CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 261174|Reply: 7640

Nurul Shuhada lapor polis, mahu dedah dalang fitnah

    [Copy link]
Post time 5-5-2024 12:17 PM | Show all posts |Read mode
Shuhada bersama dua anaknya.





Kuala Lumpur: "Itu fitnah yang berat. Individu (pemilik akaun palsu) itu mendakwa saya jual diri untuk hidup senang macam sekarang," kata bekas isteri kepada pelakon Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada ketika diminta mengulas penyebaran pelbagai fitnah tentang dirinya di media sosial.

Kata Nurul Shuhada atau Nurul Shuhada Mat Shukri, 30, fitnah yang dilemparkan itu juga mencalar maruah dan martabatnya sebagai wanita dan ibu kepada dua anaknya.

"Saya berasa sangat terhina bila individu (akaun palsu) terbabit juga mendakwa saya goda suami orang.

"Saya sendiri pernah rasa bagaimana sakitnya bila suami disondol wanita lain. Tidak mungkin saya nak buat perkara sama kepada orang lain pula?

"Saya juga ada hajat besar untuk minta kepada Allah SWT dan saya takut hendak menipu atau buat perkara yang salah kerana bimbang nanti doa tidak dikabulkan," katanya kepada Harian Metro.

Mengenai fitnah lagi, kata Nurul Shuhada, dia sudahpun membuat laporan polis di Balai Polis Seksyen 9, Shah Alam pada 29 April lalu selepas mendapat nasihat dari peguam.

"Polis sedang menjalankan siasatan berhubung perkara ini. Saya juga tidak teragak-agak untuk dedahkan dalang di sebalik penyebaran fitnah berkenaan," katanya.

Kata Nurul Shuhada lagi, dia juga percaya individu yang menjadi dalang penyebaran fitnah terhadapnya di media sosial adalah orang yang kenal rapat dengannya.

"Individu terbabit seperti tahu semua tentang saya. Kalau tiada kaitan bagaimana dia tahu maklumat terperinci seolah-olah dia mengetahui pergerakan saya?

"Selama ini, saya hidup tenang sahaja dan kenapa sekarang ada yang nak ganggu pula. Justeru, lebih baik saya serahkan kepada pihak berkuasa untuk selesaikan," katanya.

Hafidz dan Nurul Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016. Bagaimanapun, pada 22 Februari tahun lalu Hafidz dilaporkan, melafazkan cerai terhadap Nurul Shuhada melalui panggilan telefon di hadapan keluarga masing-masing, sebelum Nurul Shuhada memfailkan pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Tinggi Syariah, Shah Alam pada 28 Februari tahun lalu.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua anak iaitu Humairah, 7 dan Umar, 4 tahun.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-5-2024 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Calling2 @matjerk. Knp ni... I dah lm x masuk yestana shelop. Xdan nk kejor. Mengah
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 12:53 PM | Show all posts
Kata Nurul Shuhada atau Nurul Shuhada Mat Shukri, 30, fitnah yang dilemparkan itu juga mencalar maruah dan martabatnya sebagai wanita dan ibu kepada dua anaknya.


Wartawan sekarang mmg main buat ayat je ke? Ape beza Nurul Shuhada dgn Nurul Shuhada Mat Shukri?
Buat la ayat ... atau nama penuhnya ... ke, hape ke.
Ayat camni sesuai kalau nama pena
Man Bai atau Abdul Rahman bin Osman.
Tp still aku nk jg letak atau nama penuhnya.
Or terbalikkan, Abdul Rahman bin Osman atau lebih dikenali sebagai Man Bai.

Ok, habis merempan pasal bahasa. Penulis artikel skrg mmg dah x kisah isu bahasa.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau yg komen pemburu munafik tu rasa xde pulak cakap jual diri..Bkn main dia spin ye @asfaz..Bak kata sorang forumer ada ke yg selera check in dgn dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 12:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Nitizen@ org luar ke?...atau org yg kena mengena dlm hidup dia?
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Xde pn dgr gosip dia jual diri? Rsnya saban hr aku berumah tangga kt medsoc?
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 5-5-2024 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Alah kalau org baca gosip ni pun dah tau sekadar gosip, sapa nak caya kalau gitu je orgnya
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:11 PM | Show all posts
mana receipt komen hencapan jual diri tu??? no receipt kami tak purcayaaaa... aku tak purcayaaaaaa
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-5-2024 01:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapo la lawyer enabler minah ni sajm pun tak habeh2
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:20 PM From the mobile phone | Show all posts
fair_iza replied at 5-5-2024 01:06 PM
Xde pn dgr gosip dia jual diri? Rsnya saban hr aku berumah tangga kt medsoc?

Sendiri reka2 kot hahahahaha...
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 5-5-2024 01:10 PM
Alah kalau org baca gosip ni pun dah tau sekadar gosip, sapa nak caya kalau gitu je orgnya

Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada ke yg selera dgn engko ngai

Ke ko syok sndiri ni. Konon pojaan ramai
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Sambungan. Tpi dia dah delete ,tapi pantassss lagi achik forum kutip bukti

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
sape jela selera dgn org cam ngko ni. dgn braces nampak macam tak terjaga, dalam gambar nampak macam ada bau badan hamis ayam, perangai kg.com tak hilang. da la menyeringai je 24jam.. iolss yg tengok jarang2 ni pun rasa nak puih puihhhh
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni lg satu...muka dahla rs bila tgk je, terus rs nk bg penampo...ko ingt ko cantik sgt...kalau rupa huduh, tp perangai bagus..xdela org keji...tp kalau rupa, mulut/tgn, perangai serupa cikB...mmg blh buat org yg xde hati pun rs sakit hati...mcm mana???? So sila halimunankan diri ko yg busuk bak kata noh rain...'awak BUSUK'.... Harktuihh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-5-2024 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Putar alam?
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Shu shu shu shu shu shu shu...rimas.
Yg ni xde kaitan dgn exlaki dia kan, kenape bukak thread sini. Dia bukan retis.
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by lightheaded67 at 5-5-2024 01:54 PM
asfaz replied at 5-5-2024 01:39 PM


ater kome pon,suka no ngusik dia
kt tt pon dia dh rajin drop komen ngabo bab serai dia
Reply

Use magic Report

Post time 5-5-2024 01:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Dari ko sibuk saman menyaman lapor skmm bagai baiklah ko unblock aku blk
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 01:03 AM GMT+8 , Processed in 2.500959 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list