Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
3671
View
110
Reply


Topik #PIBG Buat Pelajar SPM 2019 Pening Kepala, Ingat Sama Dengan PUBG. Malunya!

[Copy link]

Author: Sang_Pencinta       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-11-2019 11:09 AM | Show all posts |Read mode
Masih anda mengingati apakah soalan peperiksaan SPM pada zaman anda terutama Kertas BM?


Mungkin ya, mungkin tidak, tetapi yang pasti anda akan mengingati perasaan tidak puas hati dengan jawapan anda ketika itu.


Malangnya, zaman dahulu belum ada teknologi seperti Twitter sebagai medium untuk meluahkan rasa tidak puas hati tersebut seperti zaman ini.






Kredit foto: Carian Google





Minggu lalu bermulanya peperiksaan SPM 2019 dan ramai pelajar yang meluahkan rasa terkejut dengan soalan SPM Kertas BM sehingga pelbagai topik berkaitan menjadi trending, terutamanya soalan karangan mengenai #PIBG.




Kredit foto: Twitter





Dalam soalan tersebut, pelajar dikehendaki mencadangkan langkah-langkah untuk menarik minat lebih ramai ibubapa menghadiri mesyuarat Persatuan Ibu Bapa Dan Guru (PIBG). Bagaimanapun, topik ini menjadi isu bagi pelajar, kerana ramai yang tidak menjangkakannya.




Malahan ramai yang tidak tahu apa itu PIBG, sehingga menyamakannya dengan permainan video games PUBG.


'I read PIBG as PUBG , wow so stupid #spm2019' kata seorang pelajar.

'My only fear about bm p2 is that i think i wrote PUBG instead of PIBG  #spm2019' tambah seorang lagi.

'The rumusan was about PIBG and i wrote PUBG all the way..' luah seorang pelajar.

'I'm looking at spm 2019 memes and I'm so glad I don't have to take it shkfsj what even is pibg I only know pubg' tulis seorang lagi.



Kredit foto: Twitter



Kredit foto: Twitter







Ada juga yang menyesali kerana selama ini mereka sering terlupa untuk menyerahkan surat penggilan mesyuarat PIBG kepada ibu bapa masing-masing.


'Want to rant to my family about how my rumusan talks about PIBG and then got scolded because i never give any invitations for Mesyuarat Agong PIBG to my parents' tulis seorang pelajar.






Kredit foto: Twitter



Malahan, ada yang menyalahkan soalan Kementerian Pendidikan Malaysia kerana mengeluarkan tajuk yang tidak berkaitan dengan hidup mereka.





Kredit foto: Twitter





Persoalannya, bersetujukah anda bahawa soalan mengenai topik PIBG ini tidak releven dan lebih susah daripada SPM terdahulu? Atau pelajar sekarang tidak terdedah dengan isu-isu semasa di sekolah? - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Apooo semua org dah tak reti ckp melayu ke. Hahahaa
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-11-2019 11:14 AM | Show all posts
BBNU berkicau di Twitter pun dalam BI, agaknya masih pandai ke menulis karangan dalam BM?
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:18 AM | Show all posts
bosan dgn BBNU skrg..bodoh nak mampus...
kalau anak aku perangai mcmni siaplah..
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalu karangan psl PIBG pn xreti.baik amik UPSR balik lar..wt malu je Bdk spm
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-11-2019 11:22 AM | Show all posts
Soalan SPM makin senang tapi pelajar kini makin manja
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
Mn komen yg kata p tu pelajar. Haha. P tu persatuan la dol. Cpt delete
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:25 AM | Show all posts
kalau nak soalan yg berkaitan hidup korang jer
baik buat tajuk karangan "aku seorang........."
mengada lebih

haritu yg paper BI pasa ape tah
x paham aku budak2 skrg ni
semua nak kena suap

dulu elok je soalan ape pon hadap
nama pon karangan
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:27 AM | Show all posts
bodoh la BBNU tu la byk main hp sgt
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Bodohnyaaaaa. Apa susah sangat PIBG tuh? {:dot
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:31 AM | Show all posts
b****h juga budak2 sekarang ye..ingatkan makin maju makin cerdik, merempan cerdik je rupanya
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
bahagian penulisan ni la makanan aku.. kalau anak buah aku macam ni, memang aku bagi satu tumbukan abg saleh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-11-2019 11:32 AM | Show all posts
haruslah replied at 12-11-2019 11:25 AM
kalau nak soalan yg berkaitan hidup korang jer
baik buat tajuk karangan "aku seorang........."
me ...

Karangan 'Aku Sepasang Kasut' lagi ke bang??
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-11-2019 11:35 AM | Show all posts
Kalau tajuk mengenai video games, mereka ni pandailah kot
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Mengadanya ,rasa nak lempang je  
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:37 AM | Show all posts
Sendiri yang tak faham soalan tak baca betul apa yang ditanya gigih salahkan yang lain.  Bila terlalu banyak disuapkan semasa belajar tak betul2 ditekankan kena befikir untuk dapatkan jawapan macam ni ler hasilnya.
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:38 AM | Show all posts
Sang_Pencinta replied at 12-11-2019 11:32 AM
Karangan 'Aku Sepasang Kasut' lagi ke bang??

aku sebatang pen
dah diorang nak soalan yg diorang 'tahu'



Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:40 AM | Show all posts
Apa macam tak cerdik budak-budak sekarang?
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:50 AM | Show all posts
ala bodohnya...sendiri bodoh, pastu nak marah kpm...

hangguknya bebudak sekarang.

camni yang nak suruh ngundi 18 tahun?

rentikan la weh..
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2019 11:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Adoi la
Kenapaaaa
Mak pak hang mmg xde amek tau ke pasal ni?
Pibg tu mmg slalunkita dengar kan time skola
Tu la..time cikgu ckp korangndok gentel...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.158552s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list