Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
49507
View
438
Reply

org GANU ke KELANTAN ?

[Copy link]

Author: reone       Show all posts   Read mode

Post time 18-1-2009 06:52 PM | Show all posts

Balas #20 alif_fukada\ catat

cerdik dalam pelajaran tak semestinya cerdik dalam pergaulan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-1-2009 08:34 PM | Show all posts

Reply #2 alif_fukada's post

alamak..ni bancian bukan benci.. masing2 ada pendapt..dan pengalaman..

nampaknya buat masa ni sama ramai org ganu n kelantan kat forum ni...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2009 08:47 PM | Show all posts
Originally posted by alif_fukada at 18-1-2009 03:01 AM
Aku benci org kelantan..........sbb amalkan perkauman terhadap org negeri lain...pergilah mana tempat pun........kelate tetap kelate...........

Terengganu ok skit.....................


btol gak ape ko ckp nie...kalo dlm group mmg belagak giler bdk kelantan...:@ :@
tp aku rase mesti ade yg ok gak...bole buat kawan...:victory: :victory:
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2009 09:08 PM | Show all posts

Balas #22 reone\ catat

sama jer rasanya ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-1-2009 09:52 PM | Show all posts

Reply #24 KaKLaLa_Lost_id's post

ape yg sama?sama ramai ke?hehehhe
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2009 09:56 PM | Show all posts

Balas #12 alif_fukada\ catat

aku ngaji degree gok dulu n aku saing semua negeri, cuma negeri hok pengaruh kuat jgok serupa sabah dgn kedah jah tokse sain dgn set2 kelate
-majoriti ok, kami sain dgn semua ore, cumo kalu juppo gu gak, msti la bertego sapo
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2009 11:22 PM | Show all posts
ntah ar..mmg ada dengar pasal org kelate kuat dia punya kenegerian..TAPI..masa dora belaja dulu..walaupun dora org ganu..ramai gak geng org kelantan..boleh jer masuk geng depa..ok jer..

kalu sabah pun kuat gak sesama borneo..kan..kan..
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 12:07 AM | Show all posts

Balas #27 dora_sue\ catat

cust lala ada sorang ngajo kat SABAH..dia bagitau org saner tak suka org semenanjung...perli cikgu islam pun ada...kan periksa soalan utk agama islam..cikgu akan tanya saper beragama islam angkat tgn utk ambik kertas soalan..ada ker patut budak kristian pun angkat tgn ngaku kata ISLAM
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 12:25 AM | Show all posts

Balas #28 KaKLaLa_Lost_id\ catat

uih..kalu perli2 cikgu gitu dah kira macam mengina agama org lain tuh..tak patut betul..
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:08 AM | Show all posts
Yg ok tu...dalam 10 budak kelantan..ada la 1,2 jer yg sudi nak bergaul dgn budak negeri lain secara rela dan tidak terpaksa..........:@
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:25 AM | Show all posts

Reply #30 alif_fukada's post

saya bukan begitu...hanya segelintir sahaja...org johor lg la nampak keegoan nyer
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:41 AM | Show all posts

Balas #31 ahpek\ catat

betul, org johor dan selangor kalau ckp kasar dan selalu mencarut, tp biasa je bg diorang mcm tu
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:45 AM | Show all posts

Reply #2 alif_fukada's post

berapa tahun demo hidup
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:48 AM | Show all posts

Reply #30 alif_fukada's post

aku rela je bergaul dengan semua org

cakap kedah pun reti

ke mu tak reti bergaul dengan org2 sekeliling mu ? inferiority complex ?
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:57 AM | Show all posts

Balas #34 Joe Hahn\ catat

Wah pandainya ko ni..mesti ada PHD ni...perasaan hasad dengki.

Yup..aku tak pandai berkawan dgn org kelate..kelate budu weihh.......

Tapi aku pndai berkawan dgn org Ganu, Johor, Kedah, Pahang, Sel dll...............

[ Last edited by  alif_fukada at 19-1-2009 01:58 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 01:58 AM | Show all posts

Balas #32 sekngucing\ catat

Yup..bagi aku biasa jer.....................

Aku org KL..juga blh dikatakan org Sel............
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 02:23 AM | Show all posts

Balas #35 alif_fukada\ catat

bg aku la, berdasarkan pengalaman aku, org kelantan la yg paling terbuka, bleh menerima org lain dlm grup mereka atau sbg kawan
-yg jadi prasangka mcm tu sebab loghat dia kot, kalau jumpa sama2 kawan kelantan mseti kelauar loghat dia
-lg satu, semangat negeri dia tu buat org negeri lain tak senang dudukdan mencabar semangat kenegerian lain, jd mereka tak minat mcm tu
-sepanjang pergaulan aku, org2 negeri lain yg taknak kawan padahal kami dah puas cuba nak berkawan
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 03:07 AM | Show all posts
me oghe kelate...
nikoh nga oghe ganu....
padan muke sbb dulu benci sgt oghe ganu...
lo ni...dah 6 thn duk ngadap muke oghe ganu jer...
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 08:40 AM | Show all posts
Originally posted by peachRose at 19-1-2009 03:07 AM
me oghe kelate...
nikoh nga oghe ganu....
padan muke sbb dulu benci sgt oghe ganu...
lo ni...dah 6 thn duk ngadap muke oghe ganu jer...


detail plzzz guaner beci sgt tuh...?
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2009 09:23 AM | Show all posts
Originally posted by t@t at 19-1-2009 08:40 AM


detail plzzz guaner beci sgt tuh...?

tat..
mung balik ngepeng dok ngundi baru ni..??
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.083664s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list