JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
120211
View
2229
Reply

Kedah FA '' Helang Merah '' (Liga Super 2018)

[Copy link]

Author: HangPC2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-12-2006 11:29 AM | Show all posts |Read mode
Edited by HangPC2 at 4-1-2018 10:22 AM

Kedah janji kejutan



ALOR STAR - Kedah mahu me mbuat kejutan dengan menumpaskan NS Naza menjelang pertembungan antara dua pasukan juara musim lalu itu di Stadium Tuanku Abdul Rahman, malam ini.

Pengurus Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA), Othman Aziz berkata, skuad Sang Kenari selaku juara Liga Perdana Musim 2005/2006 berazam menebus kekalahannya dalam perlawanan sulung menentang Brunei, Sabtu lalu sekaligus mengembalikan reputasi sebagai sebuah pasukan yang digeruni di negara ini.

Dalam misi memburu kemenangan itu, menurutnya, Kedah dijangka mengekalkan barisan yang sama ketika menentang Brunei kerana yakin mereka mampu mencacat keputusan memberangsangkan sekiranya beberapa aspek permainan dapat diperbaiki dan ditingkatkan.

?ita hormati keupayaan pasukan NS Naza, tetapi kami yakin dapat membuat kejutan ke atas pasukan juara Liga Super musim lalu itu.

?emenangan yang dicari ini penting sebagai penyuntik semangat kepada para pemain mahupun kepada penonton dalam memberi saingan kepada pasukan elit lain musim baru ini,? katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, semalam.

Menurut Othman, pasukan Hijau Kuning menggunakan tempoh tiga lalu bagi memantapkan persefahaman para pemainnya yang dipercayai menjadi antara faktor kekalahan mereka ketika menentang Brunei.

Selain itu, katanya, dia juga mengingatkan barisan pemain supaya lebih tajam di bahagian jentera serangan dengan tidak mensia-siakan peluang di hadapan gawang lawan.
Last edited by HangPC2 on 12-1-2013 07:02 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-12-2006 02:23 PM | Show all posts
hoho kena sticky neh..kasi kaler2 sket..hypigran..hang dah ada rumah baru no..




[size=-2]Grow old along with me

                                    
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2006 12:30 AM | Show all posts
hahahha...............
yakinkanlah diri sendiri
berjuanglah sejiwa murni
tekun berani sesungguh hati demi sukan mengaharum negeri.....
biar jasa jadi kenangan hijau kuning lambang kemegahan...
jelapang padi tempat sanjungan...
negeri Kedah Darul Aman.....

[ Last edited by  hyphrigian at 23-12-2006 08:16 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2006 12:36 AM | Show all posts
NS Naza 0 - 1 Kedah
kedah menang jugak akhirnya.......
Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2006 12:40 AM | Show all posts
(3) 23.12.2006 Sabtu

13 Telekom Melaka mln Perlis
14 Melaka mln Pahang
15 Selangor mln DPMM FC
16 Pulau Pinang mln Negeri Sembilan
17 Kedah mln Sarawak
18 Johor FC mln Trengganu


(4) 27.12.2006 Rabu

19 DPMM FC mln Perlis
20 Telekom Melaka mln Pahang
21 Negeri Sembilan mln Selangor
22 Sarawak mln Pulau Pinang
23 Trengganu mln Kedah
24 Perak mln Johor FC


(5) 03.01.2006 Rabu

25 Perlis mln Negeri Sembilan
26 Pahang mln DPMM FC
27 Melaka mln Telekom Melaka
28 Selangor mln Sarawak
29 Pulau Pinang mln Trengganu
30 Kedah mln Perak


(6) 06.01.2007 Sabtu

31 Sarawak mln Perlis
32 Negeri Sembilan mln Pahang
33 DPMM FC mln Melaka
34 Trengganu mln Selangor
35 Perak mln Pulau Pinang
36 Johor FC mln Kedah


(7) 10.01.2007 Rabu

37 Perlis mln Trengganu
38 Pahang mln Sarawak
39 Melaka mln Negeri Sembilan
40 Telekom Melaka mln DPMM FC
41 Selangor mln Perak
42 Pulau Pinang mln Johor FC


(8 ) 20.01.2007 Sabtu

43 Perak mln Perlis
44 Trengganu mln Pahang
45 Sarawak mln Melaka
46 Negeri Sembilan mln Telekom Melaka
47 Johor FC mln Selangor
48 Kedah mln Pulau Pinang


(9) 14.02.2007 Rabu

49 Perlis mln Johor FC
50 Pahang mln Perak
51 Melaka mln Trengganu
52 Telekom Melaka mln Sarawak
53 DPMM FC mln Negeri Sembilan
54 Selangor mln Kedah


