Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: lipstickz

PULAU LANGKAWI - KISAH MISTIK & PANTANG LARANG

[Copy link]
Post time 3-7-2014 12:13 PM | Show all posts
lipstickz posted on 3-7-2014 09:01 AM
nak pegi pulau dayang bunting tu pun da stand by dgn mcm2 bacaan/ayat al-quran - inikan plak nak p ...

Itulah pasal
Kitorang yang dengar citer tu speku la rambut kak lang
tapi gurau2 je la
dah tu jumpa rambut sehelai je
panjang pulak tu
Sekarang bila pikr balik. seraammm

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 3-7-2014 12:58 PM | Show all posts
xpernah lagi pergi langkawi..

Use magic Report

Post time 3-7-2014 01:18 PM | Show all posts
Iolss suka langkawi, pernah pegi 3 kali. Last pergi bulan april, berdua dengan mak je. Fefeling release tension la kononnya.
Kitaorg stay kat pantai cenang 3 hari, amik bilik berhadapan dengan laut.
Alhamdulillah takda gangguan, tapi tempat tu agak bising dan banyak orang lalu lalang.
Susah nak tidur, esok tu kitaorg cabut and check in kat one helang hotel.
Hotel tu ok, staff pun baik je.

Maaf OT

Use magic Report

Post time 3-7-2014 01:28 PM | Show all posts
lipstickz posted on 3-7-2014 08:46 AM
Kazen iols nak ke langkawi ujung tahun ni, the whole family pegi - katanye nak cari homestay kat s ...

Ye la..kat pekan jela amazing,tmpt soping nama pun,nk duk omstay mehla..dok omstay kita..huhuhu

Use magic Report

Post time 3-7-2014 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
lipstickz posted on 3-7-2014 09:11 AM
point noted!

jgn amik bilik besar walaupun pihak hotel yg offer - kang ada yg nak join tido sek ...

Haha... Aku pi trip sebenaqnya... Seme orang tido sebilik empat orang... Aku je tido sebilik dua orang sbb nak honeymoon sama... Tapi ada tetamu tak diundang la pulekkk

Use magic Report

Author| Post time 3-7-2014 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
tenderfly posted on 3-7-2014 01:28 PM
Ye la..kat pekan jela amazing,tmpt soping nama pun,nk duk omstay mehla..dok omstay kita..huhuhu

Bleh tau ape nama home stay tu?

Use magic Report

Follow Us
Post time 25-8-2014 02:20 PM | Show all posts
betollah aku pon rase benda yg same bila berendam dlm tasik dayang bunting tu... rase mcm ade org tarik kaki ke dlm tasik... ngeri siot... even pakai life jacket tp badan rase berat...

Use magic Report

Post time 25-8-2014 02:49 PM | Show all posts
uori posted on 13-6-2014 12:30 PM
langkawi ni memang banyak hantu pun. saya dulu selalulah ulang alik gi sana sebab lepas mak ayah ber ...

siyes ke dik citer ko ni? akak klu ke langkawi mmg berjalan je dari siang ke malam.. mujur tak jumpa benda2 pelik.. dah la bawak budak2 kecik.. area mana lagi yg angker kt sana? cer share kt sini..

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 25-8-2014 03:20 PM | Show all posts
myakayina posted on 25-8-2014 02:49 PM
siyes ke dik citer ko ni? akak klu ke langkawi mmg berjalan je dari siang ke malam.. mujur tak jum ...

seriouslah ni. saya mula masuk langkawi waktu sumpahan mahsuri tu baru habis. konon2lah. waktu tu memang baru nak membangun. hutan ada di mana2. memang jauh bezalah dari sekarang. jeti dulu waktu saya gi sana jeti kayu je. macam jeti nelayan nak punggah ikan. jeti langkawi sekarang tu kawasan tambak. dulu mana ada seluas tu. banyak kawasan dah ditambak.
kawasan dulu memang sunyi. bab hantu mantu ni, area jalan kawasan golf, padang matsirat tu semua memang banyak hantu rambut panjang kain putih gerbang2 dan kalau sebut kawasan pantai, banyak pocong. pocong bukan lompat seketui2 macam dalam drama tau, ni punya pocong, sekelip mata lompat dah sampai depan mata. bukan takat2 dengar cerita, memang alami sendiri tapi zaman kecik2, kami memang berani lain macam sikit. maklumlah, memalam ukur jalan dan selalu jugak pancing tempat jauh dari manusia. memula takut, pastu macam lawak pulak. ada lagi kawan kat sana cerita pasal benda ni tapi jarang dah jumpa hantu2 ni sebab banyak hantu2 dah pindah check in hotel   

