Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12159
View
170
Reply

Ramai Suka Tengok Wardina 'Hentam' Fynn Jamal Isu Rogol

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-6-2020 03:41 PM | Show all posts |Read mode
Selepas Caprice, Wardina Safiyyah pula tampil berdebat dengan Fynn Jamal berhubung isu rogol di Instagram Live.


Wardina menegaskan bahawa rogol adalah satu subjek isu yang kompleks dan Fynn tidak sepatutnya membincangkan isu berkenaan secara terbuka di laman sosial.








Wardina tidak menafikan tindakan Fynn memberi kesedaran kepada orang ramai, namun penyanyi itu tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seolah-olah hanya wanita layak dipersalahkan.


Selain itu, Wardina juga mengingatkan Fynn bahawa hakikatnya, isu jenayah rogol sudah berleluasa sejak sebelum laman sosial digunakan secara meluas.




  

Tonton minit 45.45

"Mungkin Fynn tak berniat begitu, tapi cara ia disampaikan menunjukkan Fynn menyalahkan wanita. Dia (wanita) tutup aurat dia salah, dia tak tutup aurat pun salah.

"Kalau semua wanita Islam tutup aurat pun, ramai lagi wanita bukan Islam tidak menutup aurat ditambah pula dengan lambakan bahan lucah di luar.

"Isu ini kompleks dan banyak lapisan. Isu rogol tidak boleh dibincangkan begini di laman sosial," ujar Wardina.





Kredit foto: IG Story Fynn







Melihat namanya kini trending di Twitter, ramai yang bersetuju dengan apa yang disampaikan Wardina dan menyokong cara dia 'menghentam' Fynn. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 30-6-2020 03:50 PM | Show all posts
lepas ni netizen mohon anjoulie lavocah pulak mencemar duli membahaskan isu ini.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 03:50 PM | Show all posts
jap jap fyn pakai tudung pesen apa tu macam orang nak pergi main ski ja
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 03:53 PM | Show all posts
boleh diam takkkkkkkkkk???

shut up! stay away from social media! keep your thoughts to yourself!
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 03:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Fynn pun jenis nak dia je betul... Nak sebut pasal rogol, sejak zaman takde handphone lagi dah ada kes rogol. Cumanya masa tu kita susah nak dpt info.

Bak kata Wardina, benda ni terlalu subjektif. Banyak sgt punca. Masalah sosial ni bukan setakat kau rasa kau dah belajar Quran dan Hadis, kau dah boleh banteras semua masalah social. Kalau semudah itu, dah lama la ulama ulama kita selesaikan isu ini.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Thorbaekk wardina! Akhirnye ade jgk org dpt skolahkan si pin tu. Dr dlu xpnh ske die, bajet bagus je. Followers si pin tu pon mcm taksub sgt mengidolakan die. Duhhh!
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 03:59 PM | Show all posts
koser lah.. semak plak semua nk memekak
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Fynn ni boleh nyah x dr dunia poyo xboleh di tegur
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Warmaker ni tak berapa disukai
So heshe ambil kesempatan untuk ambush pin tudung thus heshe look right
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:13 PM | Show all posts
Kena faham orang perempuan kalau berbahas mana boleh tak betul. Sentiasa betul ok.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:14 PM | Show all posts
kokspin nih umpama barah tau, pengetahuan dia dan pendangan dia tuh, klu tak dikawal selia oleh mereka yg pakar dan ahli dalam bidang tersebut, boleh menyebabkan ramai org kat luar sana salah faham tentang kehidupan dan tergelincir dari landasan....

cuba bayangkan klu dia terus-menurus salahkan perempuan punca lelaki merogol, untuk yg menajdi mangsa rogol, derang dah lar traumatized sbb kena rogol, dtg plak kokspin dok salahkan mangsa yg jadi punca kes rogol tuh, mau mangsa tuh terus terjun bunuh diri sbb rasa diri sgt hina dina di mata kokspin dan para pengikut taksub dia.....

belajar quran, sunnah, dan ilmu agama nih, kita perlukan guru yang betul2 pakar dan ahli dalam menafsir intipati ayat al-quran tuh. kekadang si kokspin nih dah nampak mcm org gila isim plak bila cara dia menerangkan tentang apa yg dia belajar tuh separuh2 jalan sahaja.

Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg igstory my prophet say tu.. refer to wardina ke..

Fynn nmpak terkesima masa live dgn wardina.. cam tak caya fynn ni lecturer english.. dah la duk bagi analogy bodoh.. pasal post minum kopi, then org dengki ada penyakit ain.. lepastu petik mentua pegi haji.. amenda messy point dia nih.. super twisted
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Aperhal fin nih
Da tau manusia biaser
Acah2 hebat bercakap bab agama aper hal
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Kt fb ramai kecam wardina ...diorg sokong pin
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh tak sapa2 yg baik hati point kan apa yg wardina ni smash fynn?

Iols malas ( sebenarnya tak lalu nak tengok lama2 video fynn )
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
makadek replied at 30-6-2020 04:19 PM
Kt fb ramai kecam wardina ...diorg sokong pin

Jantan2 kat FB tu jenis yg suka tengok wanita cantik seksi tapi bila nak cari isteri, nak isteri bertutup litup berselubung.
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Fyn dah knp berkelubung nampak mata je acah2 semua kau je yg betul.. choyyy
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:22 PM From the mobile phone | Show all posts
roti_banjir replied at 30-6-2020 04:14 PM
kokspin nih umpama barah tau, pengetahuan dia dan pendangan dia tuh, klu tak dikawal selia oleh mere ...

Yap geng2 athies and murtadin jdkan isu ni utk terus benci islam
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:22 PM | Show all posts
Actually, I don't like the three of them.
Semua ego, and anggap I am holier-than thou.
So, berbalah lah kome.
Idok le awok nk amik tau
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2020 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
umbut replied at 30-6-2020 04:21 PM
Fyn dah knp berkelubung nampak mata je acah2 semua kau je yg betul.. choyyy

Disturbing gilaa tgk..mcm nk turunkan kebawah je ..extremis mcm lawa naw2 hah ...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list