Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
1869
View
57
Reply

[Tempatan] Bursa Malaysia terus meningkat di era kerajaan PN tapi menjunam di era kabinet fake degree

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-7-2020 10:45 AM | Show all posts |Read mode
Bursa Malaysia terus meningkat


KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia dibuka tinggi pagi ini, meneruskan momentum peningkatan yang dicatatkan minggu lalu.

Pada pukul 9.05 pagi, petunjuk pasaran FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) mengukuh 3.52 mata kepada 1,556.17 berbanding 1,552.65 ketika ditutup Jumaat lalu.

Indeks utama dibuka 1.14 mata lebih tinggi pada 1,553.79.

Pergerakan harga keseluruhan pasaran kekal positif dengan kaunter untung mengatasi rugi 303 berbalas 106, manakala 271 kaunter tidak berubah, 1,244 tidak diniagakan dan 23 yang lain digantung.

Jumlah dagangan ialah 460.23 juta saham bernilai RM182.23 juta.

Dalam nota penyelidikannya, Malacca Securities Sdn Bhd berkata selepas lima hari berturut-turut mencatatkan peningkatan, ia berpendapat walaupun trend menaik masih utuh tetapi ia akan terkekang oleh situasi pandemik COVID-19 di seluruh dunia.

Ia menambah, meskipun pemulihan ekonomi global lebih baik daripada dijangkakan, para pelabur kini telah mengalihkan perhatian mereka kepada sekumpulan pendapatan korporat yang akan diumumkan di AS bagi menilai kesan pandemik berkenaan.

"FBM KLCI terus meningkat dan berlegar dalam zon positif sepanjang sesi urus niaga dengan indek utama mencatatkan keuntungan mingguan pertamanya dalam tempoh empat minggu.

"Langkah itu memungkinkan keuntungan seterusnya iaitu pada paras halangan 1,580 dan 1,590 manakala sokongan ditambatkan antara 1,510 dan 1,500," katanya.

Dalam kalangan saham berwajaran tinggi, Tenaga dan Petronas Chemicals, masing-masing menokok empat sen kepada RM11.80 dan RM6.72, Public Bank naik dua sen kepada RM17.08 dan Hartalega lebih tinggi 30 sen kepada RM16.30.

Maybank kekal pada RM7.71.

Saham paling cergas pula, Anzo mengukuh dua sen kepada 20 sen, Sino Hua-An naik 1.5 sen kepada 10.5 sen, Vivocom meningkat setengah sen kepada empat sen manakala DGB Asia dan Fintec Global, masing-masing tidak berubah pada tiga sen dan 7.5 sen.

Di papan indeks, Indeks FBM Emas mengembang 31.35 mata kepada 10,939.38, Indeks FBMT 100 melambung 31.20 mata kepada 10,791.77.54 dan FBM 70 meraih 65.89 mata kepada 13,393.59.

Indeks Shariah FBM Emas lebih tinggi 50.34 mata kepada 12,532.72 dan FBM ACE melonjak 98.72 mata kepada 6,839.53.

Mengikut sektor, Indeks Perkhidmatan Kewangan berkurangan 2.11 mata kepada 13,075.94, Indeks Perladangan jatuh 4.87 mata kepada 6,808.48, tetapi Indeks Produk dan Perkhidmatan Perindustrian meningkat 0.51 mata kepada 140.68,

-BERNAMA

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 6-7-2020 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah.. Semoga cepat pulih ekonomi kita.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak mungkin la sebab masa zaman pee esh, ex mof sgt berkaliber, icon, berwawasan, pandai, bijak...
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:03 AM | Show all posts
sarah82 replied at 6-7-2020 10:57 AM
Alhamdulillah.. Semoga cepat pulih ekonomi kita.

alhamdulillah usaha selama nih dah mendatangkan hasil.
tak mengapa la kalu pengkhianat nak klem kejayaan deyol.
tapi rakyat tau dan ramai sedar yg deyol kutuk2 selama nih
akhirnya mula mendatangkan hasil.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:06 AM | Show all posts
ramai jugak tertanya2 apa yg gomen dulu buat dgn bon samurai? buat pe gomen pinjam sedangkan hutang 1mdb masih membebankan??


hasil hari nih la jawapan kepada persoalan dan kutukan pembangkang dulu.

