Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
123Next
Return to list New
6334
View
50
Reply

"Artis, Selebriti Mohon Rajin Membaca" - Amin Idris

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 29-7-2021 02:04 PM | Show all posts |Read mode
Pengacara program Islamik, Amin Idris tampil menegur orang ramai termasuk selebriti yang mendesak Ketua Pengarah Kesihatan (KKM), Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah untuk letak jawatan.


Amin menerusi Instagram berpesan supaya mana-mana pihak untuk sekurang-kurangnya berfikir terlebih dahulu mengenai tiga perkara sebelum menyatakan sesuatu.




Kredit foto: IG Amin




Pertama, jika letak jawatan, terjamin ada pengganti yang boleh buat kerja lebih baik, silakan mendesak. Realitinya, satu dunia mengalami kes mencanak kerana Varian Delta. Dan jika makin teruk, awak nak tanggung segala dosa?


Kedua, jangan semudah-mudahnya tuduh orang ejen Yahudi. Kalau tidak setuju, silakan mengkritik. Tapi kalau sampai tuduh ejen Yahudi, itu tuduhan berat. Dengan hanya bersandarkan gambar semata, belum cukup sebagai bukti utama nak tuduh orang.


Mohon rajin membaca. Ini bukan drama waktu petang. Realitinya, Rasulullah SAW pernah menerima hadiah daripada wanita Yahudi bernama Zainab Al Harith. Nak kata nabi ejen Yahudi?


Ketiga, artis-artis dan selebriti lebih baik jaga diri elok-elok. Awak belum kena Covid-19, awak belum rasa derita sakit sengsara. Bantulah negara beri kesedaran tentang prosedur operasi standard (SOP) dan vaksin. Dekatkan diri dengan Tuhan. Bukan menghasut untuk tambah lagi masalah yang ada. Jangan main-main soal nyawa!


Ingat! Kebebasan bersuara tidak menghalalkan kebebasan menghina, ujar Amin dengan menyuntik petikan Riwayat Imam Muslim.




  



Dalam perkembangan lain Amin sedang menjalani hari terakhir kuarantin dan masih menunggu giliran temu janji vaksinasi.




Sumber: Utusan
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:09 PM From the mobile phone | Show all posts
i xtau nape i xberapa suka dia ni.poyo ke apa xtau..tp sesuatu menghalang utk i suka dia
mcm i xsuka Uel ngan UKE..yg dua org tu i dh jmpa sebab..
tp masa study i byk kali jmpa he..bg i ..mmg handsome jgk la..pastu dia bg talk i xngntuk la..hikhik
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz replied at 29-7-2021 02:09 PM
i xtau nape i xberapa suka dia ni.poyo ke apa xtau..tp sesuatu menghalang utk i suka dia
mcm i ...

Uke tu setad kazim elyas ke?

Ko tertawannnn MISAI dia ekkk
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 29-7-2021 02:14 PM
Uke tu setad kazim elyas ke?

Ko tertawannnn MISAI dia ekkk

bethol he la UkE
misai? he ada misai ke mslhnya haha..dia jambu..biasa la muka2 gini mmg  dambaan bdk2 kt uni
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Dituju kpd mak-mak yg bodoh... pekat bodohnya. Bodoh sombong, ego, masih nak menang. Mulut jahat sgt. Doakan anak lelaki kalian tak jadi anak didik lana n the geng.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:24 PM | Show all posts
amin tak gitau lagikan pendirian dia ttg atome tu... iols tertunggu2 juga kot heols nak kata sesuatu...
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
edayildiz replied at 29-7-2021 02:20 PM
bethol he la UkE
misai? he ada misai ke mslhnya haha..dia jambu..biasa la muka2 gini mmg  da ...

Ooo koo crush kat setad duke ekk..puppy love..pi laaa jadi bini nomo 4 sure dia mauu..mata diaaaa MATA GATAL tau

Oang mata terbeliak girls or boys...mata gatal...so senanng je nk usha
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
ajinomotonosuga replied at 29-7-2021 02:25 PM
Ooo koo crush kat setad duke ekk..puppy love..pi laaa jadi bini nomo 4 sure dia mauu..mata diaaaa  ...

bluek..takdenya crush kt DUKE
kalau amin idrus tu logik la jgk..haih aji ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:29 PM | Show all posts
iols tak minat sangat amin ni tapi bab ni setuju sangat dengan heols
ritrud dengan lala nodin tu nampak benor bodoh tak cerdik
dia ingat jawatan ketua pengarah tu apa boleh sesuka desak letak jawatan?

kalau TS noor hisham letak jawatan sapa nak ganti?
pastu kalau kes covid naik jugak nak suruh KP baru letak jawatan jugak?

takkan nak calonkan ritrud pulak jadi KP KKM
mampus post meroyan je setiap jam

Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:56 PM | Show all posts
ala.. takyah berbasi basi la.. cakap ja la, artis kalau tak cerdik minta diam ja... ahahahahahaha....
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 02:59 PM | Show all posts
edayildiz replied at 29-7-2021 02:27 PM
bluek..takdenya crush kt DUKE
kalau amin idrus tu logik la jgk..haih aji ni

elok la UKE tu pun ada kencing manis kan.biasa org ada kencing manis burung dia dh x berapa boleh terbang.
kawan aku kata bukan aku kata
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnyEnglish replied at 29-7-2021 02:59 PM
elok la UKE tu pun ada kencing manis kan.biasa org ada kencing manis burung dia dh x berapa boleh  ...

xpasti la bab burung heols tu..tp mmg i nampak bontot he tirus..mmg sah kencing manis..mata he ni mmg gatal kan..sbb tu kot i xsuka dia ni..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Bacalah dr sumber yg sahih. Ni byk baca benda mengarut tu yg berteori sana sini
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
midori_katana replied at 29-7-2021 02:24 PM
amin tak gitau lagikan pendirian dia ttg atome tu... iols tertunggu2 juga kot heols nak kata sesuatu ...

Mungkin dia masih tiada kata2 yg baik jadi lebih memilih untuk diam
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
retis kan ramai budak kelas belakang. sbb tu jawapan bebal. tau buat hidung je. oops.. dr hisham tu bukn menteri so dia xleh sewenang2nya dipecat tanpa sebab. dia tu gov servant sajoo
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:25 PM | Show all posts
abadi84 replied at 29-7-2021 03:14 PM
Mungkin dia masih tiada kata2 yg baik jadi lebih memilih untuk diam

betul... wait n see agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols oke jah nk suh DG step down. But 1st Adham Baba n abahcow must go first.
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 03:31 PM | Show all posts
meols cam tak kenan dgn dia ni.. pasaipa tah..
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
lana del ray tu memang jenis berpikir ke pun?
Reply

Use magic Report

Post time 29-7-2021 07:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Ai rasa lana bacakan anaknya bedtime stories je kut waktu nak tidur.
Takat tu je la pembacaannya..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list