2 tu lagi byk guna letrik sbnarnya.

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Adoii malunye.. Sebelum melenting tgk la btl2 ade tunggakan ke x
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku nampak ada tunggakan.. Kata mata aku kena tambah power spek lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 23-8-2019 05:39 PM
Sebulan RM300 tu tinggi
Macam pakai oven industri kat umah
Atau fridge industri jenis transparent  ...

Pakai ekon Kim.. Rumah tok ni ekon running 24 hrs.. Sbb kalau off saja.. Sat g dia mengaru gatal2..jadi on ekon 24 hrs.. Bulanan rm340++
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K: Sebulan RM300 tu tinggiMacam pakai oven industri kat umahAtau fridge industri jenis transparent doors

Kalau pakai aircond tak sampai rm300 ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Last bayar bil 22/6. Bulan 7 dgn 8 kau tak bayar ke? Motif nak marah tnb? Lawak hahahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 06:10 PM | Show all posts
Edited by edoraixora at 23-8-2019 06:15 PM

seribu tu 3 bulan punya bil, tunggakan plus bil semasa datuk....
kalau ade ekon sebijik dua kat rumah, lebih kurang gitulah bil tnb nya
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 06:13 PM | Show all posts
hahahaha.. adoi la.. nak bom tnb sekali malu sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 06:16 PM | Show all posts
Nama je dato' bil 300 sebulan pun bising. Kalau ada aircond setiap bilik plus ruang tamu confirm bil paling murah pun 300 lah.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.120714s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list