Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
59650
View
2436
Reply

NUHANOVA VII: BERAKHIRNYA KITARAN 7 RUMAH, AKAN DISEMADIKAN DI 7 KAKI DALAM

[Copy link]

Author: ShaCroft       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-1-2015 12:21 AM | Show all posts |Read mode
Edited by ShaCroft at 22-1-2015 08:49 PM

nuhanovagif.gif


NUHANOVA - Rangkaian Kelab Peminat Nuha the SuperNova


founder: @af_mania




Bercuti di HongKong bersama kawan
Naik roller coaster di musim tengkujuh
Teruskan sokongan sambil menyawan
Jemputlah masuk ke rumah yang ke-7!





Library NuhaNova






FOLLOW NUHA DI LAMAN SOSIAL:

Facebook: Sam Nuhair
YouTube: Nuhair Sam



PENGHARGAAN

Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua NuhaNovians (termasuk NuhaNovians celup) di atas usaha gigih kalian meluangkan masa & tenaga dalam gerak gempur merequest, mengevote & mempromo kan lagu Pertama Kali ni media2 sosial.



Ribu2an terima kasih jugak diucapkan kepada semua penggerak kerja NuhaNovians; ada tukang buat poster, ada tukang buat video, ada tukang edit & upload video, ada tukang buat karangan, ada tukang hebah, ada tukang rotan, ada tukang bekap, & bermacam2 jenis tukang lagi.

(tak perlu sebut nama, privacy masih perlu dijaga)




NuhaNovians juga semakin meluaskan wilayah apabila telah mula keluar dari cengkerang & bergigihan turun padang memberi tazkirah & sewaktu dgnnya.


Sambil2 tu meh lahhh kita tgk mtv triton neh:




Pertama Kali Original (raw) version:
https://www.facebook.com/video.php?v=625210880940147



Undi Pertama Kali di Carta Meletop 40 ERA


undipertamakali.jpg



Request Pertama Kali @ Era Fm & Hot Fm:



KEMONNNNNNNNNN





NUHA @ GEGARVAGANZA








NUHA @ HARIAN METRO, INSTA TABLOID & UTUSAN











JANGAN LUPA SAKSIKAN DIARI BINTANG BERMULA 6 JANUARI 2014



Episod kemunculan Nuha (paling byk muncul uolsss)

1) Episod Diri Sendiri
2) Episod Adel
3) Episod Juara
4) Episod Hong Kong





Ewal nyanyi Pertama Kali utk NuhaNovians



Ewal nyanyi kat tepon utk Meksha





undipertamakali.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:24 AM | Show all posts
jom makan!



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-1-2015 12:29 AM | Show all posts
-reserved-
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-1-2015 12:29 AM | Show all posts
-reserved-
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-1-2015 12:30 AM | Show all posts
nape jadik bengkang bengkok segala gambo..

nnt lah iols edit esok2
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:31 AM | Show all posts
masuk
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:32 AM | Show all posts
tahniah meksha sbb buat umah baru
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:34 AM | Show all posts
haah,,gambar jadi bengkak bengkok..xpa lah meksha..iols lapor diri..check in..sedapnyaaaa manggi asam laksa siahhhhhhhh...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-1-2015 12:35 AM | Show all posts
nnt esok2 iols edit ye..

sape cerca iols siap
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:35 AM | Show all posts
Interview Nuha di INSTA

Melihat gelagatnya yang kadangkala nampak agak kasar membuatkan ada memikirkan, finalis AF2014 ini, penyanyi over acting dan tidak matang. Namun apa benar gadis bertudung litup yang peramah, Nuha atau nama sebenarnya Syamila Nuhair Zainordi, 21, begitu?

Bercakap kepada INSTA selepas fotografi di studio, baru-baru ini, Nuha berharap jangan ada memandang serong dan salah faham kepadanya. "Betul, saya ni nampak agak kasar macam lelaki. Maklumlah, saya seorang saja anak perempuan. Adik-beradik lain semuanya lelaki. Kadangkala nampak saya terkinja sangat. Saya tahu, famili pun selalu berpesan supaya jaga tingkah laku, jangan mudah melompat dan terkinja sebab saya ni perempuan."

"Sebenarnya, pada saat ini saya berusaha memperbaiki kelemahan diri kerana sikap itu. Tak boleh berharap saya segera berubah jadi gadis yang sopan santun. Kenalah berperingkat-peringkat. Saya tidak boleh berubah secara mendadak. Saya faham bila dah jadi orang yang dikenali, banyak mata memandang."

