Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
7372
View
48
Reply

[Tempatan] Serina terlibat kartel dadah? Cukuplah sebar fitnah – Cef Wan

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-4-2021 06:24 PM | Show all posts |Read mode
Serina terlibat kartel dadah? Cukuplah sebar fitnah – Cef Wan

https://www.kosmo.com.my/2021/04 ... bar-fitnah-cef-wan/

Oleh MOHAMMAD SHAHEMY AZMI
17 April 2021, 2:54 pm


CEF Wan dan anaknya, Serina.

PETALING JAYA – Cef selebriti terkenal Datuk Cef Wan mendedahkan bahawa dia telah beberapa kali menerima berita palsu berkaitan Serina termasuk dakwaan tentang penglibatan anaknya dengan dadah.

Menerusi satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagramnya, Cef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan Ismail turut memuat naik laporan polis yang dibuat Serina selepas difitnah terlibat dengan aktiviti jenayah.

“Seminggu ini saya terima macam-macam berita palsu berunsur fitnah, kononnya Rina (Serina) terlibat dengan kumpulan kartel dadah, siap dengan gambar-gambar polis dan segala ceritanya.

“Sejujurnya saya menerimanya (berita palsu) lebih daripada sebulan lalu daripada individu tidak dikenali. Kononnya individu itu polis, tapi nak saya rahsiakan nombor telefonnya daripada Rina. Jadi dia (Serina) terus buat laporan polis,” ujar Cef Wan.


LAPORAN polis yang dibuat Serina berhubung dakwaan fitnah mengatakan dia terlibat dengan kartel dadah.

Ujarnya lagi, jika benar dakwaan mengatakan Serina terlibat dengan kegiatan jenayah, sudah pasti berita tentang aktiviti anaknya itu keluar di dada-dada akhbar.

“Jika betul, dah lama berita ini keluar dalam surat khabar. Sampah (berita palsu),” ujarnya.

Dalam pada itu, Cef Wan memberitahu bahawa Serina sebenarnya tahu individu yang menjadi dalang penyebaran fitnah ke atasnya dan akan mengambil tindakan undang-undang.

Malah, dia turut menggesa supaya berhenti daripada menghantar bahan-bahan fitnah kepadanya selepas laporan polis dibuat.

“Saya harap (dengan laporan polis) boleh tutup mulut mereka dengan kebodohan menyebarkan berita palsu menggunakan foto lama yang diambil dalam media sosial.

“Sangat menakjubkan bila mereka ada masa untuk buat benda-benda bodoh seperti ini dan menyebarkan fitnah dengan perkara mengarut ini. Cukup-cukuplah menambahkan dosa bulan Ramadan ini,” kata Cef Wan. – K! ONLINE


Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 17-4-2021 06:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang la x keluar berita di dada dada akhbar sebabnya kautim baek dgn polis besor.... apa2 sajalah rina n cep1....  mesti anak HM tepuk tangan..ko aibkan org berganda aib ko terbuka...
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Bapak dah kaya raya watpo nak jual dadah lagi. Swipe jer kad itteww nanti charge di akaun papa.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Backup jgk anak dia ye
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Busuk busuk bapak tetap la bekap anak..nak wat camne  darah daging sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Artikel mana pulak petik nama dia ni?
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:32 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 17-4-2021 07:03 PM
Backup jgk anak dia ye

Sebab tu anak dia rosak. Pehtu play victim. Akak dah kata lama dah - Cepone ni parent toksik.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Curlast datuk safwan..datuk dr mana ni?
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 07:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemain ladysherot dok puji2 cepone ni bkn tipikal bapak2 yg suke bekap kesalahan anknye katenyer lah
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Papa percayalah apa yg rina cakap ni.

Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
user.name replied at 17-4-2021 07:32 PM

Ezlynn sekali?
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 09:38 PM | Show all posts

iya chuolssss



Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahha u turn ..kalau ko tk memekak tk der tersebar der atok
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 09:59 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 17-4-2021 09:08 PM
Papa percayalah apa yg rina cakap ni.

Ujung2 Papa jugak kena cover montot dedua ekoq tu. Dulu abang dok tipu keje kat Le Benardin..kantoi...ni skrg si adik pulak. Mcm2 hal
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau papa dah kena game dengan perkahwinan Rina.....papa jangan buat2 terkejut pulak kalau Rina game papa hal cartel ni juga.
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Padan muka
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 11:30 PM | Show all posts
mungkin la anak ko tk terlibat dgn aktiviti haram cef wan oii...
tp ank ko tk bole nafikan dia kenal baik dgn ketua gangster tu
siap karoks goyang gerudi bagai huhu
Reply

Use magic Report

Post time 17-4-2021 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Masih ingat Chef Wan persenda dan ajuk Rosmah Mansor pakai handbag mahal2 dpn mak2 datin dkt restoran dia agaknya.Gelak ramai2.Masa tu bukan main lancang mulut dia mengata Najib dan RM.
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2021 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Ooo dok kat Tropicana ke Serina ni...
Tak terlibat tapi bergoyang pinggul dgn pakwan ke safuan ke apa nama tu? Ketua geng utara katanya.... Kemain circle kawan2 kau Rina... Nama pun dah kena petik dalam laporan tu haaa...

Entah2 memang betol kawen kat Siam. Dah bff dgn si Wan tuuuu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list