View: 6956|Reply: 0
|
Range Rover Evoque 2024 di Malaysia
[Copy link]
|
|
Range Rover Evoque 2024 kini telah pun dilancarkan di pasaran Malaysia, setelah diperkenalkan di peringkat global pada Jun tahun lalu. SUV mewah ini telah diberikan sentuhan yang lebih segar dengan menampilkan sedikit perubahan pada penggayaanya.
Tiga varian diberikan sebagai pilihan, bermula dengan P200 Dynamic SE (M Spec) yang ditawarkan pada harga atas jalan RM498,800 tanpa insurans. Diikuti dengan versi yang lebih padu, P250 (H Spec) yang berharga RM30,000 lebih tinggi iaitu mencecah RM529,800. Manakala P250 Dynamic HSE (Lux Spec) pula lebih mahal sebanyak RM40,000 dengan harga RM565,800.
Ketiga-tiga varian masih terus dijanakan oleh enjin 2.0 liter Ingenium pengecas turbo empat-silinder petrol. Bagi versi P200, ia mampu menghamburkan hingga 200 PS dan tork 320 Nm, membolehkan ia dipecut dari 0-100 km/j dalam 8.6 saat. Sementara kedua-dua varian P250 pula dengan 249 PS dan 365 Nm dengan pecutan 0-100 km/j cecah 7.6 saat. Kesemuanya juga dipadankan dengan kotak gear automatik ZF sembilan-kelajuan secara standard, dengan pacuan semua roda Efficient Driveline dengan Driveline Disconnect.
Untuk luarannya, Evoque agak mirip dengan adik-beradiknya Velar facelift dan juga Range Rover L460 serba baharu. Di hadapannya, lampu utama LED diberikan semakan semula dengan lampu nyalaan siang yang lebih nipis (tiada lagi segi empat tepat di dalamnya), bersama paten segi empat tepat pada gril. Manakala untuk di belakangnya, lampu “double-U” telah memberi laluan kepada grafik berbentuk-U yang lebih lebar. Warna baharu iaitu Corinthian Bronze, Tribeca Blue dan Arroios Grey turut diberikan menampaknya lebih menarik.
Bagi serlahan dalam kabin pula, ia berubah lebih ketara berbanding model sebelumnya, menampilkan reka bentuk reduktif dibantu oleh penggunaan skrin sentuh infotainmen terapung besar 11.4-inci (masih mengoperasikan antara muka Pivi Pro) daripada Velar facelift.
Namun ia telah menggugurkan ciri kawalan suhu fizikal, yang fungsinya kini dipindahkan sepenuhnya ke skrin atas. Selain itu, ia diberikan lebih banyak ruang storan di bawahnya termasuk pengecas tanpa wayar Qi secara standard. Ia turut diberikan roda stereng yang disemak semula yang diperkenalkan pada tahun 2020 yang kini disertai dengan serlahan Moonlight Chrome dan tuil gear baharu yang lebih berketerampilan.
Ciri standard yang diberikan untuk P200 Dynamic SE termasuklah roda aloi Style 1085 20-inci, upholstery kulit Ebony, kemasan anodised gelap, tempat duduk pemandu larasan kuasa 12-cara (10-cara untuk penumpang hadapan), kawalan suhu dwi-zon, paparan instrumen digital 12.3-inci, pedal penukar gear kemasan krom satin, Apple CarPlay dan Android Auto tanpa wayar, 11-pembesar suara, sistem bunyi Meridian 400-wat, kamera undur dan tailgate bukaan elektronik.
Untuk versi P250 diberikan ciri tambahan termasuk lampu tinggi automatik, lampu kabus hadapan, sistem kamera 360-darjah dengan fungsi 3D dan cermin pandang belakang digital ClearSight. Bagi versi Dynamic HSE ditambah dengan ciri lampu utama Pixel LED matrix, roda aloi Style 5137 21-inci, upholstery kulit Windsor bumbung kaca panoramik, tempat duduk larasan kuasa 14-cara, suspensi adaptif dan paparan utama.
Kesemua model juga kini dilengkapi dengan bantuan pemandu termasuk brek kecemasan sendiri, kawalan kelajuan adaptif, bantuan kekal lorong, pemantauan titik buta, pengesan isyarat trafik dan pemantauan trafik lintasan belakang.
https://paultan.org/2024/02/20/r ... haru-rm499k-rm566k/ |
|
|
|
|
|
|
| |
|