Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1790
View
4
Reply

[Bahasa] Bahasa Melayu Banjar

[Copy link]

Author: xFaiz       Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-11-2014 07:15 PM | Show all posts |Read mode
Hye semua...saya nak minta tolong. Saya ada assignment college kena berlakon mengunakan bahasa melayu banjar. Boleh tolong translate tak siapa siapa. Urgent ni

Dialog:
Pencuri A : Weh, barang apa yang takda di rumah kita?

Pencuri B : Tak Tahulah.

Pencuri A : Hmm, kalau macam tu kita ambil saja la apa saja yg kita Nak. Okay ka ?

Pencuri B : okay okay.

Pencuri A : Aku rasa macam nak makan sayur kubis dengan kangkung. Macam mana kalau kita curi sayuran itu?Sedap pun sedap. Lama aku tak makan kubis dengan kangkung.

Pencuri B : Kubis? kangkung? Bodoh lah kau . Kita datang sini ambil barang yang mahal. Kau datang sini nak sini nak amik benda yg murah. Apa teruk sangat kau ni?

Pencuri A : Jadi, barang apa yang mahal di pasar raya ini? Aku tak boleh fikir la apa yg mahal.

Pencuri B : Kenapalah kau bengap sangat? Amik lah susu tepung ke barang mandi ke.

Pencuri A : Susu tepung? Kita ada anak ke? Setahu aku, kita takda yg dah kahwin ada anak. Tapi kalau barang mandi pun boleh juga sebab aku dah lama mandi tapi sabun tak guna. Dah banyak hari aku busuk.

Pencuri B : Kamu memang bodahlah , kita boleh jual susu tepung dengan harga mahal. Kau mandi tak sabun? Kenapalah aku ada Kawan macam kau.

Pencuri A : Tapi, susu tepung itu berat .Kau larat ke nak angkat? Ya la, aku orang miskin, takda duit nak beli sabun.

Pencuri B : Ya la, Kesian kawan aku sorang ni. Aku cadangkan, jadi kau yg ambil la.

Pencuri A : Oklah kita ambil seorang dua arah tiga tin. Kau boleh ambil sabun seketul.

Pencuri B : Seketul ke? Okay kau tengok C tengok lah ada camera atau tak?

Pencuri A : Cukuplah seketul sabun. Kau nak wangi macam mana lagi? Nanti kau busuk juga. Mana ada camera? Kenapa kau nak takut? Ini bukan kali pertama kau curi. Eleh, tak nak mengaku pula.

Pencuri B : Ya lah ya lah.

Manager : Hoi, kamu berdua buat apa tu?

Last edited by xFaiz on 27-11-2014 07:18 PM

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-11-2014 07:34 PM | Show all posts
Minta tolong sangat semua. Desperate ni huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 27-11-2014 08:44 PM | Show all posts
Im  a banjarian. Tapi memang tak pandai nak ckp banjar. Faham ye, tapi sikit2.  Try post dekat FB group Kulaan Banjar @  kulaan banjar  kerian.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-11-2014 11:55 PM | Show all posts
annadellia posted on 27-11-2014 08:44 PM
Im  a banjarian. Tapi memang tak pandai nak ckp banjar. Faham ye, tapi sikit2.  Try post dekat FB gr ...

Dah try... tak de respond..
Reply

Use magic Report

Post time 28-11-2014 11:08 AM | Show all posts
Ohhh... Pm la admin fb group tu. Saya ni banjar murtad, kalau x dah lama saya tolong.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.090172s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list