Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2477
View
20
Reply

"Saya Takkan Lepaskan Jawatan!" - Hans Isaac Ambil Tindakan Jika Reputasi Terjejas

[Copy link]

Author: ameenarara       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-12-2019 11:48 AM | Show all posts |Read mode
Makin hangat isu yang bergolak dalam Finas hingga pelbagai tuduhan dilemparkan terhadap pengerusinya, Datuk Hans Isaac.


Dia sedar segelintir pihak dalam industri seni seperti mahu dirinya melepaskan jawatan tersebut.




Foto: Instagram Hans Isaac




Seperti yang dijelaskan kepada Astro Gempak, dia tidak akan tunduk dengan desakan sesiapa dan hanya Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobing Singh Deo sahaja berhak memecat dirinya.


Desakan tersebut melibatkan Persatuan pekerja Profesional Filem Malaysia (Profima), Persatuan Sutradara Malaysia (FDAM), Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Pertubuhan Industri Kreatif Digital Malaysia (PIKDM), Komuniti Filem Titiwangsa (Komfit) dan Persatuan Sinematografi Malaysia (MYSC).




  



Menurut Hans, dia memegang kepada prinsip integriti ketika bekerja termasuklah bersikap jujur dan berdisiplin.


Kepada sesiapa yang menuduh dirinya tanpa sebarang bukti akan dikenakan tindakan undang-undang kerana mencemarkan imej dan reputasinya.




  



Tambahnya, dia tidak berhak untuk bercakap dengan persatuan kerana bukan dibawah tanggungjawabnya. Pihak persatuan perlu melalui CEO untuk segala masalah berbangkit.


Harap Hans dapat menyelesaikan isu tersebut secara baik tanpa memburukkan sesiapa. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 12:12 PM | Show all posts
hamboi...mentang2 ler dah cium molot ngan tok gobind....
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Wait n see what will happen next..kalau dah 6 persatuan x suke ada la tu something wrong..tp gigih nak jgk jawatan tu..gud luck Mr Chairman
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngantoknyaaa..
Nextttt
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Something wrong somewhere
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 12:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by MentariSenja at 13-12-2019 12:41 PM

Integrity??....lepas kes ngan fattzura dulu, I hv my doubts. Nasib baik si Gobind tu sama leluhur kan? Kalau byk sgt pihak tak suka kita, camana nak bekerja? Good luck la Hans...
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan dapat la bawa perubahan tapi same old same old. Nguappp, nextttttt.....
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 03:11 PM | Show all posts
patut nyer pengerusi finas ni disukai & bole bekerjasama dgn sume org dlm industri itu sendiri... kalo dh 6 persatuan xsuka hans ni... ingat ni dia tu sape.. hans go sila buat persatuan syok sendiri.. finas not meant to be yours !!!  
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
So dia dgn idham sebulu tak?
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 03:40 PM | Show all posts
binipopeye replied at 13-12-2019 03:11 PM
patut nyer pengerusi finas ni disukai & bole bekerjasama dgn sume org dlm industri itu sendiri... ka ...

kan, dah orang tak suka tu sedarla. bukan takde keje lain. ni nak juga pertahan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 06:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Letak jawatan dan Kawin jerlah ngan lopak...habis cerita...dua2 propa..
Reply

Use magic Report

Post time 13-12-2019 11:34 PM | Show all posts
Ayieain replied at 13-12-2019 06:36 PM
Letak jawatan dan Kawin jerlah ngan lopak...habis cerita...dua2 propa..

Atuk lagi mabuk kepayang .... minum susu pishang 3 kotak dalam 5 minit. 1 kotak 1.3 litre. Mabuk cinta dgn tauke susu pishang



Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
MatDeghem replied at 13-12-2019 11:34 PM
Atuk lagi mabuk kepayang .... minum susu pishang 3 kotak dalam 5 minit. 1 kotak 1.3 litre. Mabuk c ...

Atuk kan trulap lopak...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Dok sibuk promote susu pisang.. Tu sbb 15 agenda lain diketepikan.
Zz dah sound setepek
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 11:05 AM | Show all posts
degil. cam budak perangai. orang nasihat tegur tu dengar lah
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Freddie kata yg 6 tu bukan suara majority pun
2, 3 persatuan terbesar lain okay je

Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
dia ada isu apa ni?
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ada jawatan pun aku tak hadam apa sumbangan dia pada negara dan industri, takat dah berdekad dalam industry, mak mah pun dah berdekad jua, orang yang tak ada skill, tak berkaliber, tak ada pencapaian memang tak layak ada jawatan apatah kerja nak majukan industri kononnya,

Mana industri tak mampu berjalan bila peneraju tak ada kemahiran dan pengalaman, ini bukan benda 2,3 bulan boleh belajar, tak ada bakat sebagai pemimpin, mohon undur diri jela, loser.
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
umor dah tua
perangai mcm budak2
boooo...
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2019 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Cekla replied at 14-12-2019 10:49 AM
Dok sibuk promote susu pisang.. Tu sbb 15 agenda lain diketepikan.
Zz dah sound setepek

Skrg ngah dating kat jepun ngan tokey susu pisang..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.118491s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list