Use magic Report

Post time 29-8-2014 02:07 PM From the mobile phone | Show all posts
i terjumpa topik ni kat tripadvisor uk..

nanti i paste sikit2.. susah sebab guna hp..

##################

“ghosts at the Datai”
22 May 2009, 1:37

MichaelaCarlo (24 forum posts)
London
Has anyone else come back from the Datai with "strange" images on their pictures?? We took a picture in the rainforest at night and when developed there were two faces in the depths of the forest that were not there at the time. Also - many of our pictures taken at the hotel (in the rooms etc) had "flashes" of light in them - small blobs across the pictures. We were in Thailand the following week and used the exact same camera and the pictures came back fine - just the Datai ones were distort

#####################

tak perasan gambarnya ada upload sekali tak, sebab pakai hp susah nak tengok..
ada lagi satu cerita dia share..

###############

I wasn't going to mention anything about our experience in our villa but as the previous blogger mentioned his stay at the Andaman, I will... Please don't think I'm crazy and again, I will emphasise that this is just my experience, my interpretation - see it has you will and this does not detract from the fact that this hotel is legendary - an absolute paradise.

Our villa was perfect beyond belief but we kept noticing that whenever we left it to go to relax by the pool etc and came back hours later, the bathroom had a powerful odour like body-odour. It disappeared minutes after we entered the room. However, the standards of the hotel are perfect and nothing could account for the stench. We then tested it a couple of times by leaving the "do not disturb sign" outside the room - again the same thing... It was as if someone with awful hygiene had been in the room just before we came but as we put the sign outside, no one could have done.

then one night I woke up - the entire villa is surrounded by huge windows surrounding the parameter of the entire room. At night the shutters were closed but there was a small gap between the top of the shutters and the frame. One night I woke up and the room was dark. However, on the left hand side of the room at the top of the furthermost window was a ripple of light travelling across the top of the window from one side to the other (almost like the light you see if you shine a torch on a rippling stream). This lasted only seconds before it then moved to the next window. I lay there for five minutes and the ripple of light travelled around the entire room. I mentioned it to my husband the following morning and he said that he had had the exact same experience only two nights before but didn't want to say anything.

Please view this as you like - it is probably nothing. The most concrete evidence we had of anything untoward was the images on the photos I mentioned earlier. Please don't be put off anyone by going there again - you will have the time of your life and the resort is very tranquil.

#################

http://www.tripadvisor.com.au/Sh ... District_Kedah.html Last edited by cloudy_83 on 29-8-2014 04:14 PM

Use magic Report

Post time 29-8-2014 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
lepas tu i terjumpa pula review hotel yang seram2 pasal hotel E**** B**

http://www.tripadvisor.co.uk/Hot ... District_Kedah.html

Use magic Report

Post time 29-8-2014 02:45 PM | Show all posts
cloudy_83 posted on 29-8-2014 02:18 PM
lepas tu i terjumpa pula review hotel yang seram2 pasal hotel E**** B**

ni review yg dorg tulis kt situ..psl EB hotel tu..

1) This hotel is creepy n spooky.. we came in a tour group and really regretted..! At first I really unease upon entering the room..I woke up at 1am for a toilet break and I saw Pontianak (lady ghost) in the room from the bathroom mirror!.please avoid..avoid.. avoid..

2) My 3 yr old girl saw " something" during our first night there. She refused to sleep alone n hugging me tight the whole nite. The next day she told her dad she saw a figure coming out frm the mirror n moved out toward the door. The next night she refused to get into the room n crying. As mother i have to convince her that God is greater than that thing n that nothing can harm her for mama is stronger thn tht thing.

