Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
28638
View
775
Reply

Agama punca permasalahan dunia

[Copy link]

Author: Lejen       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-6-2013 10:00 AM | Show all posts |Read mode
Religion 'Cause Of Evil Not Force For Good' More Young People Believe
Huffington Post UK  |  Posted: 25/06/2013 12:10 BST  |  Updated: 25/06/2013 14:29 BST



FOLLOW: Spiritual Development, UK RELIGION, Young People, Census, God, RELIGIN, Religion Root Of Evil, CHRISTIANITY, UK Islam, UK NEWS, UK News
More young people in Britain believe that religion is a cause of evil rather than a force for good, according to a new YouGov poll.

The place of religion in the lives of 18-24 year olds is smaller than ever, with politicians, brand names and celebrities having more influence than religious figures in the day-to-day decisions of young people.

Additionally, the YouGov poll for The Sun showed the reputation of religion amongst young people is actually more negative than neutral: 41% agree that religion is more often the cause of evil in the world and only 14% say it is a cause for good.



The results of the YouGov poll showed parents had the biggest influence on young people's lives
The 2011 Census showed religion was declining, with those identifying themselves as having no religion has increased by 10 percentage points from 15%, 7.7 million people, in 2001 to 25%, 14.1 million, last year.

Around 59% of the population described themselves as Christian and only a quarter reported having no religion. However amongst young people, the YouGov poll found only 25% believed in God.

This was considerably less than the 38% who professed to not believe in any God or spiritual power whatsoever, while 19% said they believed in some non-Godlike spiritual greater power.

A Church of England spokesperson said: "It is unsurprising that this sample of less than 1,000 people gives a different result than a Census of tens of millions of people. Even then these figures show more people choosing belief over non-belief.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:04 AM | Show all posts
freethinker makin ramai...

ramai yg beragama sebab dilahirkan dlm agama itu...

dan ada juga segelintir propose utk beragama atas dasar pilihan ... bukan parent beragama.. otomatik kene bergama yg serupa...

p/s: semakin mencabar kehidupan seorang muslim...
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:07 AM | Show all posts
ada bangsa menganggap  agama  depa pilihan tuhan....bangsa lain tak layak memeluk...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-6-2013 10:10 AM | Show all posts
MengkuduMasam posted on 26-6-2013 10:04 AM
freethinker makin ramai...

ramai yg beragama sebab dilahirkan dlm agama itu...

mungkin manusia semakin pandai sekarang. dulu mudah percaya kepada agama.

tak mustahil juga semakin maju dunia semakin banyak tinggalkan agama
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-6-2013 10:10 AM | Show all posts
noor2 posted on 26-6-2013 10:07 AM
ada bangsa menganggap  agama  depa pilihan tuhan....bangsa lain tak layak memeluk...

ye macam melayu malaysia la. bangsa cina ka india ka tak boleh peluk islam
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:11 AM | Show all posts
anak-anak turlalu kucil untuk memikirkan masaelah ugama, biarlah suhingga umur 18 tahun dia pilih ugama mana yang dia suka, tuhan mana yang dia suka, nabi mana yang dia purcaya, ga purlu paksa-paksa, iman tak dapat diwarisi, dari suorang ayah yang burtaqwa.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:59 AM | Show all posts
Lejen posted on 26-6-2013 10:10 AM
mungkin manusia semakin pandai sekarang. dulu mudah percaya kepada agama.

tak mustahil juga sem ...

pandai tu xpe...

ni yg memandai mandai tu yg masalah....
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 09:47 PM | Show all posts
kakikuDibibirmu posted on 26-6-2013 10:11 AM
anak-anak turlalu kucil untuk memikirkan masaelah ugama, biarlah suhingga umur 18 tahun dia pilih ug ...

dah betullah cakap kamu tu, jangan diubah2 lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 09:56 PM | Show all posts
MengkuduMasam posted on 26-6-2013 10:04 AM
freethinker makin ramai...

ramai yg beragama sebab dilahirkan dlm agama itu...

freethinkers ni kalau mereka mati nak dikuburkan di mana ye? di perkuburan Islamkah atau di jerat cina atau di jerat hindu.  Atau mungkinkah pihak kerajaan perlu mengadakan tanah perkuburan untuk the freethinkers. Mengurus jenazahnya juga mcamana?  Haruskah dimandikan, dikafankan dan disolati atau dibakar dn disimpan dlm tempayan kecil atau dihanyutkan ke laut atau ditanam je mcm bangkai binatang?  Hidup freethinker, mati pun freemethodlah ye?
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:04 PM | Show all posts
amik setiap anggota tubuh yang boleh digunakan (derma)..saki baki biar decompose begitu sahaja (jadi baja) atau kasi kt haiwan...or just masuk dalam incinerator.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:38 PM | Show all posts
sangat setuju ... dunia ini disebabkan agama menjadi tidak aman... agama berbeza bermusuhan, agama sama ttp mazhab tak sama berperang ...  dalam dunia ini, tak kira kita beragama mana satu agama ,manusia  bersifat tamak dan mementingkan diri sendiri yg semula jadi, tidak dapat diubahkan ..
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:43 PM | Show all posts
nolya posted on 26-6-2013 09:56 PM
freethinkers ni kalau mereka mati nak dikuburkan di mana ye? di perkuburan Islamkah atau di jerat  ...

masa lahir tidak bawa apa-apa, masa mati tidak meninggalkan  apa-apa........
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:48 PM | Show all posts
Masalah freethinker menular dgn pesat di kalangan penganut selain Islam. Ini Kerana doctrine Islam mash dipelihara dan akan  bertahan.  Masalah nya usaha berterusan menghayutkan org Islam secara besaran.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:48 PM | Show all posts
bagus la tak ada agama dr percaya dengan kristian
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:50 PM | Show all posts
Religion IS the cause of human divide.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 10:55 PM | Show all posts
Satu yg aku pasti..

Mereka yg tidak percaya kepada kehidupan beragama / tidak percaya kepada Tuhan tidak layak utk memegang status sbg warganegara Malaysia..

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
SulurBidar posted on 26-6-2013 10:55 PM
Satu yg aku pasti..

Mereka yg tidak percaya kepada kehidupan beragama / tidak percaya kepada Tuha ...

hamdallah, pak ereb memerlukan ramai lagi ummah melayu macam kamu kat donia  ni.
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 11:17 PM | Show all posts
When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion

-Robert Pirsig-

runung-runungkan dan fikir-fikirkan dan sulamat buramal
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 11:42 PM | Show all posts
Lejen posted on 26-6-2013 10:10 AM
ye macam melayu malaysia la. bangsa cina ka india ka tak boleh peluk islam

lagi suka ada la depa bila bukan melayu ramai masuk Isle tapi org yahudi melarang omputih masuk agama mureka sebab og yahudi adalah bangsa mulia
Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2013 11:44 PM | Show all posts
DTECCONAN posted on 26-6-2013 10:48 PM
bagus la tak ada agama dr percaya dengan kristian

betul tu.Paderi CI jgn sentap pula
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.118906s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list