CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 7250|Reply: 46

Naim Daniel Kecewa Dihina, Diancam Netizen Sampai Libatkan Mak Bapak - "Aku sembelih hidup-hidup”

[Copy link]
Post time 15-5-2024 01:56 PM | Show all posts |Read mode




Gara-gara memberi nasihat mengenai gerakan #Blockout2024, pelakon dan penyanyi Naim Daniel menerima ugutan serta kata-kata kesat yang dilemparkan daripada netizen.


Kecewa dengan sikap segelintir warganet, Naim atau nama lengkapnya Muhammad Naim Daniel Baharin, 27, berkata dia tidak pernah melupakan mengenai pergolakan yang sedang berlaku di bumi Palestin.


Kata Naim, nasihatnya mengenai gerakan tersebut telah disalah erti oleh segelintir wargamaya.


"Jika ini adalah sebahagian daripada cara untuk #blockout2024 maka terangkan kepada saya apakah dihalalkan untuk mengugut, menghina, memfitnah, mencaci maki tanpa usul periksa atas nama boikot?"


"Saya dididik penuh hikmah dan sopan oleh kedua orang tua saya yang juga beragama Islam. Saya tidak pernah menidakkan kesengsaraan mahupun kezaliman saudada mara sedarah seagama di Palestin sana."


"Hanya kerana saya berpesan supaya jangan melampau dalam memboikot, sehingga perlu menghina perkara yang tidak ada kena mengena dengan perkara yang diboikotkan."


"Saya berpesan supaya tidak bersifat melampau sehingga mampu mewujudkan cabang dosa dalam masa kita cuba melakukan sesuatu atas nama kebaikan. Saya dikatakan “terpaling”. Malah siap ada mereka mereka yang menyalah erti dan menggunakan naratif yang berbeza bagi menentang saya."


Naim berkongsi mengenai perkara itu menerusi hantaran di Instagram miliknya beserta beberapa tangkapan skrin layar memaparkan kata-kata kesat yang diterima oleh netizen.


  



Dalam hantaran sama, pelantun lagu Sumpah itu menegaskan dia tidak pernah menerima sebarang bentuk tajaan barangan jenama yang berkaitan Israel.


"Malah saya juga tidak pernah menerima sebarang bentuk tajaan barangan mewah dari jenama yang menyokong rejim laknatullah."


"Saya dilahirkan dengan kalimah Lailahaillallah ditelinga oleh orang tua saya dan semoga saya mati dalam kalimah agung ini kelak hendaknya."


"Jadi, terangkan kepada saya, apakah ini semua, yang baru dalam berapa dalam ribuan komentar yang saya dapat dalam masa dua hari ini, adalah halal atas dasar “boikot”?"


Sumber: Instagram/OhBulan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2024 02:19 PM | Show all posts
Hmm okay lah. akak komen lah.
semoga allah swt buka pintu hati mereka yang semakin jauh dengan jalan yang allah swt tentukan.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 02:54 PM | Show all posts
tak payah layan la orang mental gitu...
memang depa nak perhatian ko je tu naim...
silap2 suruh mengaji pun tergagap2 lagi
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
melampau sgt la pulak sampai nak sembelih bagai..berpada2 la nak boikot ke taknak boikot ke..
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 02:58 PM | Show all posts
terpaling boikot ni patutnya kena tangkap je...

perangai bodoh, over sangat tuduh itu ini... pastu boikot benda makan & brand2 yg viral je..

yang disebalik tu dia tak tahu brand2 dia pakai pun sama brand dari amerika atau israel
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow..Komen atas tu terus hai org kafir
Sedap aje mengkafirkan org .
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-5-2024 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni mmg melampau laa tp tula naim ko jgn main dgn api…tkut terbakar. Sbb kt twitter tu kemain jgk ko belagak..dh thu netizen msia rmai yg gila xpsl psl kne kecam. Yg kecam tu pn bodo
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 03:16 PM | Show all posts
pengajaran jugak utk naim..bila org tak petik nama ko..dok je dendiam makan popcorn..ni tidakkkk...acah terpaling pejuang industri..tak pepasal masuk blocked list
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2024 03:21 PM | Show all posts
Amboi yang sembelih hidup2 tu. Confirm rempit bodo suka mengayat aweks di Tinder. Kemain nak sembelih anak orang.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Nape ko layan budak2 sunat laser naim?
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
ramai yer artis2 meroyan sehari ni....naim ni marah orang cKap dier terpaling...padahal dier dulu cakap orang terpaling terpaling....
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 03:40 PM | Show all posts
naim pergi report polis... dah kira kes lain dah main ugut2 ni., hak kau sebenanrnya nak/taknak post pasal palestin. apsal sampai nak ugut2 pulak
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 04:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Haha.

Gitulah kalau dah taksub sangat dengan Palestin. Mesti bebudak lahir tahun 90an or 2000an ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Student aku yang paling pemalas suka tidoq dalam kelas pun kemain berdegang2 nak perangi Yahudi la hapa la kalau cakap pasal Palestin.

Aku soh jihad lawan malas dulu. Baru sembang kencang nak pi perang nak pi bunuh Yahudi. Har.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Hihi..haritu ko petik terpaling naim..bila terpaling cari pasal dgn ko tahu plak gugat.. ko nak bekap kawan2 kau yg mmg dah ramai follower penyembah...bg deyol je buat kerja membekap..ko kureng popular duk dendiam kunyah popcorn je
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 05:12 PM | Show all posts
dua_chzy replied at 15-5-2024 05:01 PM
Student aku yang paling pemalas suka tidoq dalam kelas pun kemain berdegang2 nak perangi Yahudi la h ...

ye rasa btl laa ni...yg kutuk pasal blackout beria ni bbnu je laa kot.smpi caci maki org, x rilek langsung mcm dia sorg yg terpaling palestin.rasa dah cukup hebat sgt diri tu smpi caci org beria.

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-5-2024 05:15 PM | Show all posts
soalan aku..serius, aku hanya tertanya-tanya..
kalau kita ni jadi macam Palestine, adakah orang2 sana akan buat sama mcm kita buat sekarang?
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Entah mmg meluat dengan mamat ni.. POYO
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Haa ini kes terpaling vs terpaling.
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2024 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
sila buat report polis sumbat yang terpaling nak sembelih orang ni dalam penjara..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 03:37 AM GMT+8 , Processed in 0.293641 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list