Use magic Report

Post time 29-8-2014 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
myakayina posted on 29-8-2014 04:45 PM
ni review yg dorg tulis kt situ..psl EB hotel tu..

1) This hotel is creepy n spooky.. we cam ...

i suka baca reviews kat tripadvisor sebelum book hotel

tak sangka pula ada tourist yang share pengalaman angker kat situ

i rasa dulu rombongan i stay hotel ni kot.. nasib baik takde pape jadi.. Last edited by cloudy_83 on 29-8-2014 04:50 PM

Use magic Report

Post time 29-8-2014 03:01 PM | Show all posts
cloudy_83 posted on 29-8-2014 02:49 PM
i suka baca reviews kat tripadvisor sebelum book hotel

tak sangka pula ada tourist yang share ...

mmg kena avoid this hotel..

Use magic Report

Author| Post time 29-8-2014 03:45 PM | Show all posts

Haiyyooo

Actually, sblm kami pegi ke S***** Hotel ni dulu, i ada la buat sket homework. In fact sblm nak bercuti ke mana-mana pun akan baca reviews kat tripadvisor. So far xde yg cite psl momok kat tmpt ni, byk yg puji ada la sbb landskap hotel tu cantik. Yg ni mmg I agreed la coz konsep bali yg hotel ni adapt, bila captured dlm gambo tersgt le cantiknye gambo2 weolss tu

Hotel2 yg uols ckp kat atas tu mmg da kena blacklisted awal2, sbb ada terbaca kisahnye kat internet. Datai nama je hotel mahal tp ya ampun! scary kot. Tapi x sangka plak hotel yg kami duduk pun ada cite seremm.. tambah lagi dgn incident terjumpa biawak besar yg tetiba hilang tu kan.

This is my 2nd trip - konon nak stay kat tmpt yg best sket (dgn harapan percutian tu xde gangguan camni la) coz dulu masa I stay dkt 1 motel area pantai tengah, rasa x best sgt motel tu. Bkn sbb motel tu murah ke apa tp the surrounding yg buat I rase x selesa. Mujur byk aktiviti so xde la lepak lama kat bilik.

Use magic Report

Author| Post time 29-8-2014 03:47 PM | Show all posts
starbee posted on 25-8-2014 02:20 PM
betollah aku pon rase benda yg same bila berendam dlm tasik dayang bunting tu... rase mcm ade org ta ...

kannnnn..

2nd time pegi I pun x berani nak berendam dlm tu, main2 air dgn kaki je. Dulu mase tatau bleh masuk dlm tasik tu tanpa rasa curiga, skrg bila org cite mcm2 tgk je la air tasik tu dr pelantar

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 30-8-2014 12:01 PM | Show all posts
sebenarnya tak kira manapun kita pergi jaga tingkah laku & jgn seronok sgt .. tu jer yg sy buat ... tp setiap kali dtg ke pulau langkawi sy perasan 1 perkara ... tak taulah org lain ... rasa diri sentiasa diperhatikan ... lebih2 lg kat tasik dayang bunting, pulau singa besar, pulau beras basah & jln kiri kanan hutan yg menuju ke pekan kuah ... tp alhamdulillah takat ni dijauhkan allah drp perkara2 yg tak diingini ...

Use magic Report

Post time 30-8-2014 12:47 PM | Show all posts
Aku pernah stay kat langkawi seminggu .. aku memang suka stay kat langkawi ni lama lama , aku rasa rilex je .
tapi Alhamdulillah tak ada ape yang menakutkan dan seram .

Use magic Report

Post time 30-8-2014 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
baru je blk dr lngkawi selama 3 mlm dsana... nsb xada apa2 .... hihijihiji

Use magic Report

Post time 31-8-2014 08:33 PM | Show all posts
Masa last sekali saya pi Langkawi memang saya kena kacau. Tapi kat hotel la. Memang teruk kena kacau sampai demam dibuatnya.

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

8-5-2024 02:29 AM GMT+8 , Processed in 0.079764 second(s), 42 queries .