CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 5822|Reply: 78

Gempar! Neelofa bersyukur semua impian dah tercapai, sekarang nak jadi Guru Mengaji katanya.

[Copy link]
Post time 7-6-2023 11:51 AM | Show all posts |Read mode
Edited by dudaberhias at 7-6-2023 12:08 PM

Semua impian dah tercapai, Neelofa idam jadi guru mengaji Al-Quran




Pelakon dan usahawan terkenal, Neelofa atau nama sebenarnya, Noor Neelofa Mohd Noor mendedahkan dirinya mempunyai impian untuk bergelar seorang guru mengajar Al-Quran.

Neelofa berkata, dia juga bersyukur kerana semua impiannya sebelum ini sudah pun tercapai kecuali mengajar seseorang belajar Al-Quran selepas membaca perkongsian hadis.

“Alhamdulillah, banyaklah yang tercapai mimpi-mimpi impian tu. Tapi, yang tak tercapai lagi kalau pekerjaan yang saya nak buatlah.. sebab ada hadis yang cakap ‘sebaik-baik pekerjaan adalah belajar Al-Quran dan mengajar.
“Dan, saya naklah reti belajar mengajar, ajar mengaji pulak. Itu impian saya,”
ujarnya.

Ujarnya lagi, nilai bilangan orang yang menjadi anak murid mengajinya adalah tidak penting asalkan impian tersebut dapat ditunaikan.

“Walaupun tak mengajar mengaji ramai, ajar mengaji beberapa orang cukuplah, sekadar memenuhi impian itu.
“Sekadar boleh, ada kemampuan untuk mengajar mengaji. Jadi, doa-doakanlah,” -
kata Neelofa.

Sementara itu, suami Neelofa iaitu Haris Ismail turut mengatakan semua impian isteri tercintanya sudah pun tercapai kecuali menambah ilmu pengetahuan meluas mengenai agama dan konsisten untuk belajar perihal keagamaan.

Untuk rekod, Neelofa mendirikan rumah tangga dengan Haris pada 27 Mac 20221 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Muhammad Bilal pada 29 Januari tahun lalu. Kini, pelakon drama Suri Hati Mr. Pilot itu sedang hamil anak kedua.

Sumber: TikTok @nunha.co / Oh Media



Multiple Polls: ( Max 5 choices ), Total 98 Users voted
6.98% (12)
3.49% (6)
13.37% (23)
26.16% (45)
1.16% (2)
21.51% (37)
4.65% (8)
0.58% (1)
19.19% (33)
2.91% (5)
Your User group have no permission to vote
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-6-2023 11:54 AM | Show all posts
semua nak pergi, semua nak buat, semua nak jadi, hujung2?
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 11:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Tercapai impian nak bodoh Kan benak dengan scam jualan inai
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-6-2023 11:55 AM | Show all posts
cita cita yang belum tercapai...

cc @matdeghem


KUALA LUMPUR – Selebriti dan usahawan terkenal, Neelofa mendedahkan bakal berhijrah ke Tanah Arab.

Mendedahkan perkara itu, Noor Neelofa Mohd Noor 33 berkata, beliau akan berada di sana untuk tempoh sekurang-kurangnya dua tahun kerana suaminyam Haris Ismail ingin menyambung pelajaran di sana.

Neelofa sasar industri fesyen Eropah



Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 11:58 AM | Show all posts
alahaaaiii macam2 ekkkk.... nak berhijrah tu takde ler pulak update...
hahahahhahaa...
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 12:00 PM | Show all posts
Ajar je la nti ank2 ko yg bakalan berderet cm team bola tu.  Ajar jgk kn
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 7-6-2023 12:01 PM | Show all posts
Impian nk berhijrah ke erab dia lupa ke

Sapa2 tlg ingtkan
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 12:02 PM | Show all posts
Kita kmbali lg dlm rancangan Gebang Apa Minggu Ini!!!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-6-2023 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Jadi guru mengaji utk anak2
Ok la tu....
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Jualan inai nunha tu lawak, beli satu kotak RM10. Beli 3 kotak(dapat special kotak muka laki bini ni) RM35.

Ada ke yang obses nak beli kotak muka laki bini ni RM5?

Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Sembang lagi
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 12:45 PM | Show all posts
Kalau ikut reputasi, boleh pi sejam kelas harga ratusan ni. Sbb pekatnya slang, tajwid, lahjah Arab beliau ittewww
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
lopak terpaling auta dari dulu sampai skrg tak pernah berubah. tahniah kerana telah menjadi uselesszah jadian amin. mmg secocok dgn abangla uselesstaz hang tu...tgklah duniya hebat tak hidup aku sbg penungggang agama
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
KucingBiru replied at 7-6-2023 12:40 PM
Jualan inai nunha tu lawak, beli satu kotak RM10. Beli 3 kotak(dapat special kotak muka laki bini ni ...

So kotak muka laki bini dgn kuda pakai inai rm5 dia cas
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Belajar dulu betulkan cara perniagaan sejajar dengan ajaran agama Islam, sejajar dgn cara nabi saw berniaga baru sembang okay.
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Hijrah ke tanah arab dh tercapai ke.. Bkn gebang dh lama ke.. Tgk ada je kt bumi malaysia ni.. Jah lupa gamaknya
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-6-2023 01:26 PM | Show all posts
pastu dia nak ajar siapa ngaji ? adik dia si little tu ke? le kaknab?
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
KucingBiru replied at 7-6-2023 12:40 PM
Jualan inai nunha tu lawak, beli satu kotak RM10. Beli 3 kotak(dapat special kotak muka laki bini ni ...

Benak kot yg beli. Org normal xde nk beli kotak sepesial muka deme tu. Alih2 ke tong smpah jgk kan kotak tu..
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
KucingBiru replied at 7-6-2023 12:40 PM
Jualan inai nunha tu lawak, beli satu kotak RM10. Beli 3 kotak(dapat special kotak muka laki bini ni ...

Kena byr RM5 utk muka ustad/setazah jadian? Kalau benak beli mrk buat sembahyang ke?
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2023 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Bosannya kapel ni...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Update :Jenazah Nur Farah Kartini selamat dikebumikan di Pekan.Bersemadilah semoga keadilan dapat ditebus
YgBenarUpdate :Jenazah Nur Farah Kartini selama
Views : 230695 Replies : 4175
Khai Bahar bawa BF g Sarawak
leftenanhensemKhai Bahar bawa BF g Sarawak
Views : 16017 Replies : 40
‘Renovate Rumah Boleh, Beli Tudung Tak Boleh’ – Disindir Netizen Di TikTok, Syamimia Respon ‘Wah Cantik Bahasa’
dio5774‘Renovate Rumah Boleh, Beli Tudung Tak
Views : 18535 Replies : 114
JOM test mata korang?
fahdramliJOM test mata korang?
Views : 32177 Replies : 172
Puteri Sultan Brunei,Pengiran Anak Puteri Ameerah Wardatul Bolkiah curi tumpuan netizen
YgBenarPuteri Sultan Brunei,Pengiran Anak Puter
Views : 50172 Replies : 87
Lagi kejam dari Ifan. Lelaki Gen Z kata perempuan 24 tahun ke atas sudah dikategorikan sebagai Andartu
mojarean_XLagi kejam dari Ifan. Lelaki Gen Z kata
Views : 12372 Replies : 2
HILANG kawan, sakit ke?
fahdramliHILANG kawan, sakit ke?
Views : 43935 Replies : 85
Update: Ada  yang menjumpai anak lipas dan rambut di dalam makanan yang dibeli di kantin sebaliknya Kiosk Lebih Murah Dan Bersih’ – Pelajar Pertahankan Cikgu Jual Pelbagai Makanan Di Sekolah
YgBenarUpdate: Ada yang menjumpai anak lipas d
Views : 28704 Replies : 92
Wan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan daripada hadir sidang Dewan Rakyat. Sejurus keputusan penggantungan, semua Ahli Parlimen blok pembangkang bangun membaca doa qunut nazillah
mojarean_XWan Ahmad Fayhsal digantung enam bulan d
Views : 35641 Replies : 35
Uji Minda :)
yoanaUji Minda :)
Views : 92354 Replies : 1008

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 10:27 PM GMT+8 , Processed in 0.332586 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list