Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1234
Return to list New
5697
View
95
Reply

...campak saja perkataan Merdeka...

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Post time 25-8-2017 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Beza dgn sepuluh thn dulu..dimana2 time bln merdeka sj megah berkibar jalur gemilang
Skrg hanya boleh dilihat di premis2 kerajaan
Roh merdeka sudah makin menjauh

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-8-2017 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Beza dgn sepuluh thn dulu..dimana2 time bln merdeka sj megah berkibar jalur gemilang
Skrg hanya boleh dilihat di premis2 kerajaan
Roh merdeka sudah makin menjauh
Reply

Use magic Report

Post time 25-8-2017 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekarang nie merdeka macam dah takda makna..rasanya kalau takda iklan kat tv,radio or mana2 sosial media,,entahkn orang ingt ke x merdeka nie..yg kerja tue mgkin ingtlar sbb dapat cuti

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2017 11:26 AM | Show all posts
tanggal tiga puluh satu
bulan lapan
lima puluh tujuh...

MERDEKA!!!!!! MERDEKA!!!!! MERDEKA!!!!!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2017 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Azu_dizzie at 26-8-2017 11:30 AM

Merdeka perlukan kekebalan jati diri
Merdeka perlukan semangat juang tinggi
Merdeka perlukan tenaga untuk terbang tinggi
Merdeka perlukan sahutan bersatu komuniti
Dan
Merdeka perlukan kita semua bangsa dan bukannya perjuangan sendiri.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-8-2017 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan sekadar with power comes great responsibility..with freedom comes great responsibility too

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-8-2017 12:25 PM | Show all posts
Merdeka minda daripada dijajah, itu yang paling penting.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-8-2017 10:37 AM | Show all posts
MERDEKA !

Merdeka tidak hanya kata, tapi perlu semat pada jiwa.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 09:40 AM | Show all posts
besok hari merdeka...dah janji ngan anak2 nak bawak tengok perbarisan. encik husband pulak malas nak bangun pagi2 n berebut train..tapi mama tetap nak pegi jugak..so,besok pagi2 riuhlah rumah kejutkan semua...kita g tengok perbarisan ye...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Esok dh merdeka...
Insyallah kew stadium
Kasi anak2 tngk kemeriahan merdeka
Lagi pulak ayah depa join pbarisan besok
Godluck semua

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:12 PM | Show all posts
ingatkan cuti panjang dapat merdeka
merdeka dari kesesakan jalan raya di bandaraya
tapi ayah pulak buat kenduri di rumahnya
terpaksa la meredah jem nak balik kampung tercinta

stressssss nya!! langsung x merdeka..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Negaraku sehati sejiwa
Tema merdeka 2017
Merdeka,,,!
Merdeka,,,!
Merdeka,,!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 04:53 PM | Show all posts
Merdeka sehati sejiwa..
dah berapa tahun duk pakai slogan ni

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2017 12:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga semangat merdeka bukan sekadar pada 31 Ogos setiap tahun sahaja!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2017 12:44 PM | Show all posts
apa guna nya merdeka kalau kiri kanan rakyat diasak dengan pelbagai keperitan untuk kelangsungan untuk hidup ni negara bertuah nih..pemimpin yang zalim yang sntiasa mengisi tembolok mereka sehingga menidak kan hak rakyat marhaein yg wajib mereka lindungi..merdeka bagai tiada isi bagi rakyat marhaein cam kita

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2017 08:29 AM | Show all posts
Anak-anak muda hari ini kurang menghayati erti kemerdekaan kerana dilahirkan dalam era baharu dengan semuanya serba canggih dengan teknologi terkini. Dengan erti kata lain, tidak pernah mengalami kesusahan dan keperitan seperti yang pernah dialami datuk dan nenek moyang kita yang jauh di sanubari mereka mencintai Malaysia sepenuh jiwa dan raga.



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2017 10:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Merdeka hanya pada nama realitinya kita masih dijajah. Tengok la sekeliling kita, anak remaja masih terikut budaya barat.. Merdeka kah kita?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2017 08:41 AM | Show all posts
Esok di sekolah anak ada hari penutup kemerdekaan.  Kena masuk pakaian beragam. tapi aku masih belum merdeka lagi kerana perlu menyediakan pulak pakaian bertemakan jalur gemilang. Dengan gaji yang lambat kunjung tiba.. tambah pula minyak yg semakin naik...

oh merdeka ku!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2017 09:51 AM | Show all posts
2 kali sambutan...



Selamat Hari Malaysia...




Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2017 11:40 PM | Show all posts
Hari ini pada 16 September lahirlah sebuah negara Merdeka yang kita panggil Malaysia!!!!!
Malaysia.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2017 08:27 AM | Show all posts
macam mana kita nak cakap kita merdeka sedangkan hati kita masih lagi dijajah dan tak move on? contoh dalam forum. bila masuk je bod artis, ada yang puja artis kegemaran seolah2 diorang tu maksum sangat. pantang diusik, terus melenting dan kaitkan dengan cerita dulu kala. berpada-padalah suka kan artis. jangan sampai nampak orang lain tak betul. merdeka kan pemikiran tu dulu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-9-2017 06:59 AM | Show all posts
Merdeka! Merdeka! Merdeka! Negara ku yang tercinta..... Aku bangga menjadi rakyat Malaysia....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2017 02:48 PM | Show all posts
Sempena Maal Hijrah ini ayuh kita bersama-sama merdekakan diri dari tabiat dan perbuatan yang tidak baik.

Salam Maal Hijrah 1439H!

Salam Maal Hijrah.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048829s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list