22 bulan usaha pemulihan ekonomi yg berakhir dgn pengkhianatan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:10 AM | Show all posts
Masa BN sebelum pru14, semua tengah naik.

pru14, PH naik je bursa menjunam teruk-seteruknya.

Bila PN amik alih, bursa naik kembali.

Tu pun ada yang claim PH terbaik ka?
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:11 AM | Show all posts
bursa saham adalah pengkhianat !!
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 6-7-2020 11:03 AM
alhamdulillah usaha selama nih dah mendatangkan hasil.
tak mengapa la kalu pengkhianat nak klem  ...

Perasannyaaaaaa.. Muntah aku
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:31 AM | Show all posts
sarah82 replied at 6-7-2020 11:24 AM
Perasannyaaaaaa.. Muntah aku

tak salah kalu penyokong pengkhianat yg berkuasa sebulan nak muntah.
sbb dah nama pon pengkhianat, segala kejayaan usaha gomen selama nih
mmg dorang klem usaha dorang.

teringat citer p.ramli.
satu malam merompak kedai emas,
balik rumah tabur hasil rompakan atas tilam
tunjuk kat bini
"ana punya pelaburan suda untung la"

tokey kedai emas yg usaha bertahun kena sound
dgn polis "ente nampak ini batu??"
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts

Yakinnya kamu
Perasannya kamu
Ada geng nak masuk claimed sekali tak
@I.am.PH @Knights
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 12:00 PM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 6-7-2020 11:03 AM
alhamdulillah usaha selama nih dah mendatangkan hasil.
tak mengapa la kalu pengkhianat nak klem  ...

Kesian anak kau dapat bapak macam ni... Sedih mak bapak kau lahirkan anak yg murah yg mampu dibeli dgn duit...
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 12:02 PM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 6-7-2020 11:31 AM
tak salah kalu penyokong pengkhianat yg berkuasa sebulan nak muntah.
sbb dah nama pon pengkhiana ...

Eee jijik aku dgn kau.. geli kalau aku tersentuh kulit dgn kau.. nak muntah pun ada.. wekkkkkk jijikkknyaaaaa nak muntahhh geli dgn kau... Kalau anak kau tau kau macam ni, mesti dorang sedaya upaya tak mengaku kau bapak... Kalau mak ayah kau tau kau macam ni, mesti dah kena sumpah dah.. jijiknya aku... Wekkkk
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 6-7-2020 11:31 AM
tak salah kalu penyokong pengkhianat yg berkuasa sebulan nak muntah.
sbb dah nama pon pengkhiana ...

@sarah82, kau tengok bodoh ni jawab apa... Bodoh kan dia?
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 6-7-2020 11:31 AM
tak salah kalu penyokong pengkhianat yg berkuasa sebulan nak muntah.
sbb dah nama pon pengkhiana ...

Sebulan? Hahahahah.. Sah ang gilaaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 6-7-2020 12:03 PM
@sarah82, kau tengok bodoh ni jawab apa... Bodoh kan dia?

Tu la. ...lawak gila.. Punya la dok nak claim kejayaan PN sebagai kejayaan PH.. Geli.
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
bangcak replied at 6-7-2020 11:06 AM
ramai jugak tertanya2 apa yg gomen dulu buat dgn bon samurai? buat pe gomen pinjam sedangkan hutang  ...

lupa makan ubat ke...

BN - Indeks bursa naik
PH - indeks bursa jatuh mcm org bunuh diri..menjunam teruss...
PN - indeks bursa mula naik..
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 02:10 PM | Show all posts
salamon replied at 6-7-2020 11:11 AM
bursa saham adalah pengkhianat !!

apa penjelasan disebalik statement mcmni
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Kannn...syukur sangat PH dah mampus. Dan takkan timbul2...
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 6-7-2020 10:57 AM
Alhamdulillah.. Semoga cepat pulih ekonomi kita.

klau bangcak fie sibuk 1mdb kehulu kehilir
Reply

Use magic Report

Post time 6-7-2020 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
lipans replied at 6-7-2020 11:10 AM
Masa BN sebelum pru14, semua tengah naik.

pru14, PH naik je bursa menjunam teruk-seteruknya.

bangcak tu mmg cacai dap... kejadahnya hasil zaman ph.. aku ckp bodoh kan marah... atuk tu a tu cari gaduh dgn india.. china.... pelabur lari... lg sembang psl ph haha
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list