Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
334
View
6
Reply

Clutch jadi bila tekan kosong

[Copy link]

Author: Atan84    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-6-2021 01:57 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Tumpang Tanya, adakah sebab tercampur minyak dot3 putih dan merah boleh jadi sebab clutch jadi kosong bila tekan
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 13-6-2021 08:35 AM From the mobile phone | Show all posts
takda lah
clutch rasa kosong ni mesti ada leaking

masa sebelum campur minyak tu
dlm reservoir kosong ke ?
dah kosong atau berkurang sampai bawah paras min maknanya ada leaking

sepatutnya reservoir minyak clutch tak akan berkurang kecuali bila ada leaking
minyak clutch ni cuma bila dah lama bertukar warna kena flush ganti minyak baru
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-6-2021 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi dibahagian master pump atas bersih tak berminyak dan bahagian master pump bawah pun sama, bila tekan pedal clutch kurang berat dan master pump bawah tak tolak dengan sempurna(sedikit gerak) pada pedal clutch jadi kosong semua.... Serabut dah kepala ni
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-6-2021 01:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi dibahagian master pump atas bersih tak berminyak dan bahagian master pump bawah pun sama, bila tekan pedal clutch kurang berat dan master pump bawah tak tolak dengan sempurna(sedikit gerak) pada pedal clutch jadi kosong semua.... Serabut dah kepala ni
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-6-2021 01:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi dibahagian master pump atas bersih tak berminyak dan bahagian master pump bawah pun sama, bila tekan pedal clutch kurang berat dan master pump bawah tak tolak dengan sempurna(sedikit gerak) pada pedal clutch jadi kosong semua.adakah saya kena buang semua minyak dan tukar semua atau master pump memang bermasaalah... Serabut dah kepala ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 07:32 PM | Show all posts
Atan84 replied at 13-6-2021 01:01 PM
Tapi dibahagian master pump atas bersih tak berminyak dan bahagian master pump bawah pun sama, bila  ...

susah jugak kereta takda depan mata jd susah nak tahu apa masalah sebenarnya
minyak reservoir master pump ada kurang banyak ke sebelum masalah ni jadi ?
kereta apa ni ?
jgn pening2 setiap masalah ada jalan penyelasaian cuma nak kenal pasti dulu apa yg rosak
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2021 03:19 PM | Show all posts
chek clutch pump bawah, yg link dgn pedal...mesti ada bocor atau clip telepas/patah/longgar
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list