CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 25170|Reply: 15

Kejam! Pengasuh Dera Bayi Perempuan 11 Bulan Direman Tujuh Hari

[Copy link]
Post time 8-2-2024 10:10 PM | Show all posts |Read mode






SEREMBAN – Seorang wanita yang juga pengasuh di sebuah pusat jagaan kanak-kanak di Nilai di sini yang disyaki terbabit dalam kes penderaan bayi berusia 11 bulan direman tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan.


Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Abdul Malik Hasim berkata, permohonan reman ke atas suspek telah dibuat di Mahkamah Majistret Seremban pagi ini.


“Mahkamah membenarkan reman tujuh hari sehingga 14 Februari depan bagi melengkapkan kertas siasatan sebelum diserahkan kepada pihak pendakwa raya. Buat masa ini kes masih disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.


Semalam, media melaporkan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai telah menerima laporan polis daripada seorang wanita berusia 20-an yang menyatakan anak perempuannya telah didera di pusat asuhan terbabit pada pukul 6.12 petang Selasa lalu.


Dalam kejadian tersebut, bayi perempuan itu dikatakan mengalami kecederaan pada mata dipercayai dipukul ketika dibawa jagaan pusat asuhan yang terletak di sebuah taman perumahan dekat Nilai itu.


Susulan itu, katanya, polis telah membuat tangkapan ke atas suspek iaitu seorang wanita berusia 66 tahun yang merupakan pekerja pusat asuhan tersebut.


Abdul Malik dalam pada iru berkata, pusat asuhan itu telah beroperasi lebih kurang 20 tahun dan penubuhannya mendapat kelulusan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan semakan terhadap suspek mendapati wanita itu tidak mempunyai rekod jenayah serta tidak terbabit penyalahgunaan dadah.


Sumber – KOSMO! ONLINE
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 8-2-2024 10:14 PM | Show all posts
klau tak boleh dgn budak2 takyah la jadi pengasuh
jadi mak guard ke.. cleaner ke...
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 02:18 AM From the mobile phone | Show all posts
epal_putih: klau tak boleh dgn budak2 taky ...

Betul tu..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 02:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Budak 11 bulan tgh melasak juga kan..fasa2 nk dpt kaki

Tak boleh sabar tlgla jgn keje pengasuh

Iols dulu walaupun org suruh mengasuh anak org mmg iols taknak sbb berat oo tanggungjawab tu..jaga kucing tu konfiden la skit
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 03:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Tetiber teringatkheun ANAK NOGORI....
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 07:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Mesti pengasuh tu gemuk kepam
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 9-2-2024 09:13 AM | Show all posts
Kurex: Mesti pengasuh tu gemuk kepam


Baru nak ckp benda sama..ekekeke

Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 09:40 AM | Show all posts
Umur 66 tahun pun kerja pusat asuhan lagi ke? Pusat asuhan mana amik pekerja dah level nenek2 gini? Dah la mendera anak orang.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-2-2024 10:21 AM | Show all posts
ingatkan umur nenek nenek sayang budak..
apa pun, umur gitu elok dok rumah rehat tambah amal ibadat je la..
melainkan dia sebatang kara kena cari rezeki sendiri..
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 10:29 AM | Show all posts
umur 66 dah kot adoila makcik g jual kuih je la kalau xsabar layan budak tp slalu org tua bukan baik dgn budak ke
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 10:57 AM | Show all posts
kalau panas baran ke apa janganlaaaa jadi pengasuh dok aniaya anak orang...bukan anak patung. Nyawa tu! Tanggungjawab berat
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 12:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodohnye mak cik ni. Dah tahu jenis kurang sabar, x payahlah jaga budak
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Saman juga makpak sbb hadap nak ada anak tp taknak jaga dan tak mampu sediakan jagaan alternatif terbaik.
Reply

Use magic Report

Post time 9-2-2024 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya Allah ...umur dh 66 tahun masih boleh jadi pengasuh? Kalau baik n syng kanak² xpe laa jugak..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2024 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Mesti pengasuh tu gemuk kepam

Pengasuh kurus kecik je kerepot2 mcm nenek2 biasa kita nampak tu haa
Reply

Use magic Report

Post time 16-2-2024 08:02 PM From the mobile phone | Show all posts
diss69 replied at 9-2-2024 06:59 AM
Ya Allah ...umur dh 66 tahun masih boleh jadi pengasuh? Kalau baik n syng kanak² xpe laa jugak..

Pengasuh umur 23 hari hari bapa kepada anak balik awal
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 10:47 PM GMT+8 , Processed in 0.470374 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list