(10) 21.02.2007 Rabu

55 Kedah mln Perlis
56 Johor FC mln Pahang
57 Perak mln Melaka
58 Trengganu mln Telekom Melaka
69 Sarawak mln DPMM FC
60 Pulau Pinang mln Selangor


(11) 28.02.2007 Rabu

61 Perlis mln Pulau Pinang
62 Pahang mln Kedah
63 Melaka mln Johor FC
64 Telekom Melaka mln Perak
65 DPMM FC mln Trengganu
66 Negeri Sembilan mln Sarawak


(12) 10.03.2007 Sabtu

67 Selangor mln Perlis
68 Pulau Pinang mln Pahang
69 Kedah mln Melaka
70 Johor FC mln Telekom Melaka
71 Perak mln DPMM FC
72 Trengganu mln Negeri Sembilan


(13)14.03.2007 Rabu

73 Pahang mln Selangor
74 Melaka mln Pulau Pinang
75 Telekom Melaka mln Kedah
76 DPMM FC mln Johor FC
77 Negeri Sembilan mln Perak
78 Sarawak mln Trengganu


PUSINGAN 2


(14) 24.03.2007 Sabtu

79 Selangor mln Pahang
80 Pulau Pinang mln Melaka
81 Kedah mln Telekom Melaka
82 Johor FC mln DPMM FC
83 Perak mln Negeri Sembilan
84 Terengganu mln Sarawak


(15) 31.03.2007 Sabtu

85 Perlis mln Selangor
86 Pahang mln Pulau Pinang
87 Melaka mln Kedah
88 Telekom Melaka mln Johor FC
89 DPMM FC mln Perak
90 Negeri Sembilan mln Trengganu


(16) 04.04.2007 Rabu

91 Perlis mln Telekom Melaka
92 Pahang mln Melaka
93 DPMM FC mln Selangor
94 Negeri Sembilan mln Pulau Pinang
95 Sarawak mln Kedah
96 Trengganu mln Johor FC


(17) 07.04.2007 Sabtu

97 Perlis mln DPMM FC
98 Pahang mln Telekom Melaka
99 Selangor mln Negeri Sembilan
100 Pulau Pinang mln Sarawak
101 Kedah mln Trengganu
102 Johor FC mln Perak

(18 ) 18.04.2007 Rabu

103 Negeri Sembilan mln Perlis
104 DPMM FC mln Pahang
105 Telekom Melaka mln Melaka
106 Sarawak mln Selangor
107 Trengganu mln Pulau Pinang
108 Perak mln Kedah


(19) 02.05.2007 Rabu

109 Perlis mln Sarawak
110 Pahang mln Negeri Sembilan
111 Melaka mln DPMM FC
112 Selangor mln Trengganu
113 Pulau Pinang mln Perak
114 Kedah mln Johor FC


(20) 12.05.2007 Sabtu

115 Trengganu mln Perlis
116 Sarawak mln Pahang
117 Negeri Sembilan mln Melaka
118 DPMM FC mln Telekom Melaka
119 Perak mln Selangor
120 Johor FC mln Pulau Pinang


(21) 19.05.2007 Sabtu

121 Perlis mln Perak
122 Pahang mln Trengganu
123 Melaka mln Sarawak
124 Telekom Melaka mln Negeri Sembilan
125 Selangor mln Johor FC
126 Pulau Pinang mln Kedah


(22) 02.06.2007 Sabtu

127 Johor FC mln Perlis
128 Perak mln Pahang
139 Trengganu mln Melaka
130 Sarawak mln Telekom Melaka
131 Negeri Sembilan mln DPMM FC
132 Kedah mln Selangor


(23) 06.06.2007 Rabu

133 Perlis mln Kedah
134 Pahang mln Johor FC
135 Melaka mln Perak
136 Telekom Melaka mln Trengganu
137 DPMM FC mln Sarawak
138 Selangor mln Pulau Pinang


(24) 13.06.2007 Rabu

139 Pulau Pinang mln Perlis
140 Kedah mln Pahang
141 Johor FC mln Melaka
142 Perak mln Telekom Melaka
143 Trengganu mln DPMM FC
144 Sarawak mln Negeri Sembilan


(25) 01.08.2007 Rabu

145 Perlis mln Melaka
146 Selangor mln Telekom Melaka
147 Pulau Pinang mln DPMM FC
148 Kedah mln Negeri Sembilan
149 Johor FC mln Sarawak
150 Perak mln Trengganu


