Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
58044
View
652
Reply

Kuching, Sarawak - Part 5

[Copy link]

Author: syue86       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 22-4-2014 09:00 AM | Show all posts
jojo67 posted on 21-4-2014 10:21 PM
a'a....akak rasa kalu masakan sea food ni elok la masak sendiri baru sedap...lobster yg  ...

syue xreti sgt masak seafood
mkn pun bese2 je
not big fan seafood la kirenye

hehehe..
nmpk nau kitorg cheapskate
siap bwk balik
wakakaka
mmg jenuh nk perabih pepahat tu
kitorg nk amik sket jek
org kedai kata xpe, t die masak utk sorg mkn
skali dtg...err...jenuh..

owh cmtu plak kt COC tu???
syue order yg daging
mmg mabeles de amos!
hehe..pisang chis 2 kali la mkn
skali kt RJ sekali kt station 21 tu

apa yg akak bygkan dkt waterfront tu?
syue mmg xbeli t-shirt
jenis xsuke shopping pakaian
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2014 03:12 PM | Show all posts
saya masa mkn kat Top Spot dulu pun bwk balik makanan yg tak abih...masa tu mkn 4 org, ada kwn budak Kuching yg belanja...bila makanan tak abih saya pun mintak izin dgn kwn tu utk tapau...bwk balik ke hotel bg mak & abah saya mkn...hehe...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 08:47 AM | Show all posts
jojo67 posted on 21-4-2014 10:07 PM
mee pok tu mcm mee kolok gak tapi lebar sikit....akak makan kat bimmer memang sedap...minta mee po ...

banyak jugak tempat you dapat pegi makan
kalau Bimmers tu dah tak jauh dari rumah I.
jomlah datang lagi.....adik angkat I suka ayam panggang dkt Kubah Ria.
kadang I turun KL bawakan utk dia.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 08:55 AM | Show all posts
river cruise best tak? kena byr RM60 tu brape lama bercruise?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2014 09:37 AM | Show all posts
forselab posted on 22-4-2014 03:12 PM
saya masa mkn kat Top Spot dulu pun bwk balik makanan yg tak abih...masa tu mkn 4 org, ada kwn budak ...

bagus bagus
anak yg baik
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2014 09:38 AM | Show all posts
dee556 posted on 23-4-2014 08:47 AM
banyak jugak tempat you dapat pegi makan
kalau Bimmers tu dah tak jauh dari rumah I.
jomlah da ...

ha, ade gak mcari sayap panggang yg sedap
kat kubah ria ke?
adei..kena g la niii

bimmers tu meriah
best gak duk situ
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2014 09:40 AM | Show all posts
OrangKita posted on 23-4-2014 08:55 AM
river cruise best tak? kena byr RM60 tu brape lama bercruise?

macam menarik klu nak honeymoon ke
or feeling torist gituh
hehehe
klu duduk tune hotel, ade diskaun naik cruise
rsnye dlm sejam kot naik
tak naik pun aritu
naik sampan tu lg best pd sy
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 10:02 AM | Show all posts
syue86 posted on 23-4-2014 09:40 AM
macam menarik klu nak honeymoon ke
or feeling torist gituh
hehehe

ooo..yeke syue..kena pertimbangkn dulu arr...

kalu mlm apa yg bole wat kat kuching...selain g makan
(bkn nak g tmpt2 cucuk langit eh...he)
kedai2 @ lokasi yg bole g shopping/jln2..
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Hai .... dark ade kat kuching now la3
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 02:32 PM | Show all posts
Aku blm buat iti pun kg nk g kuching khamis depan....redah je lah...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 02:33 PM | Show all posts
Dark_Vampire posted on 23-4-2014 02:24 PM
Hai .... dark ade kat kuching now la3

Cuaca kat sana ok tak?
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 08:25 PM | Show all posts
dee556 posted on 23-4-2014 08:47 AM
banyak jugak tempat you dapat pegi makan
kalau Bimmers tu dah tak jauh dari rumah I.
jomlah da ...

haha memang target utama nak makan2....ooo dekat umah no...insyaAllah kalu gi lagi jojo pi sbb org dah ajak...t.kasih,....bila cakap pasai ayam panggang tu jenuh gak dok cari kepak ayam panggang yg depa cakap kat bawah jambatan??...x jumpa ,maka x dpt la nak merasa walaupun dok nampak kat tepi jln nk ke kg gerisk....
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 08:38 PM | Show all posts
syue86 posted on 22-4-2014 09:00 AM
syue xreti sgt masak seafood
mkn pun bese2 je
not big fan seafood la kirenye

bukan akak x nk bawa balik baki makanan tu....tapi masa tu baru sampai kuching dan belum lagi masuk ke homestay yg kita org dok...bila ingat balik rugi ooo....haha akak memang suka makan seafood tapi anak2 ngan somi x berapa suka...pisang cis memang x dapat makan sbb terlupa dok ralit makan sotong penyet yg sedappp....
akak ingatkan kat waterfront tu ada kedai2 tapi rupanya x da....mungkinx sempat nk jln kat kawasan tu sbb kesuntukan masa... Last edited by jojo67 on 23-4-2014 09:02 PM

Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 09:11 PM | Show all posts
lurve82 posted on 23-4-2014 02:33 PM
Cuaca kat sana ok tak?

rasa akak mungkin di kuching dah start hujan.....akak pi ari tu 10 april pun dah mula hujan tapi  rezeki kita org  baik sbb cuaca panas elok ja...masa gi svc dan bako park , waterfront...
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2014 09:18 PM | Show all posts
syue86 posted on 22-4-2014 08:55 AM
syue makan mee kolok special kat serapi corner
die serve cam tu la
ade sup tulang n sambal kicap ...

tu la bagi akak makan kat coc biasa ja kecuali roti mayonis tu memang sedap....geng2  akak yg makan kat situ pun cakap okay ja...anak akak yg suka makan bakso pun x dpt habiskan makanan dia...serapi tu kat mana???....jom jom kita pi lagi ....jalan2 cari makan  suruh dee bawak kan...akak x sempat nak merasa roti yg depa kata sedap kat bakery di sarawak , sebaliknya kita org pi masuk makan kat SugarBun....kat semenanjung mana ada ....
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2014 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Ok....panas jer ujan pagi semalam tp petang panassss .... ptg tgok sunset naik cruise sarawak ...now ngah breakfast kat kopi o corner....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2014 08:50 AM | Show all posts
OrangKita posted on 23-4-2014 10:02 AM
ooo..yeke syue..kena pertimbangkn dulu arr...

kalu mlm apa yg bole wat kat kuching...sela ...


bley je nak naik
die bg hidangan ringan
ngan ade persembahan kebudayaan

klu malam minggu g la lepak waterfront tu
best gak main lastik lampu tu
(trgat lastik lampu tersidai atas bumbung umah )
pastu ade buskers keliling waterfront tu
syok tgk

mcm kedai2 kbykan tutup awal
msuk shopping complex pun sendu je
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2014 08:51 AM | Show all posts
Dark_Vampire posted on 23-4-2014 02:24 PM
Hai .... dark ade kat kuching now la3

enjoy kuching!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2014 08:53 AM | Show all posts
jojo67 posted on 23-4-2014 08:25 PM
haha memang target utama nak makan2....ooo dekat umah no...insyaAllah kalu gi lagi jojo pi sbb o ...

tak sedap sgt kat kg gerisik tu
tp bley la buat lapik perut
and duduk2 tepi foodcourt tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2014 08:56 AM | Show all posts
jojo67 posted on 23-4-2014 09:18 PM
tu la bagi akak makan kat coc biasa ja kecuali roti mayonis tu memang sedap....geng2  akak yg maka ...

alaaaa...
xmasuk pun bakery
kena repeat ni
ahahaha

serapi corner odw ke jong n org utan tu
dekat serian tak silap
die mcm bimmers gak situ
COC syue trgat2 burasak die
sedap sgt rendang die..adui

kitorg lama gak lepak COC tu
sbb tune kan check out awal
penuh meja2 order
wpn 2 org
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2014 08:57 AM | Show all posts
lurve82 posted on 23-4-2014 02:32 PM
Aku blm buat iti pun kg nk g kuching khamis depan....redah je lah...

redah sajorr
insyaAllah ok
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2014 09:00 AM | Show all posts
jojo67 posted on 23-4-2014 08:38 PM
bukan akak x nk bawa balik baki makanan tu....tapi masa tu baru sampai kuching dan belum lagi masu ...

ye lah
kekdg penat tu mguasai gak kak
owh..ade kedai ke bazar nm tmpt tu
hujungggg sekali
dlm tu ade kedai jual 16 ke 13 keychain rm10

nk nages kawan syue tgk
sbb die xmyabar2 sgt beli awal2
die beli 6 rm10
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2014 09:57 AM | Show all posts
jojo67 posted on 23-4-2014 09:11 PM
rasa akak mungkin di kuching dah start hujan.....akak pi ari tu 10 april pun dah mula hujan tapi   ...

ala hujan je ke...mcm kat semenanjung gak...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2014 09:58 AM | Show all posts
syue86 posted on 24-4-2014 08:57 AM
redah sajorr
insyaAllah ok

redah jgn xredah...harap2 cuaca baik la...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2014 10:29 AM | Show all posts
lurve82 posted on 24-4-2014 09:57 AM
ala hujan je ke...mcm kat semenanjung gak...

insyaAllah cuaca elok tu....doa aje moga dipermudahkan percutian lurve tu .....akak pun masa pi sana alhamdulillah masa kat svc tu kejap panas kejap mendung tapi x hujan dan bila sampai kat kuching baru lepas hujan berhenti...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059045s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list