Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
23527
View
264
Reply

[Tempatan] Pendaftaran Program Imunisasi COVID-19 Masih Dingin.

[Copy link]

Author: BicaraHatiku       Show all posts   Read mode

Author
Post time 1-3-2021 03:23 PM | Show all posts |Read mode
Edited by BicaraHatiku at 15-4-2021 02:36 PM

KUALA TERENGGANU: Terengganu, Kelantan dan Sabah antara negeri yang merekodkan kadar pendaftaran Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan terendah.

Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Ahmad Amzad Hashim, berkata tiga negeri itu merekodkan pendaftaran antara 12 hingga 28 peratus.

"Pendaftaran untuk program imunisasi di ketiga-tiga negeri ini masih rendah dan kita  khuatir ia akan mengganggu hasrat kerajaan yang menyasarkan 70 peratus dapat diselesaikan sebelum hujung tahun ini.


"Walaupun sasaran awal pada Mac tahun depan tetapi kerajaan memutuskan supaya disegerakan  kerana kita mahu memulihkan ekonomi rakyat.


"Setakat ini, hanya 8.4 juta daripada 24 juta orang yang disasarkan sudah berdaftar dan jumlah ini masih lagi jauh dan sebab itu kita menyeru rakyat untuk segera mendaftar," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Makan Malam Perdana Media Bersama Ahli Parlimen Kuala Terengganu di sini, malam tadi.
Menurut Ahmad Amzad, selain pendaftaran melalui MySejahtera, kerajaan turut menggerakkan sukarelawan Malaysia Vaccine Support Volunteers (MyVac) bagi membantu urusan pendaftaran berkenaan.

Katanya, sukarelawan terbabit turut digerakkan di kawasan kampung, pasar dan tempat tumpuan awam bagi membantu orang ramai termasuk warga emas melakukan pendaftaran vaksin.

Seramai 8,500 belia sudah berdaftar sebagai sukarelawan MyVac untuk membantu petugas barisan hadapan dalam urusan penyampaian vaksin kepada penerima.

BH










Single Polls, Total 195 Users voted

Poll is finished

3.59% (7)
24.10% (47)
25.64% (50)
8.72% (17)
37.95% (74)
Your User group have no permission to vote

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 1-3-2021 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah antivaks.. berjaya chuols convert rakyat Malaysia dari provaks jadi antivaks.
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Nope, I won't
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:32 PM | Show all posts
ngaku grup antivaks.... dgr mcm ganas sikit...

pada hal ramai yg takut jarum....

kecik2 dulu cuck vaksin sb kena paksa....
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Meols la antara yg 6% tu. Kosser sgt dgn org yg takut nau dgn vaksin
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:33 PM | Show all posts
carly x kisah pun bg vaksin yg mana 1...  yg penting kesihatan anak2 dan generasi akan datang terpelihara
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Impian balik kampong/cuti cuti anda di tangan kami.
Tahniah aje la.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2021 03:41 PM | Show all posts
Edited by BicaraHatiku at 1-3-2021 08:06 PM
airfilterkotor replied at 1-3-2021 03:37 PM
Impian balik kampong/cuti cuti anda di tangan kami.
Tahniah aje la.


Siapa nak pergi Hua Hin tunggu la 2022-2023. Ber hua hualah dulu kat Port Dickson yer...makcik nak buat air ni  
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
dingin...dingin....

pasni kena paksa.....
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Ye ke dingin....macam berebut macam x cukop aje
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
airfilterkotor replied at 1-3-2021 03:37 PM
Impian balik kampong/cuti cuti anda di tangan kami.
Tahniah aje la.

Org nk g cuti2 mesia ni!!!
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
So bg jelah kt yg 6% tu xpayah nk berfasa2 dh...1st come 1st serve je..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
aechae replied at 1-3-2021 03:44 PM
So bg jelah kt yg 6% tu xpayah nk berfasa2 dh...1st come 1st serve je..

Yg ni meols mmg setuju. Kalau sikit nau yg register better 1st come 1st serve je
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:49 PM | Show all posts
kata dah 1 juta register? pesal baru 6%?
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
mejaputih replied at 1-3-2021 03:49 PM
kata dah 1 juta register? pesal baru 6%?

Penduduk Malaysia kan 32juta...
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:56 PM | Show all posts
noor2 replied at 1-3-2021 03:52 PM
Penduduk Malaysia kan 32juta...

aah ek...hahaha...tak ingat kita dah berpuluh juta/..
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:56 PM | Show all posts
mejaputih replied at 1-3-2021 03:49 PM
kata dah 1 juta register? pesal baru 6%?

Jumlah rakyat malaysia dok ada lebih kurang 32 juta.

So 6% baru sejuta penduduk la.

Kalau nak 80% target, mau 25.6 juta penduduk kena cucuk vaksin.

Nmpk gaya mmg lambat lagi la kita semua boleh rentas negeri.

Takpa. Jom kita kasi tekan geng antivaxx ni. Cyberbully, perli, sindir, pulaukan depa, doxx, witchhunt depa.
Cari depa keja mana, dok mana, pi rumah depa heret pi klinik cucuk vaksin.

Takkan sebab antivaxx, org lain yg dah cucuk vaksin tak boleh nak rentas negeri?

Aku dah 5 bulan lebih tak balik kpg jenguk makpak oi!
Kalau makpak aku mati & aku tak sempat balik tengok depa, aku akan salahkan geng antivaxx ni! Nokhorom punya antivaxx!

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-3-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by BicaraHatiku at 1-3-2021 03:58 PM
aechae replied at 1-3-2021 03:44 PM
So bg jelah kt yg 6% tu xpayah nk berfasa2 dh...1st come 1st serve je..


Kan.. yg mana sanggup ambik dulu... nk tunggu geng Jul Yahya mereput recycle semula PKP
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
BicaraHatiku replied at 1-3-2021 03:41 PM
Siapa nak pergi Hua Hin tunggu la 2022-2023. Ber hua hua lah dulu kat Port Dickson yer...makcik na ...

Kalau 70-80% tu tercapai laa.... kalau dah masuk 2023 pun masih tak tercapai, tahniah.

Nanti dorang dah mula rasa tempiasnya, next time buat lagi.
Nak marah, marahlah diri sendiri sebab punca pun dari air tangan diri sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 1-3-2021 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
I nak. Meh la panggil i cucuk vaksin
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list