(26) 29.08.2007 Rabu

151 Pahang mln Perlis
152 Melaka mln Selangor
153 Telekom Melaka mln Pulau Pinang
154 DPMM FC mln Kedah
155 Negeri Sembilan mln Johor FC
156 Sarawak mln Perak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2006 02:42 AM | Show all posts
Originally posted by hyphrigian at 21-12-2006 12:30 AM
hahahha...............
yakinkanlah diri sendiri
berjuanglah sejiwa murni
tekun berani sesungguh hati demi sukan mengahrum negeri.....
biar jasa jadi kenangan hijua kuning lambang kemegahan...
...


ang slalu p stidium ka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-12-2006 10:57 AM | Show all posts
Gol Saramsak julang Hijau kuning

Oleh Hussain Said

JARINGAN penyerang kebangsaan, Saramsak Kram membantu Kedah mengutip tiga mata selepas mengejutkan juara Liga Super musim lalu, Negeri Sembilan 1-0 di Stadium Tuanku Abdul Rahman di Paroi, malam tadi.

Buat barisan Hatem Soussi, kegagalan mengutip mata di gelanggang sendiri menjadi satu tamparan besar tatkala anak buah Mohd Azraai Khor Abdullah dilihat sudah pulih untuk bangkit daripada kekalahan kepada DPPM Brunei, minggu lalu.

Beraksi dalam keadaan padang yang licin, kedua-dua pasukan yang turun dengan sasaran memburu kemenangan sulung gagal menyerlahkan aksi yang memikat, sebaliknya gerakan barisan tengah masing-masing banyak yang terbantut dan gagal mencemaskan pintu gol lawan.

Di sebalik kehambaran itu, Kedah bagaimanapun hampir menembusi gawang tuan rumah tetapi tandukan Marlon Alex James hasil hantaran Saramsak dinafikan palang pada minit ke-27 tatkala penjaga gol Azizon Kadir sudah tertewas.

Dua minit kemudian, bekas penyerang MK Land itu berpeluang menembusi lawan lagi tetapi dia yang berjaya mengatasi kekangan pertahanan Negeri Sembilan, Jason Williams kecewa apabila melihat tandukannya terus ke dakapan Azizon.

Selepas diberi kata dua oleh jurulatih masing-masing, Negeri Sembilan dan Kedah menampilkan aksi lebih kemas sebaik babak kedua bersambung dengan tuan rumah yang gagal membuat sebarang cubaan bahaya pada babak pertama, terlebih dulu menguji gawang lawan.

Begitupun, dua cubaan berturut-turut bekas pemain tengah kebangsaan, Idris Karim, pada minit ke-61 dan 62 tatkala hanya berdepan penjaga gol, Mohd Helmi Eliza Elias dapat ditepis manakala tandukan terbangnya seminit kemudian, sekali lagi dinafikan.

Kedah turut berpeluang memecah kebuntuan pada minit ke-64 tetapi rembatan lemah Saramsak selepas bola termuntah dari dakapan Azizon diselamatkan Williams di atas garisan gol pada minit ke-64.

Namun pemain kebangsaan itu menebus kehampaan apabila merembat cantik ke bucu kanan gawang selepas dihadiahkan kesilapan ketua pasukan Khairol Anuar Baharom yang tertendang bola ke kaki Saramsak ketika cuba menyelamatkan keadaan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-12-2006 01:33 PM | Show all posts

Reply #7 kyushu's post

selalu jugak laa....
hang nak ajak aku ka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-12-2006 12:34 PM | Show all posts
Liga Super: Percaturan Azraai mampu kutip mata penuh

Oleh Bashah Zainol Abidin

PERCATURAN ketua jurulatih Kedah, Mohd Azraai Khor Abdullah memasukkan pemain kebangsaan bawah 20 tahun, Bunyamin Omar dalam kesebelasan utama menghasilkan kejayaan dapat mengutip mata penuh apabila mengatasi Negeri Sembilan 1-0 di Stadium Paroi, kelmarin.

Menurutnya, kelibat Bunyamin berjaya memantapkan bahagian pertahanan yang sedikit longgar ketika diaibkan Brunei, Sabtu lalu dan ia juga turut mengukuhkan bahagian serangan yang diterajui oleh Marlon Alex James yang berasal dari Pulau St Vincent & Granadines di Kepulauan Carribean.

Saya bersyukur kerana kita berjaya mengutip mata penuh pada perlawanan semalam (kelmarin) beraksi di gelanggang lawan selepas berputih mata di Stadium Darulaman, Sabtu lalu.

