Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
7971
View
163
Reply

Isteri 13 Kali Keguguran - Dato' Fazley Yaacob Dedah Pernah Diuji Secara Fizikal Dan Mistik

[Copy link]

Author: natrahn       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-11-2019 11:14 AM | Show all posts |Read mode
Tanggal 7 November 2006 merupakan tarikh keramat buat Dato Fazley Yaakob dan isteri, Datin Azrene Ahmad kerana pada tarikh tersebut mereka berdua telah diijabkabulkan.


Sempena meraikan ulangtahun perkahwinan mereka yang ke 13, Fazley Yaakob memuat naik entri di instagram peribadinya menitipkan ucapan buat isteri tercinta.






Memanggil isterinya Azrene sebagai Adik Sayang, Fazley menceritakan kembali peristiwa pahit manis yang dilalui mereka untuk mempertahankan mahligai perkahwinannya selama ini.


Baca lanjut...


  



Selamat Ulangtahun perkahwinan yang ke-13

Buat adik sayang @azrene_ahmad , selamat ulang tahun perkahwinan kita, dimana 7 November 13 tahun yang lalu kita telahpun disatukan. Terlalu banyak titisan air mata keperitan dan kepayahan yang menitis di antara kita serta seluruh keluarga kita.

Insan yang seharusnya mendoakan kekuatan kita, hanya menjadi punca kedukaan kita. Doa insan itu agar kita putus segera, agar kita tak punya cahayamata dan agar Adik dibenci ibu mertua sendiri @rsd.umi , namun Allah Maha Kuasa, 13 tahun kita bertahan.

Kredit Foto - Instagram Azrene Ahmad



Walaupun penuh dengan pelbagai cobaan fizikal dan mistik, namun kita tetap utuh bak pesan arwah Bapak Perkukuhkan agamamu, kuatkan kasih sayang kalian sepanjang hayat! Agar segala gangguan tidak akan mampu memecah belahkan kalian sekeluarga. Kita masih bersama dan dikurniakan 4 orang cahaya mata walaupun sehingga 13 kali adik keguguran. Hanya Allah yang Maha mengetahui mengapa ianya berlaku.

Walau cubaan demi cubaan untuk menganggu gugat hubungan adik dengan ibu @rsd.umi , namun kasih sayang ibu pada adik, dan adik terhadap ibu mertua adik tetap utuh dan teguh. Doa abang, agar kita kekal tabah sehingga ke akhir hayat. Ya benar, dia tetap mencuba pelbagai cara untuk memisahkan kita, namun yakin lah ALLAH MAHA BERKUASA LAGI ADIL DAN SAKSAMA. Selamat Ulangtahun ke -13 Adik sayang.

Buat mereka yang berdiri teguh di belakang kami, bagi memastikan pernikahan tetap berlangsung, bersabung nyawa, meredah cacian dan hilang punca rezeki dan kehidupan, terima kasih tak terhingga buat kalian semua. Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian semua selama ini.

Kredit Foto - Astro Awani



Ingatlah, benteng dan kekuatan kita ada pada kesungguhan kasih sayang kita sesama keluarga dan tunggak masjid yang kita bina ini adalah keimanan serta solat kita. Love you Adik Sayang! ❤️❤️❤️


Tidak senang untuk mempertahankan sesebuah institusi perkahwinan tanpa persefahaman dan kesetiaan yang utuh. Bak kata pepatah, " Bumi mana tak ditimpa hujan, lautan mana tak bergelora" - Segala usaha tetap ada kesukaran dan cabarannya.


Tahniah Dato' Fazley Yaakob dan isteri. Semoga kekal bahagia hingga ke syurga. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:15 AM | Show all posts
meratip la deme sampai abg jamel mampos
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:20 AM | Show all posts
So, pentingkah sampai nk kene ade thread?
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:23 AM | Show all posts
Kita kembali lagi dalam episod .........??????????
Ya betul!
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols kesian wife dia 13x keguguran. Tapi perlu ka meratip benda yang lain2 tu. Banyak Kali ulang2 bosan jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Say something......

Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:24 AM | Show all posts
Camnalah orang tak nyampah
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
I thought I was the only one yang bosan dengan dia asyik meratib hiba. We get it..dah2 la.
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:30 AM From the mobile phone | Show all posts
muka Azrene ni ada iras muka Kak Nab bini Nanas sikit
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:33 AM | Show all posts
so, tiap2 tahun anniversary kita kena baca ratapan dia ke caner ni..
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Empathy wise faham la juga sebab orang yang dikata2 itu memang mengerikan ..kan?..tapi sudah2la tu nak bercerita, hina2 dia seperti yg kamu asik ceritakan ..itu ibu kandung isteri, dari rahim dia isteri tu menumpang selama 9 bulan..rasanya yg itu sahaja kita sebagai anak tak terbalas jasa..bukanlah suruh lupakan apa yg dah dibuat sebab kamu dan keluarga sahaja yg merasa deritanya tapi itulah..sudah2la bercerita kepada umum tu..nak kutuk hina antara kamu sekeluarga sahaja la
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Menguam aku
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:37 AM | Show all posts
legal_jue11 replied at 8-11-2019 11:33 AM
Empathy wise faham la juga sebab orang yang dikata2 itu memang mengerikan ..kan?..tapi sudah2la tu n ...

kannnn.....baper kali nk citer kt public...??
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:37 AM | Show all posts
aku pahamla ko nak burukkan sapa..walaupun secara indirect..bosan yach..tapi kalau lauk tak tambah garam ajinomoto semua mesti tak cukup sedap kan?
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:40 AM | Show all posts
Ko kalau citer sekali ok kot, citer benda sama banyak2 kali mcm semak je
Menyampah pun ada
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:42 AM | Show all posts
legal_jue11 replied at 8-11-2019 11:33 AM
Empathy wise faham la juga sebab orang yang dikata2 itu memang mengerikan ..kan?..tapi sudah2la tu n ...

Kalau orang tu jahat sangat, dia gugur bini ko tu masa dalam perut
Tak wujud bini ko
Orang dah menyampah dah dengar ko tetiap tahun canang benda sama
Dah kaya pun tak bahagia ke?
Sibuk nak tunjuk bahagia, sayang nak mati kat bini dia
Dalam masa sama..entah lahh
DUlu nampak dia ni hensem sgt, skrg dah rupa pondan mulut laser
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:42 AM | Show all posts
wlupun aku mmg tak sukaa itu perempuan, tp mmg tak suka sesi royanan berkala begini.
suwit2 wish anniversary sudah laaa.

buat buku je la klu nak tulis semua pengalaman. bukan masa wish anniversary. ngek.
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:45 AM | Show all posts
Dah kenapa dia panggil bini dia Adik?
Halah halah.. nak tunjuk sweet lah konon
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:47 AM | Show all posts
Adik Sayang.. comel je
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2019 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Nexttttttt
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.106175s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list