Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12770
View
240
Reply

"Saya Nak Jumpa Allah Je, Kenapa Hukum Saya Macam Ni Sekali?" - Sajat Minta Maaf

[Copy link]

Author: ctcheery       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-2-2020 09:38 AM | Show all posts |Read mode






Jutawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman telah membuat permohonan maaf secara terbuka berkenaan isu kontroversi bertelekung di Mekah, baru-baru ini.

"Saya minta maaf kepada semua jabatan, mufti, ustaz, PU atau sesiapa sahaja alim ulama. Saya minta maaf sangat-sangat, saya tak ada tujuan apa-apa... Saya hanya nak berjumpa dengan Allah," katanya.


Permohonan maaf itu dibuat menerusi saluran IG TV milik rakan baiknya, jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri hari ini. Video berdurasi 4.13 saat itu secara esklusif dimuat naik di akaun Instagram.


Menurut Sajat, dia tidak mempunyai niat lain untuk ke Mekah selain belajar dan mendekatkan diri dengan Allah.

"Saya tak boleh cakap apa-apa lagi, lagi saya cakap nanti lagi saya dipersalahkan juga," ujarnya.


Selain itu Sajat juga mengakui dirinya jahil soal agama, sebab itu bila dia ke sana, dia cuba untuk dapatkan (agama).

"Saya cuma nak belajar, nak dekatkan diri dengan Islam. Saya dah banyak mencari harta duniawi, saya tak ada harta akhirat.

"Kadang-kadang bila jadi macan ni, saya terfikir apa yang orang lain nak, menghukum saya sampai macam ni.... Saya sedih!" jelasnya.





  



Dalam pada itu, rakan baiknya, Datuk Alif Syukri menyeru Sajat supaya berjumpa dengan Mufti untuk memberi penjelasan dan menjernihkan keadaan. Dia tidak menangkan mana-mana pihak, tetapi kecaman netizen ke atas Sajat melampau-lampau. Biarlah Allah sahaja yang menghukumnya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Sjad sajad.. ayat mu, nak jumpa Allah buat la apa yg Allah suruh, ni nabi pun tak mengaku umat Sajad oi.. kenapa ketegaq sangat ni..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:41 AM | Show all posts
ingat kan minta maaf sambil memakai songkok or kopiah
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau betul nak jumpa Allah, takpayah la masuk YouTube khuens? Tak payah video2.. Bw pa untuk amik gmbr amik video. Akak masih ingat lagi kau kata nak tnya Allah napa jadi kan u mcm ni, knp Allah pilih u, knp bukan org lain? Niat ko tu pon dah salah. Ko dtg nak salahkan Allah cuz jadikan you macam ni..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Ko kalau duk pakistan berebut kot org nk dot dot in the name of honor killing  
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:49 AM | Show all posts
so netizen ngan mufti2 dan ustaz2 dah maaf kan die dah?! kes tutup!?
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Propa lebeyyyyy!!!!! Blk rumah gelak2 je kot sbb dh berjaya berlakon sedih2, buat muka toye
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Jadi skrg letak salah pada netizen, pada mufti pada ustaz pulak..

Contoh paling mudah arwah mama Juwie, arwah khunsa,  ada buah dada,  tapi arwah pi menunaikan haji & umrah sebagai lelaki.. Ni dah bertelekung masuk ke kawasan wanita pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau nyawanya ditarikkan bagus. Hidup pun menyusahkan je. Bukannya dia nak berubah pun.
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Hak ko nak jumpa ALLAH tak ada sapa halang....TAPI kembali lah pada fitrah alam, KO tu JANTAN tau tak JANTAN tu pakai cam mana?????taik betul suka buat onar nak kan perhatian ke ko ni kurang kasih sayang???
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by noor2 at 9-2-2020 10:05 AM

Ko boleh sambung jumpa Allah kat masjid di Malaysia ni...masuk lah dalam.saf jemaah perempuan. ..ada berani?...

Ni kalau perangai balik macam asal...masih jadi pondan. ...seksi. ..berboyfriend ..tayang badan kat socmed...mencarut. .....nampak sangat Ko pi mekah x dapat apa pun...makna kata x diterima Allah pun. ..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:10 AM | Show all posts
kat sana berlagak sangat..balik br nk nangis? mintak maaf? ko sedar tak org marah tu sebab apa?
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Yihhhhhhh jahil sangat kononnya. Benda basic je dah diri sendiri tu tahu sebenarnya lelaki, pakai je la ihram mcm safiey tu pegi umrah. Balik nak sambung memondan ikut la hang. Jangan cemarkan ibadat orang lain semata hang nak memondan tu je.
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by 234126 at 9-2-2020 10:16 AM

Yang alip pun, kau dah sah2 lahir islam, tetiba pulak dalam setiwasi ini saya tak menangkan sesiapa dan siapa betul siapa salah

Alip tu penah pegi mekah. As jantan. Dia tahu la mcm mana tatacara. JPN dah announce sajat jantan, so apa yang susah nak paham nya.
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Shiah ke dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap bertaubat sebelum kau betul2 menemui Allah! Jangan drama sangat Sajad oiii... mak pak kengkawan kau pun sama... bertaubat..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:17 AM | Show all posts
ko yg memviral kan diri sendiri...dah tau salah buat n buat lagik..jangan buat tangisan palsu..kalau nak beribadah tak payah nak show off kat insta tu..akibat yg ko dapat ni sikit jer...kira syukurlah ko tak terbakar dkt Mekah..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Dan2 la yea nk play victim bila blk sini
Ms kt sana bkn main..haishh
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
benda basic - adab, hukum & perintah Allah, itu yg basic pun ko boleh degil nak patuh, nak pura2 konon dianiaya masyarakat?

ko yg sentiasa menganiaya diri sendiri la
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2020 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Kimex mangkuk 2 ekor ni..diorang ni nk up rating view je
.dpt duit diorang aku tk tekan pn link video tknak jd penyumbang kekayaan diorang
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.134974s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list