Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
32402
View
141
Reply

Adakah Hitler Seorang yg jahat dan zalim..??

[Copy link]

Author: slippergombak       Show all posts   Read mode

Post time 5-11-2012 01:43 AM From the mobile phone | Show all posts
info yg menarik.. yg xbest nye ade sekor india penyembah berhala sesat kat sini
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 07:39 AM | Show all posts
Ko sebut pasal misi kontot tu....asalnya misai dia standard awal abad ke-20 -- misai melenting....
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 09:56 AM | Show all posts
Yustan posted on 2-11-2012 04:54 PM
boleh tgk dan pegang, malah dibuang dan dipecah, dan dimusnahkan.........org islam panggil benda t ...

Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, dengar, berinteraksi ataupun tahu dgn pasti kewujudannya. Orang bukan Islam mengatakan perbuatan spt itu sbg perbuatan ORANG TAK SUIMAN.


Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 10:04 AM | Show all posts
semalam aku ada jumpa paria naik moto isi minyak sambil merokok..lepas tu kena sound.tp dia mengamuk marah2.mabuk rupanya.isap lagi..lpas tu org ramai2 sound dia.dia nak mengamuk.tp belum sempat bising dah kena taruk smpai lembik..padan lah muka.kalo nak mabuk & mampos jgn nak menyusah kan org.errr..m0tif aku cite = paria ni perangai lagi teruk dari hitler.sekian.
* lpas tu dia pon blah..dia sempat benti tepi jalan kencing kat besi divider..sori la gua terkahak belakang lu.kah kah kah..bangang betul keling paria ni.
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 10:04 AM | Show all posts
by unoryah

Bagaimana pula jika Hitler tidak pernah mengeluarkan kenyataan mengagumi Islam?


Orang2 Islam akan terus mengagumi Hitler juga, kerana kebencian terhadap orang bukan Islam sudah menebal dlm hati orang Islam.

Contoh - tengok sejarah Alexander the Great. Dr imej seorang kafir yg suka berperang, orang Islam sudah menukar dia menjadi seorang Muslim bernama Iskandar Zulkanian - semata2 kerana mereka suka sangat orang2 yg suka berperang dan mati katak. Inilah perangai orang Islam sebenarnya.
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 10:20 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 5-11-2012 09:56 AM
Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, dengar, berinteraksi ataupun tahu dgn pasti kewujudannya. ...

sapa kata aku tak nampak tuhan dan pecipta aku........ aku nampak dan aku rasa dia setiap hari....... tak payah susah anak hindu oiii ko tgk cermin setiap hari apa yan ko nampak....... adakah ko sendiri yang menciptakan apa yang ko nampak kat cemin tu...... tak bukan siapa yang menciptanya mak n bapak ko...... n ko pikir lg dari mana dtg mak n bapak ko plak dan sterusnya sampai nanti ko akan jumpa semuanya dtg dari satu......... adakah ko nak teori yahudi yang mengatakan ko berasal dari evolusi beruk...... tak bukan........ dan cuma yang peliknya tuhan ku mencipta aku..... tp ko mencipta tuhan ko sendiri........... dari besi atau batu dan itu pula yang ko sembah setiap hari......... pelik bukan......... biarlah dari mata kasar aku tak nampak kewujudan tuhan aku....... tp dari segi hakikatnya dia mewujudkan byk bukti akan kewujudanNya......... dan tuhan tuhan ku tidak perlu diciptakan kerana dia telah tercipta dgn sendirinya........... itulah bezanya wahai org jahilliah
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 10:30 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 5-11-2012 10:04 AM
by unoryah

takper kami tak memarahi ko sbb bukan salah ko pun...... sbb itu yang diajar kepada ko dari ko lahir lg...... islam bukan agama yang ganas.... malah allah murka pada sesiapa yang memulakan peperangan atau pertelingkahan........ takper jika ko ingin penjelasan kita boleh duduk bersama dan saya akan bawak org yang lebih pandai pengetahuan agamanya kita berbincang dan selesaikan apa yang masih keliru di fikiran ko tu......... kemarahan hanya akan melemahkan langsung tidak memberi kekuatan
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 10:33 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 5-11-2012 09:56 AM
Menyembah sesuatu yg tidak boleh nampak, dengar, berinteraksi ataupun tahu dgn pasti kewujudannya. ...

how you reacted to 'wind'?????

adekah ko rase mcm orang gile if this 'cool breeze airs comfort you'?????

Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 10:35 AM | Show all posts
Sephiroth posted on 5-11-2012 10:04 AM
by unoryah

and.. compare to this :

ko bercakap dengan DINDING BATU = mane lebih gile.. bercakap dengan dinding (yang boleh nampak, pegang dan cium) or layan angin pagi yang sejuk dan menyegarkan???
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 11:06 AM | Show all posts
diam la pulak kawan tu.......... hehehehe
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 04:53 PM | Show all posts
chickenwing posted on 5-11-2012 11:06 AM
diam la pulak kawan tu.......... hehehehe

Syyyyhhh.. dia buntu tuu...  dia tengah tunggu BATU tu cakap balik.. baru dia reply..
Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2012 05:07 PM | Show all posts
kelaka lah..tingat aku kisah nabi Allah Ibrahim...bapak dia penjual patung2 semayang ni...Ibrahim memang tak boleh blah dgn depa2 yg sembah patung ni..........seronokkan kalo ada org cam Nabi Ibrahim ni...sempoi jer nak ajar org2 jahil tu. Last edited by jin_lampu on 6-11-2012 11:39 AM

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 01:19 PM | Show all posts
lame jugak sephirot tunggu wahyu dari patung dia.. selalu x macam ni.. patung dia pecah kot
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 02:07 PM | Show all posts
hidup lagi rupanya sephiroth si pariah anti islam ni, ingat dah mampus sebab dah lama tak nampak

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 02:15 PM | Show all posts
pd aku ok per hitler nie...dia kejam pun pd org yg betul2 kejam...tgk la skrg nie yahudi sesuka hati jer buat macam2 kat palestin...yahudi jugak jadi tulang belakang amerika n sekutu2 yg lain...tgk cite2 org putih pun dah nampak kan semua mainan yahudi...org islam jahat n penganaz sangat2 la...orang putih jer yg baik...lebih baik lagi kalo datang dari yahudi...
Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2012 03:47 PM | Show all posts
unekspekted_XII posted on 6-11-2012 01:19 PM
lame jugak sephirot tunggu wahyu dari patung dia.. selalu x macam ni.. patung dia pecah kot

patung tu tengah cuti deepavali kot........patung amik cuti awal............
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2012 06:07 PM | Show all posts
That is not fair to judge Islam like that when you dont even know about Islam...
  ape kate u bace dulu kenal dulu pasal Islam...
  i learned about all religions on this earth and i still keep my faith...
  then ask if you have any doubt...
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2012 06:27 PM | Show all posts
jgn salahkan kawan2 yg non-muslim mengutuk dan mencaci islam (agama u) sedangkan u sendiri mengutuk
dan mencaci hukum dan undang2 agama u sendiri.
tanggungjawab setiap org islam ialah menonjolkan contoh sikap yg baik dan hormati kebebasan beragama
penganut lain supaya mereka juga hormati islam

so, rasakan la hasil dari sikap kurang ajar diri sendiri.

sepadan dgn persoalan tred 'hitler jahat atau baik?'
hanya kerana dia berlaku kejam, segala kebaikkan dia pon org takkan nampak.
Reply

Use magic Report

Post time 8-11-2012 09:34 PM | Show all posts
bukan semua non muslim mengutuk muslim sebab bukan semua muslim tidak mengamalkan ajaran muslim.  

Sama juga dengan non muslim sendiri.  Tidak semua yang mengamalkan ajaran agamanya.

Kita tahu, soal agama sangat sensitif.  Silap-silap boleh mengakibatkan perang.  Kalau setakat berperang di thread ini, tak apalah..

sepadan dgn persoalan tred 'hitler jahat atau baik?'
hanya kerana dia berlaku kejam, segala kebaikkan dia pon org takkan nampak.


Kecuali untuk kepentingan dirinya sendiri, Hitler memang tak ada kebaikan..
Reply

Use magic Report

Post time 9-11-2012 08:38 AM | Show all posts
unoryah posted on 8-11-2012 09:34 PM
bukan semua non muslim mengutuk muslim sebab bukan semua muslim tidak mengamalkan ajaran muslim.  
...

bila tuba saat dan waktu kita akan berperang utk agam kita sendiri itu sudah pasti........ tak sabar plak rasanya menungu waktu itu........ fisabilillah( kalu sempat la umur ni) insyaallah

Reply

Use magic Report

Post time 9-11-2012 01:24 PM | Show all posts
chickenwing posted on 9-11-2012 08:38 AM
bila tuba saat dan waktu kita akan berperang utk agam kita sendiri itu sudah pasti........ tak sab ...

Saya hormati  pendirian saudara.
Rasanya kita tidak akan bertemu di medan perang
Ajaran agama saya tidak ada 'tiba masa  berperang untuk agama' (perang dengan senjata, jika itu maksud saudara)

Kami di suruh berperang melawan kejahatan (terutamanya diri sendiri).  Kami diajar bahawa musuh yang terbesar adalah diri sendiri.  Kami di suruh mematuhi Ten Commandments, antaranya - Jangan membunuh.  

