Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
2126
View
43
Reply

Siapa makan cili dia terasa pedas episod 1:Selepas Agong Perkenan Darurat, Sekali Dr Maza tulis Puisi Darurat

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-1-2021 07:25 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 13-1-2021 08:31 AM

Semalam Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah perkenan supaya Proklamasi Darurat dilaksanakan sehingga 1 Ogos depan atau satu tarikh lebih awal sebagai langkah proaktif untuk membendung gejala wabak C0vid-19.

Perkara tersebut dimaklumkan Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Indera Ahmad Fadil Shamsuddin dalam satu kenyataan pada Selasa.

Pelbagai pihak tampil memberi pandagan dan maklum balas susulan dengan pengumuman tersebit, termasuklah Dr Maza

Berikut satu puisi yang sangat mendalam maksudnya dari mufti Perlis

Puisi Darurat..

Yang mengharapkan ‘terlepas’,mungkin terkandas..

Dalam tempoh yang terbatas mungkinkah kau diberkas?
Puisi Darurat..

Yang mengharapkan 'terlepas',
mungkin terkandas..
Dalam tempoh yang terbatas
mungkinkah kau diberkas?

Yang janji untuk membebas,
Sebagai bayaran balas
Jika dapat tempat teratas
Harapannya mungkin terhempas

Kami, terus berhempas pulas
Menghadap wabak yang ganas
Kalian, terus berlumba ke atas
Biar apa pun bala melintas

Belum sejam puisi tersebut di muat naik, sudah mendapat 4.6k reaksi, 610 komen dan 482 perkongsian dari netizen


Sumber DRMaza Fb
IMG_20210113_072308.jpg
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 13-1-2021 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Mufti pun pandai fitnah orang ke?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 07:58 AM | Show all posts
bukan fitnah....puisi ni khas utk org2 politik ada niat peribadi dlm diri masing2 baik UMNO....PN...geng bang non the numbers
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 08:12 AM From the mobile phone | Show all posts
sidewinder replied at 13-1-2021 07:58 AM
bukan fitnah....puisi ni khas utk org2 politik ada niat peribadi dlm diri masing2 baik UMNO....PN... ...

Dia pun politik..dah kne bako kete baru wahabi dia slo sikit..saudi pun da renounce wahabi dia...ko tau ke

Ulama sedunia ..kumpui kat Bosnia dulu n fatwa kan WAHABI bukan ahlul sunnah wal jamaah!!

Tadak wahabi ngaku wahabi ..mcm tadak kominis ngaku kominis..mcm mat sabu tu

Kita kne BIJAK..kenai btui2

Iblis bertopeng manusia mcm sekoq lai mamak mabuk toddy si rozimi tu..ptuihhh
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
ResellerMaxis replied at 13-1-2021 07:47 AM
Mufti pun pandai fitnah orang ke?

Tadak pitenahlaaa.. mmg betull politaik rupe sial seko seko
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 08:39 AM From the mobile phone | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 13-1-2021 08:12 AM
Dia pun politik..dah kne bako kete baru wahabi dia slo sikit..saudi pun da renounce wahabi dia...k ...

Yepp.. dia ni pun kaki politaik..aku pun tak dengo dan tak suke dengo cramah dia
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 08:46 AM | Show all posts
Buritan replied at 13-1-2021 08:38 AM
Tadak pitenahlaaa.. mmg betull politaik rupe sial seko seko


Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
ResellerMaxis replied at 13-1-2021 08:46 AM

Koh koh koh.. org politaik ni biasaklaa
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:07 AM | Show all posts
Mufti ni makin hari makin kuat politik dan semangat ketuatnan dia. Hilang terus respect kat dia ni!
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Yo yo a je puisi ko....konon makan dalam..dok diam diam la...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:16 AM From the mobile phone | Show all posts
ResellerMaxis replied at 13-1-2021 07:47 AM
Mufti pun pandai fitnah orang ke?

Tang mane pulak ayat fitnah ya? Cuba petik sebaris....
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Baik ko masuk politik terus, lagi ummph
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:28 AM | Show all posts
ResellerMaxis replied at 13-1-2021 07:47 AM
Mufti pun pandai fitnah orang ke?

igt org agama xmemfitnah ke?

dulu gigih buat puisi suruh sokong PH
admit it was a mistake

skrg buat puisi utk kerajaang mlayu isley
mgkin ke mistake lagi?

Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:30 AM | Show all posts
org yg rajin jumpa atok..what u expect...
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:36 AM | Show all posts
mufti pun sama jugak politiknye
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:54 AM | Show all posts
nak baca ni mcm nyanyi2 syair ke?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 09:57 AM | Show all posts
bagus dr maza ni...bagi sebijik kat parti melayu bangang ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 10:30 AM | Show all posts
gi mampos la dgn puisi2 ko tu hanat.masuk jela politik...mencemarkan agama je
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 13-1-2021 08:12 AM
Dia pun politik..dah kne bako kete baru wahabi dia slo sikit..saudi pun da renounce wahabi dia...k ...

Kete heols kena bakar psl apa?
Wahabi ni ajaran sesat ke? Tgk elok je dia dakwah quran & sunnah..
Enlighten me please
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2021 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
nolya replied at 13-1-2021 09:16 AM
Tang mane pulak ayat fitnah ya? Cuba petik sebaris....

Harap terlepas.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list