Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
11828
View
125
Reply

♥♥ TIPS - TIPS PERNIAGAAN ♥♥

[Copy link]

Author: elle_gogo       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 4-11-2008 01:09 PM | Show all posts

Balas #80 faridali\ catat

betul
bila dah alami kegagalan, kita akan mencari satu ruang alternatif lain pula untuk berjaya.
biasanya desakan boleh memberi kita satu kuasa dan dorongan dengan kekuatan yang luar biasa... orang yang berjaya ialah mereka yang pernah berada dalam situasi yang terdesak utk berjaya.
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2008 02:46 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2008 03:30 PM | Show all posts
Originally posted by ann_9027 at 4-11-2008 02:46 PM


sejak 2 menjak ni kak byk senyum jek..mesti untung juta2 nih
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2008 05:14 PM | Show all posts
Originally posted by faridali at 4-11-2008 12:06 PM
bila dah alami kegagalan..kita akan rasa lebih bersemangat..dah gunakan kegagalan tu sebagai batu loncatan untuk berjaya...


betul ke nih?....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-11-2008 06:50 PM | Show all posts
"Imiginasi itu lebih penting daripada pengetahuan. Pengetahuan itu ada batasan tetapi imaginasi tidak terbatas di dunia"  

"Ramai antara kita orang - orang berjiwa kecil, merasa selesa dengan kekecilan kita sendiri. Berbelas dan berpuluh tahun hidup dalam kekecilan, dikelilingi komuniti orang kecil, berkawan dan bermasyarakat dengan orang - orang berjiwa kecil. Lalu kita pun sebatilah dengan kecil kecilan itu sehingga tidak melihat lagi yang besar besar dan tidak termimpikan yang bersar-besar dan tidak teringinkan yang besar besar.. kerana yang besar besar itu bukan hak orang kecil, tetapi hak orang besar"
Reply

Use magic Report

Post time 4-11-2008 08:23 PM | Show all posts
selalu le ke sini ya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 11:34 AM | Show all posts
RASA JIWA RASA HATI


Pernah tak pada satu-satu masa, Anda merasa apa yang Anda buat kurang setanding dengan apa yang dihasilkan oleh orang lain?

Pernah tak Anda merasa kerdil bila terfikir nama mereka dan hasil kerja mereka?

Elak untuk bersikap sebegitu. Sebenarnya, jika Anda selalu buat apa yang dikatakan tadi, Anda memandang rendah pada kebolehan diri sendiri, sebab Anda tidak memberi ruang kepada fikiran untuk menggali kebolehan diri Anda.

Anda telah meletak rasa sangsi pada bakat dan kekuatan diri Anda. Inilah sebab mengapa ramai orang merasa kurang yakin, atau berfikir tidak boleh melakukan sesuatu sehebat orang lain.

Pedulikan orang lain, fokus saja pada diri sendiri dulu. Jadikan orang lain sebagai mentor, model, idola atau seseorang yang Anda cukup kagumi, tapi jangan sesekali selalu merasa apa yang Anda buat kurang setanding dengan apa yang dihasilkan oleh mereka.

Anda membunuh bakat diri sendiri jika selalu berfikir camtu. Kita semua dilahirkan unik.

Cara terbaik adalah dengan menjadikan mereka sebagai aras ukur kualiti usaha Anda. Fokus pada proses pembaikan diri sendiri secara berterusan, jadikan tahap mereka sebagai pembanding pencapaian Anda.

Kenal pasti level mereka, kenal pasti juga level pencapaian Anda, tahap ilmu Anda dan tahap attitude Anda. Selepas itu, tekad untuk buat sehabis baik, cabar diri sendiri supaya sampai ke tahap pencapaian mereka.

Jika masih jauh, usaha lagi, cari ilmu lagi. Elak membanding-banding sebelum usaha Anda mencapai target sebab ia akan meruntuhkan motivasi Anda. Elak mindset persaingan, tetapi gunakan kreativiti mencipta cara baru untuk mendahului pencapaian mereka.

