Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
57802
View
141
Reply

Reasons Why Datuk Azhar Mansur Has Converted to Christian

[Copy link]

Author: WonBin       Show all posts   Read mode

Post time 13-6-2013 12:14 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 11-9-2006 02:41 PM
i make it very confidental on my faith....expect there one incident when few muslims long robe c ...
i make it very confidental on my faith....expect there one incident when few muslims long robe came to my house and urged me to pray with them in mosque. i did not refuse but question them but they could not answere by question so, i refused to pray with them.

i guess they might know i am not interested in allah and islam.
Suka cita aku ingin mengingatkan sekali lagi perkara ini.Firman Allah SWT (Surah Al-Baqarah Ayat 120)


Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.

Never will the Jews or the Christians be satisfied with thee unless thou follow their form of religion. Say: "The Guidance of Allah,-that is the (only) Guidance." Wert thou to follow their desires after the knowledge which hath reached thee, then wouldst thou find neither Protector nor helper against Allah.



Surah Al-Maidah Ayat 17

لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَآلُواْ إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ اللّهِ شَيْئاً إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ وَمَن فِي الأَرْضِ جَمِيعاً وَلِلّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Sesungguhnya Allah itu ialah Al Masih putera Maryam". Katakanlah: "Maka siapakah (gerangan) yang dapat menghalang-halangi kehendak Allah, jika Dia hendak membinasakan Al Masih putera Maryam itu beserta  ibunya dan seluruh orang-orang yang berada di bumi kesemuanya?". Kepunyaan Allahlah kerajaan langit dan bumi dan apa yang ada diantara keduanya; Dia menciptakan apa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.

Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2013 12:21 AM | Show all posts
Truth.8 posted on 11-9-2006 02:42 PM
twisting your tounge again by sending fake verses and now blaming me?? i guess it normal for m ...
twisting your tounge again by sending fake verses and now blaming me?? i guess it normal for muslims to twiste and lie because (1)islam teaches muslims to lie.

(2)glad i came out frm this religion which full of bull
1) Bagi bukti sikit Islam mengajar penganutnya menipu.nanti aku bagi bukti kau kena tipu ngan kristian.

(2)Dah sampai ajal nanti,baru kau tahu mana destinasi terakhir kau.

Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2013 12:26 AM | Show all posts
13Friday posted on 24-9-2006 07:37 PM
yes - welcome back,

you know me too when Muslims like Menj destroyed my names and nicks here.

ko sembang macam la ko tu bagus sangat

Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2013 12:28 AM | Show all posts
Milagro posted on 6-6-2013 03:18 PM
ada apa dengan cerita ini... pada gua dia berhak memilih, dan pilihan dia seharusnya tidak mempengar ...
ada apa dengan cerita ini... pada gua dia berhak memilih, dan pilihan dia seharusnya tidak mempengaruhi pilihan kita... kita diberi akal, jadi fikirlah sendiri

gua pernah jumpa dan berborak dengannya jelas sekali dia manusia yang baik...
kalau kau nak citer sifat baik,komunis yang takde agama tu lagi baik dari kristian...........

Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2013 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
wow bebenang lama yg up semula.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2013 09:20 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 13-6-2013 12:28 AM
kalau kau nak citer sifat baik,komunis yang takde agama tu lagi baik dari kristian...........

siapa sahaja boleh jadi baik... komunis ke kristian ke... pokok pangkal hati...  kadangkala agama tak mempengaruhi manusia untuk jadi baik...
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2013 09:35 PM | Show all posts
Milagro posted on 19-6-2013 09:20 AM
siapa sahaja boleh jadi baik... komunis ke kristian ke... pokok pangkal hati...  kadangkala agama  ...
siapa sahaja boleh jadi baik... komunis ke kristian ke... pokok pangkal hati...  kadangkala agama tak mempengaruhi manusia untuk jadi baik...
setakat ada sifat baik boleh bawak masuk syurga ke?

Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2013 09:26 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 21-6-2013 09:35 PM
setakat ada sifat baik boleh bawak masuk syurga ke?

setakat mengaku beragama boleh masuk syurga ke?
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2013 09:08 PM | Show all posts
Milagro posted on 24-6-2013 09:26 AM
setakat mengaku beragama boleh masuk syurga ke?

kau tau apa tu anak kunci syurga?

Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2013 09:11 PM | Show all posts
Milagro posted on 24-6-2013 09:26 AM
setakat mengaku beragama boleh masuk syurga ke?

soalan ko ni menunjukkan ko ni jahil...ko tanya la penganut agama mana pun,agama atau sifat baik yang penting?
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 03:10 PM | Show all posts
Milagro posted on 24-6-2013 09:26 AM
setakat mengaku beragama boleh masuk syurga ke?

kl x beragama, awk pecaya ke ade syurga n neraka??? pelik jgak..awk x pecaya pd agama tp 'mcm' percaya adanya syurga neraka?? nk masuk apetah lg....sorry la ni bkn provok ke ape...just curious..nk tau jgak pendirian org...

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 09:09 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 25-6-2013 09:08 PM
kau tau apa tu anak kunci syurga?

tak... bagi tau la aku...
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 09:21 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 25-6-2013 09:11 PM
soalan ko ni menunjukkan ko ni jahil...ko tanya la penganut agama mana pun,agama atau sifat baik y ...

ye.. gua jahil.... tapi gua lebih hormat atheist yang baik daripada yang mengaku beragama tapi tidak baik...
Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2013 09:34 AM | Show all posts
nicuya posted on 26-6-2013 03:10 PM
kl x beragama, awk pecaya ke ade syurga n neraka??? pelik jgak..awk x pecaya pd agama tp 'mcm' per ...

pada saya, kita masuk syurga atau neraka bergantung atas apa yang kita kerjakan.... bukan sekadar mengaku beragama sahaja boleh masuk syurga...  


pada awak agama itu apa ye....
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2013 01:11 PM | Show all posts
Milagro posted on 27-6-2013 09:34 AM
pada saya, kita masuk syurga atau neraka bergantung atas apa yang kita kerjakan.... bukan sekadar  ...

agama tu kepercayaan sy....dlm agama sy diyakini alam ni ade penciptanya n mengakui keesaanNya...dan ciptaan ni bkn sia-sia...
mcm kita percaya wujudnya hari esok...its about apa yg kamu percaya dan faham atau tau kenapa kita percaya....bg sy, kenapa org tidak percaya kpd agama sama dgn x faham kenapa kita hidup kt bumi ni...

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2013 03:15 PM | Show all posts
nicuya posted on 28-6-2013 01:11 PM
agama tu kepercayaan sy....dlm agama sy diyakini alam ni ade penciptanya n mengakui keesaanNya...d ...

oo ok.. terpulang awak bagaimana mahu menafsirnya....
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2013 09:09 PM | Show all posts
Milagro posted on 27-6-2013 09:21 AM
ye.. gua jahil.... tapi gua lebih hormat atheist yang baik daripada yang mengaku beragama tapi tid ...

ko ni memang kesian la...macam mana ko ukur kebaikan seseorang?
Reply

Use magic Report

Post time 30-6-2013 09:11 PM | Show all posts
Milagro posted on 27-6-2013 09:34 AM
pada saya, kita masuk syurga atau neraka bergantung atas apa yang kita kerjakan.... bukan sekadar  ...
pada saya, kita masuk syurga atau neraka bergantung atas apa yang kita kerjakan.... bukan sekadar mengaku beragama sahaja boleh masuk syurga...  


pada awak agama itu apa ye....
bleh plak "pada saya bla...bla..bla..".macam syurga neraka tu opah ko yang punya je....agama tu yang mengikat seseorang kepada Tuhannya,bukannya sifat baik.kewujudan syurga dan neraka kesan dari adanya gama,bukan kerana sifat baik.belajar pandai-pandai,baru bleh tunjuk pandai...

Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 09:48 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 30-6-2013 09:09 PM
ko ni memang kesian la...macam mana ko ukur kebaikan seseorang?

terima kaseh.. kesian sama gua...
Reply

Use magic Report

Post time 5-7-2013 09:58 AM | Show all posts
cmf_BeachBoys posted on 30-6-2013 09:11 PM
bleh plak "pada saya bla...bla..bla..".macam syurga neraka tu opah ko yang punya je....agama tu ya ...

bleh plak "pada saya bla...bla..bla..".macam syurga neraka tu opah ko yang punya je....agama tu yang mengikat seseorang kepada Tuhannya,bukannya sifat baik.kewujudan syurga dan neraka kesan dari adanya gama,bukan kerana sifat baik.belajar pandai-pandai,baru bleh tunjuk pandai...

bukan opah lu punya jugak... kalau seseorang tiada agama maknanya dia tidak terikat dengan tuhan la ye...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087767s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list