Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
6629
View
111
Reply

Eina Azman Dipuji Masuk Kampung Bantu Keluarga Daif

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-12-2019 10:10 AM | Show all posts |Read mode
Datin Paduka Eina Azman sering kali muncul dengan posting terbaru di Instagram tentang dirinya yang selalu membantu orang susah. Kali ini, dia tampil membantu tiga keluarga kurang kemampuan dan mendapat perhatian ramai.





Foto: IG



Eina atau nama sebenarnya Ainur Syakina Azman berkongsi video di IG yang menunjukkan dia sedang menziarahi keluarga daif di sekitar Kelantan.


Menurut pelakon berusia 24 tahun itu, beliau tidak dapat menyembunyikan perasaan sebak apabila melihat keadaan daif dan serba kekurangan keluarga berkenaan.

"Luluh dan sebak hati melihat keadaan mereka. Buat anda yang mahu membantu ringankan beban keluarga-keluarga ini, boleh menyalurkan bantuan," tulisnya.





Foto: IG



Menerusi rakaman video tersebut, Eina yang sinonim dengan kehidupan serba mewah tidak kekok beramah mesra dan melayan ahli keluarga terbabit termasuk kanak-kanak Orang Kurang Upaya (OKU).





Foto: IG




Beliau juga sanggup duduk bersila di atas lantai sambil berbual santai dengan tuan rumah serta menghulurkan makanan untuk anak-anak kecil.




  



Semoga Eina Azman dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusannya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana pergi jabatan kebajikan masyarakat?

Utk eina..sedekah mahupun zakat kepada fakir miskin dari sumber haram xmhalalkan sumber tersebut..wallahualam
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:27 AM | Show all posts
Xperlu la kot rakam video.
Bukan aku x sokong ye org buat kebajikan, tp kalau melwat rumah org yang daif, xperlu ye pakai menunjukkan kekayaan. Just my 2 cents la.
pakai sederhana supaya org susah tu x la rase hina sgt.

And @Ladybird910 Betul ape ko ckp. Sian yg menerima tu jg. Jadi isi perut kot kalau dpt makanan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
slyfynx: Xperlu la kot rakam video.Bukan aku x sokong ye org buat kebajikan, tp kalau melwat rumah org yang daif, xperlu ye pakai menunjukkan kekayaan. Just my ...


Setujooooo
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Ladybird910 replied at 15-12-2019 10:18 AM
Mana pergi jabatan kebajikan masyarakat?

Utk eina..sedekah mahupun zakat kepada fakir miskin dari ...

Tepat dan paduuu.. Sorry karatzz eina..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
slyfynx replied at 15-12-2019 10:27 AM
Xperlu la kot rakam video.
Bukan aku x sokong ye org buat kebajikan, tp kalau melwat rumah org yang ...

Setuju sangat2. Xboleh ke pakai biase2 je.. Baju kurung pun dh ok kot
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Duduk bersila pun ko kagum. Dia ni bkn lahir2 je kaya trus. Dlu2 berkerak jgk. Apapun ok la bntu org ssh ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Eina ni bukan asal anak orang kaya pun, so logik je kalau dia tak kisah duduk bersila kat rumah orang. Dia kaya hanya selepas kahwin dengan datuk paduka ya...rengsa iols baca komen netizen yang memuji keperibadian sheols...

N sumber derma tu, pastikan dari sumber yang halal yach.. jangan amalkan konsep money laundering gitu
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada bagusnya rekod amalan kebajikan mcm ni supaya org lain dpt ikut tp bagi diri aku sendiri aku lagi bahagia sgt kalau buat kebaikan yang tak direkod kat socmed. Utk elak jadi rasa bangga. Takut ikhlas tu hilang dgn setiap like yg org bagi kot timbul pulak rasa lapar attention. Utk diri sendiri la. Lain org lain cara dia sbb aku tau Eina Azman ni rajin buat kebaikan. Peaceee yo
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:15 AM | Show all posts
slyfynx replied at 15-12-2019 10:27 AM
Xperlu la kot rakam video.
Bukan aku x sokong ye org buat kebajikan, tp kalau melwat rumah org yang ...

Saya pun terfikir macam tu...kalau nak menderma tu tak payah lah nak upload ke ig,fb..itu rahsia anda dan Allah...bertambah pahala...dia pun bukannya lahir kaya raya sebab suami je...
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Cuba jd mcm arwah pakyus.. derma diam2. Bila hari dia meninggal, bertubi2 cerita kebaikan dia bantu org susah keluar. Kt kubur pun ramai yg pergi. Ini siap rekod lagi. Baik kau pergi join team bersamamu jah eina oi
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Rimas dgn style rambut dia tu.. elok toncet je.. atau pakai la tudung ..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Effort yang baik but pakai subang gantung bagai agak intimidated bagi orang susah. Thats why politician pakai macam orang biasa gi tagih undi

Better pakai baju kurung bunga halus cepat disayangi gituh
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Ladybird910 replied at 15-12-2019 10:18 AM
Mana pergi jabatan kebajikan masyarakat?

Utk eina..sedekah mahupun zakat kepada fakir miskin dari ...

Betul tu... I setuju... Itulah kenyataan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramai puji eina ni kt socmed tp kn walau pun iols ni dak la baik sgt iols nak tau sumber kekayaan laki eina diragui ke idak untuk dia memberi ke org lain
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
skerinya tgk kulit sheolss..
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
ok je tgk dia.. i rasa dia ok je..kita pun x buat apa yg dia buat.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 12:22 PM | Show all posts
gegeh nya kau nak menayang kan nok siap berlintas langsung dari pasaraya mydin bagai nak menunjuk bertroli2 barang kau sponsor. dah tu siap pakej staf mydin pulak kena hangkut barang2 masuk rumah. ni masuk rumah orang main terjah ke hapa ni sampai tuan rumah tak dan nak pakai tudung proper segala cuma sempat serkup tuala mandi jah nak buat tutup kepala
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
RPA pun selalu duduk bersila atas lantai,takde sapa kecoh pun
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2019 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha ni semua riakk confirmmm
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.118004s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list