Elak selalu merasa diri kurang bagus, tapi terapkan sikap kagum pada kehebatan orang lain, kerana serta merta ia membentuk Anda menjadi semakin bagus!


www.imotivasi.com

[ Last edited by  faridali at 6-11-2008 11:36 AM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 01:34 PM | Show all posts
Originally posted by faridali at 4-11-2008 03:30 PM


sejak 2 menjak ni kak byk senyum jek..mesti untung juta2 nih


senyum penawarr kala duka lara...
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 01:35 PM | Show all posts
elle & farid, bagus u all nih...penuh ngan motivasi & kata semangat...org muda la katan kan..bagus..baguss
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 01:36 PM | Show all posts
eh camner nak tepek avatar ye..sampai sudah haku tak retiii...huwaahahhahaaa...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2008 02:15 PM | Show all posts
Originally posted by ann_9027 at 6-11-2008 01:35 PM
elle & farid, bagus u all nih...penuh ngan motivasi & kata semangat...org muda la katan kan..bagus..baguss


mestilah kak ann..
kalau takde motivasi dan semangat.. boleh jatuh rebah gak tau
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 02:31 PM | Show all posts
Originally posted by ann_9027 at 6-11-2008 01:36 PM
eh camner nak tepek avatar ye..sampai sudah haku tak retiii...huwaahahhahaaa...



ann,

bukan mung sorang je.. kita ni pun.. sampai sudah tak reti gak..  join puny ale lama.. tepek gambar langsir tahu le..  
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-11-2008 02:35 PM | Show all posts

Balas #92 Iman_Baby\ catat

ann, iman....
pegi dekat page url tu... http://mforum4.cari.com.my/viewt ... mp;highlight=avatar
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 05:10 PM | Show all posts
Originally posted by ann_9027 at 6-11-2008 01:35 PM
elle & farid, bagus u all nih...penuh ngan motivasi & kata semangat...org muda la katan kan..bagus..baguss


sesuai dua orng ni... bagus betul... menjadi usahawan muda yg berjaya nanti....:victory::victory:
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2008 07:07 PM | Show all posts
Originally posted by sinar_inspirasi at 6-11-2008 05:10 PM


sesuai dua orng ni... bagus betul... menjadi usahawan muda yg berjaya nanti....:victory::victory:



aku sokong 100% :victory::victory::victory:
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2008 12:35 AM | Show all posts
bacalah buku sentuhan kjayaan oleh frank tibolt......sentiasa bawa kertas xpun buku 555...ada idea jer tulis kat buku...kalu save dlm otak...kita akan lupa..sentasa plan apa yg akan lakukan pada hari esk...tulis dikertas planning utk esk.....tetapkan matlamat diri....buku ini hasil dari semua karya bisnes dari semua penulis terkenal yg digabung kjadi satu buku...kata2 hikmah yg mnarik anda tidak perlu mengetahui terlalu byk pkara utk jadi kaya & bjaya, cukup dgn mgetahui pkara yg bfaedah shj
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2008 03:41 AM | Show all posts
apa kata..ada masa..kita gath sekali...minum petang ke..mkn malam ke...cari tmpt yg sesuai..hari n waktu yg sesuai...biincang2..kongsi2 idea...
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2008 08:40 AM | Show all posts
Originally posted by sinar_inspirasi at 6-11-2008 05:10 PM


sesuai dua orng ni... bagus betul... menjadi usahawan muda yg berjaya nanti....:victory::victory:



sinar,

sesuai mcm mana tu..
Kita sokong je...
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2008 08:48 AM | Show all posts
Originally posted by faridali at 7-11-2008 03:41 AM
apa kata..ada masa..kita gath sekali...minum petang ke..mkn malam ke...cari tmpt yg sesuai..hari n waktu yg sesuai...biincang2..kongsi2 idea...



faridali,

setuju.. setuju sangat...

paling senang siang kot.. lunch/high tea ke...

mlm.. mungkin bagi yg dah kahwin susah kot.. mcm my case.. mlm bukan asben tak bagi... tapi mlm kalau tak de urusan penting... i spend with family.. helping my doter doing her homework... lagi satu.. kalau yg tak de maid.. mlm kena angkut anak2 pula... siang ok le.. boleh tinggal dkt taska/nursery...
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2008 09:55 AM | Show all posts
Originally posted by Iman_Baby at 7-11-2008 08:48 AM



faridali,

setuju.. setuju sangat...

paling senang siang kot.. lunch/high tea ke...

mlm.. mungkin bagi yg dah kahwin susah kot.. mcm my case.. mlm bukan asben tak bagi... tapi mlm ...


Insyallah nnt kita sama2 arrangekan tempat dan waktu yg sesuai...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087816s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list