Jika ada yang memerangi saya atas alasan agama, saya cuma mampu berserah pada PENCIPTA saya. Kalau ditakdirkan saya mati, apa boleh buat tapi saya percaya, DIA tahu yang terbaik.  Manusia hanya boleh membunuh fizikal, bukan jiwa manusia itu sendiri...
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2012 12:25 PM | Show all posts
unoryah posted on 9-11-2012 01:24 PM
Saya hormati  pendirian saudara.
Rasanya kita tidak akan bertemu di medan perang
Ajaran agama  ...
Rasanya kita tidak akan bertemu di medan perang
Ajaran agama saya tidak ada 'tiba masa  berperang untuk agama' (perang dengan senjata, jika itu maksud saudara)

Kami di suruh berperang melawan kejahatan (terutamanya diri sendiri).  Kami diajar bahawa musuh yang terbesar adalah diri sendiri.  Kami di suruh mematuhi Ten Commandments, antaranya - Jangan membunuh.  

Jika ada yang memerangi saya atas alasan agama, saya cuma mampu berserah pada PENCIPTA saya. Kalau ditakdirkan saya mati, apa boleh buat tapi saya percaya, DIA tahu yang terbaik.  Manusia hanya boleh membunuh fizikal, bukan jiwa manusia itu sendiri...

800 tahun dulu.. orang yang sama mengatakan bende yang serupa di Vatican.. = 25 juta yahudi dan moors dihalau dan dibunuh oleh penganut agame anda sehingga mereka PUPUS

500 tahun dulu.. spanish pope decreed ; orang2 indian menyembah setan = another 40 million dibunuh orang sehingga mereka PUPUS

jadi.. boleh laa di simpulkan = kamu hanye pandai bermain kata2, tapi hati kamu busuk.
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2012 04:02 PM | Show all posts
aku merasa pelik dengan perangai orang2 anti Hitler
korang membenci yahudi/zionist, dalam masa yg sama korang anti hitler sedangkan korang tau, yahudi la dalang di sebalik kempen anti hitler ni
patutnya korang bangga dengan hitler yg turut membantu korang nye dream menewaskan yahudi
ingatkan hitler tak pernah kutuk2 korang, yg korang bencikan hitler buat apa
berbaloi kah korang kutuk hitler....
dibenarkan muslim membenci zionist, tu aku setuju lah
muslim membenci hitler ??.. pelik
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2012 04:15 AM | Show all posts
800 tahun dulu.. orang yang sama mengatakan bende yang serupa di Vatican.. = 25 juta yahudi dan moors dihalau dan dibunuh oleh penganut agame anda sehingga mereka PUPUS

500 tahun dulu.. spanish pope decreed ; orang2 indian menyembah setan = another 40 million dibunuh orang sehingga mereka PUPUS


Benar.  Dan berjuta-juta lagi yang mati dibunuh oleh mereka di Eropah.
Kebanyakan daripada mereka mati syahid (mati syahid bagi kami adalah mereka yang rela mati kerana mempertahankan iman mereka selaras dengan kebenaran Bible, dan bukannya mereka yang terbunuh semasa memerangi/membunuh atas dasar agama (apapun) etc..)

Zaman itu disebut Zaman Kegelapan ketika para Pope memiliki kekuasaan melampau selama 1260 tahun sehingga Napoleon Bonarparte melumpuhkan kekuasaan mereka dengan kekalahan Pope Pius VI.  Zaman Kegelapan adalah zaman  dimana Bible tidak dibenarkan oleh pihak berkuasa Vatican untuk dibaca oleh orang ramai.

Para Pope dan Vatican tahu tentang Ten Commandments tapi mereka tidak mengamalkannya malah telah menyelewengkannya termasuk ajaran Bible tulen demi kepentingan mereka.  

Seorang calon rahib Katholik iaitu Martin Luther telah menemui Bible yang dirantai semasa dalam pengajiannya dan mulai membaca Bible tersebut.  Pelopor reformasi Kristian ini akhirnya menyedari bahawa pihak berkuasa Vatican dan Pope telah melakukan pelbagai kesalahan keji dan mulai mempersoalkan tindak-tanduk mereka.

Ringkasnya, bermula saat itu, selepas semakin ramai yang boleh memiliki Bible, gerakan reformasi Kristian telah bermula dan berbagai mahzab Kristian telah muncul (panjang sejarahnya tapi pasti saudara tidak berminat untuk tahu perinciannya)

jadi.. boleh laa di simpulkan = kamu hanye pandai bermain kata2, tapi hati kamu busuk.

Saya bukan Katholik.
Agama saya berdasarkan ajaran Bible dan TIDAK MENGHALALKAN pembunuhan termasuk tidak akan mengisytiharkan perang demi mempertahankan kebenarannya.

Entahlah, jika itupun anda katakan berhati busuk.  Terserah.
Reply

Use magic Report

Post time 11-11-2012 08:02 AM | Show all posts
Dah angak dah...mesti ada kutu kata Roman Catholic tu bukan kristian.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058865s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list