Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9468
View
106
Reply

Kenapa Sajat Tak Dikenakan Tindakan Undang-Undang? Safiey Illias Ada Penjelasannya

[Copy link]

Author: kp5x       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-7-2020 11:35 AM | Show all posts |Read mode
Kredit foto: IG Safiey & Sajat





Kebelakangan ini, kecoh dengan isu Sajat yang semakin menyeksi, menayang ;asetnya'. Ramai mempersoalkan kenapa jabatan agama tidak mengenakan tindakan ke atas Sajat yang terang-terang berpakaian seperti wanita walaupun menteri agama telah mengesahkan yang Sajat dilahirkan dan didaftarkan sebagai lelaki.



Kredit foto: IG Safiey




Ini penjelasan Safiey Illias yang katanya bakal melanjutkan pelajaran dalam bidang undang-undang dalam masa terdekat soal kenapa Sajat tidak dikenakan tindakan.


Merujuk Akta 559 (Akta Kesalahan Jenayah Wilayah-Wilayah Persekutuan 1997), Safiey berkata yang akta itu jelas menunjukkan pihak pendakwa raya perlu membuktikan Sajat telah melakukan sesuatu yang bertujuan tidak bermoral, di mana dan bila perbuatan itu berlaku.




  



Begitu sedikit sebanyak petikan huraian undang-undang dinyatakan Safiey yang 'bakal menjadi peguam'. Mungkin ada pakar undang-undang yang lebih arif boleh memberikan pandangan.


Mengakui Sajat sebagai rakan seperjuangannya, secara tidak langsung Safiey juga turut mengiyakan bahawa Sajat sebenarnya seorang lelaki.




  



Semoga kedua-dua insan bernama Safiey dan Sajat ini diberikan kekuatan untuk berubah menjadi lebih baik. - CARI

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 10-7-2020 11:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols ingat ratu semensta alam disandang oleh @Themilo
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Blm enroll lg dh pndi nk komen hal org.. Ko dh knape... Perlu ke kita layan isu mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 11:39 AM | Show all posts
Kurex replied at 10-7-2020 03:37 AM
Iols ingat ratu semensta alam disandang oleh @Themilo

Meols Ratu Semesta Alam Bunian. Sapiey pondan hauk tak siap repair ni Ratu Semesta Alam Barzakh
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 11:40 AM | Show all posts
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg paling menonjol, dorang pun tak sangka pula dia nk jadi pompuan bila dah besar
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 11:52 AM | Show all posts
beauty is pain. mmg betul2 dia alter sna-sni nk cantik pondan ni.
duit sekepuk setgh juta tu, byk benda bleh buat dr kau ubah ciptaan Allah..
masyaAllah.. urut dada aku nengok. smoga di beri hidayah.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 11:53 AM | Show all posts
Bab!nya bodgos dah jadi bodsapi!
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:03 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 10-7-2020 11:40 AM
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg p ...


Sajat pondan lah
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Ratu alam barzah nak x
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 10-7-2020 11:40 AM
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg p ...

Khunsa kena ditentukan oleh pihak berwajib. Melalui prosedur perubatan dan sebagainya. Bukan sendiri boleh claim dilahirkan khunsa.

masalahnya sajat sendiri taknak buat pemeriksaan perubatan. Cer check youtube. Sajat ngaku makan pil hormon. Guna alasan khunsa pulak nak jadi pondan. Adeh
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:18 PM | Show all posts
hang cari dunia...dptla dunia sapisajat...
idop ni ni biarla win win...ko cari dunia..ko dpt jugak akhirat...
pastu berniaga ni ada selit dakwah membawa org ke arah kebaikan lagi berkat sapisajat oiiii...ni tak abis2 org kecam ko..memang jadi RATU MURUNG SEMESTA ALAM la nanti...

semoga sapisajat sentiasa dlm rahmat Allah swt ...aminnn
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:21 PM | Show all posts
zulka replied at 10-7-2020 11:40 AM
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg p ...

x sangka wujud gak manusia yg percaya die khunsa
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Lantak diaorang lah...sendiri cari penyakit... Muka dah bengkak2 tu pun x sedar diri.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 10-7-2020 11:40 AM
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg p ...

Dia lelaki la.. Sebab tu dia x berani buat  test utk tentukan sama ada dia lelaki atau perempuan.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Perseketuan?
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Themilo replied at 10-7-2020 03:39 AM
Meols Ratu Semesta Alam Bunian. Sapiey pondan hauk tak siap repair ni Ratu Semesta Alam Barzakh {: ...

Ambik, berebut tittle plak
Btw, budak ni memang patut ke alam lain secepat mungkin, moga ada ruang heols insof lagi dan lagi
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:49 PM | Show all posts
zulka replied at 10-7-2020 11:40 AM
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg p ...

mak Beni penah borak ngan sedara sajat ni (dia x tau pun mamat ni sedara sajat)mak Beni ckp, Sajat ni khunsa rupenye.
Mamat ni geleng pala n ckp sajat tu lelaki hokey
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 10-7-2020 10:40 AM
sajat ni khunsa...lahir2 je ada dua alat sulit, mak dgn ayah dia letak jantina lelaki sebab itu yg p ...

A ah dan jakim keluar statement sebagai mempercayai pengakuan ibubapa sajat.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:51 PM | Show all posts
pichee replied at 10-7-2020 11:39 AM
Blm enroll lg dh pndi nk komen hal org.. Ko dh knape... Perlu ke kita layan isu mcm ni

dia tolong jwb soalan misteri netizen kot
sbb mcm2 Sajat ni buat tapi xde pulak tindakan dari Jabatan Agama Islam
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2020 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
maxim replied at 10-7-2020 11:21 AM
x sangka wujud gak manusia yg percaya die khunsa

iols pon pilih percaya makpak dia. Buat apa nk serabai fikirkan dn kecohkan jantina sajad. Hiduo dia pilihan dia. Setakat nak tegur sekali sudah. Kalau dia insist dia khunsa, biarlah itu antara dia dan tuhan. Nothing to do with me.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list