Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2257
View
3
Reply

Kedai Bunga

[Copy link]

Author: CUN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 3-9-2013 06:12 PM | Show all posts |Read mode
Salam. Ada tak dikalangan forumer berpengalaman bukak kedai bunga (mcm kedai bunga reben kat kl tu..). Cun ader perancangan nak bukak perniagaan ni. Tempat dah dapat cuma tak tahu kat mana nak dapat kan stok dan berapa kos nya. Taklah bukak besar dulu bukak kecil dan insya'allah klu ok baru besarkan kedai. Cun nak berhenti kerna ingin memberi tumpuan kepada anak cun yg sakit dan dlm masa yang sama nak bukak bizness sikit. Cun harap sgt rakan forumer dapat membantu dan memberikan pendapat. Cun boleh buat gubahan dan menjahit. Jadiknya Cun nak gunakan bakat ni dengan sepenuhnya. Harap forumer dapat memberi sokongan.

Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2013 03:36 PM | Show all posts
akak kena rajin google dan bertanyaka pada orang yg pandai..
sy x de pengalaman tp membe2 saya selalu buat bisness on9 je..
bukak kedai ni bukan x ok tapi macam agak lambat..
kak kena rajin post up n promosi kedai akak..
by the way aakak nk bukak kedai bunga ni sekadar menjual bunga2 n reben
atau akak ada kepakaran kraft tangan sekali?
kalau ada keparan dlm kraftangan itu lebih advantage..
kalau setakat nak jual bunga n ribbon je tu ssh sikit la..
tp adat meniaga la masa nak mula naik mmg susah kena rajin n berusaha kuat..

pasal suplier kalau kat penang sy da 1 kedai beli borong mmg murah la..
mc,2 brng dia ade.. bunga/brng2 hantaran,sepit rambut,mcm2 la
KL x tahu la.. tp rasa kl bnyk gak..
ada setengah deal barang ngan website china
ini membe saya cina buat..
hrga mmg berpatutan since matawang kita ngan diorg besar ckit..

sy wish akk gud luck ok!
kuatkn smngat dan berusaha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-10-2013 08:58 PM | Show all posts
cheida_mymee18 posted on 2-10-2013 03:36 PM
akak kena rajin google dan bertanyaka pada orang yg pandai..
sy x de pengalaman tp membe2 saya sel ...

Tq soo much
Reply

Use magic Report

Post time 24-10-2013 09:13 AM | Show all posts
mende pukal camneh mgkn boleh dpt kt jln TAR kot eheheh try la servei..
bila beli pukal bese dpt rege yg murah..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105753s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list