Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
633
View
8
Reply

Pertarungan Terhebat Abad ini

[Copy link]

Author: FanTasyCreaTioN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-7-2021 02:44 PM | Show all posts |Read mode
Meniti hari seorang pencinta seni ... apa yang FC hasilkan selalu nya berkait rapat dengan apa yang bermain di jiwa hati dan perasaan FC ...

Wabak Covid19 ni banyak merubah cara hidup kita , dari bebas ke sana kemari ... kita terikat dengan banyak SOP yang perlu kita patuhi.

- keluar hanya jika perlu ...
- kena pakai penutup muka ...
- kena cuci tangan selalu ...

Kali ini ... FC abadikan usaha FRONTLINER kita dalam bentuk figurine ...
yang akan menjadi kenangan bagi mengenang usaha mereka yang bekerja dengan penuh dedikasi ...

Hasil karya ni blom siap sepenuh nya ... masih ada lagi yang FC nak tambah ...

power3.jpg


power2.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-7-2021 02:52 PM | Show all posts
Memula buat muka ...

sebab FC guna Air Dry Clay ... yang mana nya akan kering dan keras jika terdedah dengan udara ...
jadi kena tutup setiap kali selepas membuat bentuk muka ...

banyak masuk tong sampah


bentuk muka ni la kunci utama ... berjaya ke tak kita dalam menghasilkan karya kita ...jika kita membuat tangan berbentuk figurine / patung

power1.jpg


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-7-2021 03:07 PM | Show all posts
opocot !!~



ni dier muka asal sblom tumbuh rambut


power4.jpg

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-7-2021 04:38 PM | Show all posts
Lepas wat muka ...
sedikit demi sedikit kita mula membuat badan ...

bahagian ni FC lupa nak ambik gambar sebab banyak silap dan payah membuat nya ... sebab FC guna air dry clay ... berebut dengan masa takut kering ...

lain lah jika guna Clay beli  / Polymer Clay ... selama mana pun tetap ada masa sehingga puas hati baru masuk dalam oven dan bakar ...

power5.jpg

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-7-2021 05:04 PM | Show all posts
lengan nyer
power6.jpg

kaki nyer ...
power7.jpg

power8.jpg


mula membuat lengan baju luar
power9.jpg


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-7-2021 05:21 PM | Show all posts
power11.jpg

baju belakang ...
power10.jpg

nak buat baju putih bahagian depan ... kena diri kan... dan lekat kan kat alas bawah tu ...

power12.jpg


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-7-2021 05:23 PM | Show all posts
pastu baru sesi kedai rambut

power13.jpg


power14.jpg


Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2021 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Hebat sgt2.... Nak buat benda mcm ni renyah..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-7-2021 02:10 AM | Show all posts
little_sis replied at 22-7-2021 12:29 PM
Hebat sgt2.... Nak buat benda mcm ni renyah..
Tau takpa

hampir give up ... buat expirasi muka tu yang paling payah ... asyik masuk plastik sampah

tapi sebab dah minat ...
1000x pun tetap cuba juga ...

Terimakasih


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list