View: 3112|Reply: 32
|
Panas Hati Tengok Pondan Maki Cashier McD Gara-gara Tanya Nak Berapa Ketul Ayam
[Copy link]
|
|
Ramai pengguna Twitter meluahkan kemarahan terhadap seorang lelaki lembut yang memaki hamun juruwang bahagian pandu lalu sebuah restoran makanan segera.
Kredit foto: Twitter
Menerusi video yang dikongsikan, lelaki itu mula marah-marah apabila juruwang berkenaan mengulang kuantiti pesanan ayam gorengnya.
Tidak menunggu juruwang itu habis mencatat pesanannya, lelaki terbabit terus menggerakkan kenderaannya ke kaunter bayaran sambil mengomel.
Malah, dia dilihat menghulurkan wang dengan kasar sebelum 'merampas' baki yang dihulur juruwang terbabit.
Selain membuat mimik menyakitkan hati, lelaki lembut itu turut menempelak apabila juruwang berkenaan meminta maaf kepadanya.
Perkongsian video itu menerima pelbagai reaksi daripada pelayar Twitter lain. Yang pasti, ramai tidak berpuas hati dengan sikap ditunjukkan 'pondan' berkenaan.
Kredit foto: Twitter
Berikutan kejadian, orang ramai mula menggali semua media sosial milik lelaki terbabit, namun semuanya kini ditetapkan dalam mod private.
Mungkin menyedari dirinya menjadi perhatian dan dihujani kecaman, dia mendakwa dirinya didiagnos menghidap gangguan depresi.
Kredit foto: Twitter
Malah, difahamkan dia kemudian memuat naik satu lagi video menjelaskan tindakannya itu bertujuan untuk pihak restoran berkenaan memperbaiki mutu servis mereka.
Adakah kata-kata keramat 'customer is always right' masih relevan di masa kini apabila sikap toleransi dalam masyarakat semakin luntur? - CARI |
|
|
|
|
|
|
|
Content je ni.. ramai orang gila kat luar |
|
|
|
|
|
|
|
mental btol. macam2 laa org malaysia ni demi content sampah |
|
|
|
|
|
|
|
perlu ek mentioned kat info/ bio pasal self disorder tu ? so ada lesen besar untuk buat salah dan maki orang ?
|
|
|
|
|
|
|
|
ni namanya memalukan mak bapak |
|
|
|
|
|
|
|
"ni org gila punya kerja
sekarang ramai org gila"
- Samy Vellu
pengalaman aku
2x aku nmpak Supervisor 1 KFC 1 McD
hambur staff
tak boleh ke cakap elok2?
nak kena jgk tunjuk kuasa
dgn perkataan2 abusive?
tapi bdk2 tu redho je kena hambur depan2 customer
aku nak je tegur Supervisor tu
yg kat KFC tu bdk tu ckp dgn aku tak apa
dia tak bagi aku tegur supervisor tu
yg kat McD sbb dia jerit dr dlm
lain kali aku nak ambik nama Supervisor yg tepekik2 depan customer ni
nak report kat management |
|
|
|
|
|
|
|
Jenis attention seekers dan perasan hebat macam tu ler perangainya |
|
|
|
|
|
|
|
Aku pun ada buat silap aritu, bkn la marah crew mknn tu. Tp aku baru penat berpanas2 , aku suh takeaway laksa aeon asing 2 bungkus. Dpt la 2 mangkuk, tp mata aku kero, aku x nmpak laksa dlm plastik - nmpak semata2 daun salad je. So aku ingat laksa tu dlm bowl. Tanya balik cashier tu betul ke 2 portion ni, aah dia kata 2 portion. So dlm pemikiran aku dia combine 2 laksa dlm satu bowl, 2 kuah dlm satu bowl, salad dlm 2 plastik.balik umah baru perasan laksa tu diselaputi dgn daun salad. Tp malu la jgk rs nya sbb aku tanya cashier tu dpn s/visor dia. Bkn salah cashier tu pun. Tp aku tanya xdela marah, tanya mcm biasa2 je. |
|
|
|
|
|
|
|
dr percakapan staff mcd tu tau dah dia bukan org semenanjung...mgkin dia x dpt tangkap certain perkataan org sini..that's why la dia tanye lagi |
|
|
|
|
|
|
|
tak suka org jenis tak sabar ni.. kena faham kadang2 percakapan tu x jelas, so kalau kena repeat order tu bukan boleh mati pun..
|
|
|
|
|
|
|
|
Bapok binatang mana ni? mabok terlebih amik hormon ke mood swing tetiba ni.... dah mabok hormon guna card 'depression' pulak... dasar binatang! |
|
|
|
|
|
|
|
Pada kaka stakat repeat order tu xde rude pon..tp mamat ni maki siap tengking bagai biadap sungguh ye
Now Allah buka aib mamat ni mlalui tgn dia sendri..
Once on the internet it stays forever..
Tunggu je la taim ko kne maki dgn boss ko plk
remember what goes around comes around hehe |
|
|
|
|
|
|
|
Apaaa kes ni? Dah upload p remove buat apa. Tau takut |
|
|
|
|
|
|
|
ya. mana2 retail ke, f&b ke, kalau nampak supervisor dia marah staff, atau maki/ memalukan stafff dia depan customer, digalakkan buat report. tak menggambarkan professionalisme langsung. malah mengaibkan orang
nak tegur biarlah beradab, jangan sampai memalukan orang. itu manusia, ada perasaan dan maruah
kalau salah tegur orang, kena yang mental, silap2 supervisor tu dalam bahaya nanti. ibarat buku bertemu dengan ruas.
there's a time and place for everything
yang pegi marah depan customers kenapa. kalau nak tegur, nak mengajar, tak apa. ni marah2, maki2, tapi habis air liur je. takde input.
|
|
|
|
|
|
|
|
nampak sangat sengaja nak viralkan diri sendiri |
|
|
|
|
|
|
|
Aku pantang ya tengok bos/supervisor marah pekerja depan customer. Sangat tak profesional. Pekerja pun ada maruah jua. Kalau nak tegur biar face to face berdua saja, bukan depan customer atau pekerja lain.
Biasanya kalau ada kejadian bos marah pekerja depan aku, aku terus boikot kedai tu kecuali tak ada pilihan kedai lain
|
|
|
|
|
|
|
|
Gediknya jantan ni..ko ade depression mkn la ubat..sakit tu bkn bnda yg menghalalkn ko perangai mcm hanjing ya.. |
|
|
|
|
|
|
|
Alah... Ngan staf mekdi ke fast food lain2 boleh laa ko kurang ajar.. Kena ko pulak kena maki menangis kalah betina.. Hentak je budak bapok ni |
|
|
|
|
|
|
| |
|