Kemenangan ini bukan sahaja mampu mengembalikan keyakinan ribuan peminat pasukan Hijau Kuning malah ia juga akan dapat mengembalikan keyakinan pemain saya sendiri,

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2006 02:44 PM | Show all posts
sudahkah anda menembak di sini?
>>>LIGASUPER predict the score<<<

selamat menembak
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2006 03:36 PM | Show all posts


yakinkanlah diri sendiri
berjuang lah sejiwa murni
tekun berani sesungguh hati
demi sukan mengharum negeri
biar jasad jadi kenangan
hijau kuning lambang kemegahan...
jelapang padi...
mendapat sanjungan
negeri kedah darul aman...
kedah....
kedah pantang kalah...
walau sakit jatuh dan rebah....
bangun lantas...
semula gagah....
bujur lalu melintang patah...
hijau kuning tanah ku....
darul aman negeriku...
hijau kuning darahku...
negeri kedah negeriku....


[ Last edited by  mr_hahn_nemo at 25-12-2006 08:16 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 23-12-2006 08:14 PM | Show all posts
malam ni kedah tak men.....
sarawak takut tak dapat tiket balik krismas....
tensennya aku....
kalo tidak mesti aku dah ada di stadium....
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2006 06:25 PM | Show all posts

Reply #12 mr_hahn_nemo's post

:clap: lagu peberet aku nih... selalu aku campur aduk ngan lagu jelapang padi tuh :lol
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2006 07:20 PM | Show all posts

Reply #14 conan's post

conan orang kedah ka??????????
baru ku tahu..........
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2006 11:18 PM | Show all posts

Reply #12 mr_hahn_nemo's post

ada sikit silap dekat lirik tu....
Reply

Use magic Report

Post time 24-12-2006 11:33 PM | Show all posts

Reply #15 mr_hahn_nemo's post

bukan la... aku penah dok sane 6 tawon :jeling:
aku sokong kedah zaman2 ahmd sobri, radhi mat din, lee kin hong, v sundramoothy etc etc tuh...
musuh ketat ngan kolompo ngan singapore time tuh.. :ting:
zaman tu aku tak paham lagik.. kenape player buleh pindah pi main kat negeri lain.. :stp:
bile aku pindah ipoh ader la aku gi stedium tgk kedah lawan perak.. aku sokong kedah laa..
pastu cuti skolah pi umah mak cik aku kat shah alam (laaa nih selang 2 pintu je ngan umah die :lol)
gi stedium tgk kedah lawan selangor.. zaman2 stedium masih penuh.. mmg best :clap::clap:

gi ngan pakcik aku, kazen aku, bapak aku, adik aku..
pakcik aku sokong kedah anak2 die sokong selangor..aku sokong kedah bapak aku sokong selangor :lol
adik aku........ tgk je
Reply

Use magic Report

Post time 25-12-2006 03:16 PM | Show all posts
Originally posted by hyphrigian at 24-12-2006 11:18 PM
ada sikit silap dekat lirik tu....


ada ker???
part mana????
Reply

Use magic Report

Post time 25-12-2006 03:16 PM | Show all posts

Reply #17 conan's post

hebat la kau.......
Reply

Use magic Report

Post time 25-12-2006 03:57 PM | Show all posts

Reply #18 mr_hahn_nemo's post

aku rasa la kan mengharum negeri...
biar jasa jadi kenangan.....
huhu.....
stadium sudah baru sekarang....
Reply

Use magic Report

Post time 25-12-2006 08:18 PM | Show all posts
Originally posted by hyphrigian at 25-12-2006 03:57 PM
aku rasa la kan mengharum negeri...
biar jasa jadi kenangan.....
huhu.....
stadium sudah baru sekarang....


sori...
saya bdak bru belajar...
stadium baru tapi still penuh....
penyokong setia kedah yang membanggakan aku...
kalah or menang tetap sokong...
penuh...
tapi kalau teruk sangat sapa nak tengok kan???
huhuhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2006 04:52 PM | Show all posts
selagi ada Azrai dan pemain kesayangannya Mawi...Kedah tak akan ke mana....dah lama aku tak jenguk stadium....politik teruk sangat dalam KFA...
Reply

Use magic Report

Post time 27-12-2006 08:12 PM | Show all posts

Reply #22 bbkss's post

kalah skit nak buang..kalah skit nak buang...
jenuh aaa camtu....
lepas ni ganu...paihtu balik ke estadio darulaman....
hahaha....
Reply

Use magic Report

Post time 28-12-2006 12:33 PM | Show all posts
Kedah kalah di Terengganu....Kedah 2 - 3 Terengganu......
apa kes ni.........teruk ni..takkan nak turun liga lagi kot...
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2007 08:19 PM | Show all posts
esok musti menang di darulaman....
musti.......
Reply

Use magic Report

Post time 2-1-2007 11:34 PM | Show all posts

Reply #25 hyphrigian's post

hang turun ka? layan weh game neh..mesti pack stadium..
aku rasa mcm ada live la




[size=-2]Nothing Personal

                                    
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052899s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list