"Terus terang saya juga sedang membiasakan diri dengan perubahan mendadak berlaku dalam hidup saya selepas menyertai Akademi Fantasia tahun lalu."

"Sekarang saya sedar, saya sering jadi perhatian. Kalau nak ke mana-mana untuk show, membeli-belah atau fotografi saya tak boleh simple atau santai sesuka hati seperti sebelum dikenali. Setelah menyertai AF, banyak yang telah saya pelajari. Dahulu saya tidak tahu bagaimana hendak bersolek, soal penampilan dan mekap. Kalau dulu saya tak pandai mekap muka sendiri pun. Sekarang, saya dah belajar bersolek, berdandan dan bergaya. Malah saya juga sudah pandai mendandan orang lain. Saya belajar semasa di akademi dan juga melihat mekap-mekap artis mendandan kami sebelum setiap persembahan dibuat."

"Dulu, kalau ke mana-mana, saya tak ada masalah. Tak ada orang yang menegur, dan ingin bergambar. Sekarang, dah berbeza dengan yang dulu. Saya kena pandai melayan peminat. Selama mendapat tunjuk ajar di rancangan AF telah banyak membantu saya berhadapan dengan dunia sebenar setelah bergelar seorang artis. Saya sudah bersedia untuk menghadapi semua itu. Mungkin cabaran itu terlalu berat bagi pendatang baru seperti saya tetapi saya percaya dengan segala ilmu yang dimiliki, insya-Allah saya mampu menghadapi dugaan yang akan mendatang", katanya.

Jadi dengan transisi ini Nuha juga berharap jangan ada yang salah faham pula, perubahannya mengejar glamor. Beliau sedang menyesuaikan diri dengan status kerjayanya sebagai artis. Memilih bidang nyanyian tidak merugikannya kerana rezeki juga lebih baik berbanding dulu. "Syukurnya, dalam soal duit, Alhamdulillah rezeki murah dan bertambah baik. Saya dah mampu membayar yuran pengajian yang pernah tertangguh. Saya mengambil diploma dalam muzik tapi tertangguh satu semester, kini saya meneruskan pengajian untuk menimba pengetahuan dalam bidak muzik," akuinya.


Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Assalamualaikum  ........
seperti  biasa masuk kaki kanan berkat . ....
santekkkk  nye  rumahhh.....
simple deco but nice sgtt
byk pic Nuwal tergantung  di dinding umah....
berseri sgttt
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:36 AM | Show all posts
tak muleh hadam fakta salah dlm interview nih

siah dah pandai mendandan org lain? saperrrr
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:38 AM | Show all posts
*suara kassim*

*suara siah*

Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:41 AM | Show all posts
elamor replied at 4-1-2015 12:36 AM
tak muleh hadam fakta salah dlm interview nih

siah dah pandai mendandan org lain? saperrrr {: ...

siah pandai mekap sebenarnya...takder lah kamen sangat rupernyer
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Checkin. . Ghase sejuk hati sejuk mata tengok pic nuwal merata2

Tenkiu mekshaa wat umah yg santek. . Tenkiu meklamot hdg kan megi asam laksa kegemaran siah

Me masuk kaki kanan dulu nihh
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:43 AM | Show all posts
1st time iols check in umah baru... *terharu plak*

plg suka 'wilayah nuwal'..... suwitttt sgttt

plg xbleh blah... megi asam laksa ittew...
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:43 AM | Show all posts
elamor replied at 4-1-2015 12:35 AM
Interview Nuha di INSTA

tiba2 iols teringat komen iols pasal nuha kt umah 1..persembahan pertama dia selepas keluar dari AF kt alamanda..dia x bersolek langsung masa tue kita semua
risau tgk sheols x reti berdandan..tue keluar semua idea2 untuk warkah untuk siah..tapi sebenarnya dia reti mek up masa dlm AF cuma maybe dia x tahu nk sesuaikan diri pada masa tue..

Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:46 AM | Show all posts
check in umah baru sambil makan megi meklamot buat. nokhan pi buat air sana
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:56 AM | Show all posts
waedot replied at 4-1-2015 12:43 AM
Checkin. . Ghase sejuk hati sejuk mata tengok pic nuwal merata2

Tenkiu mekshaa wat umah yg santek ...

mcm ku kenal org nih, tapi dimana ya

takpe lah.. jemput masuk... sila2 jamu megi asam laksa tu...dah kembang pon megi nya
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 12:58 AM | Show all posts
nilsprops07 replied at 4-1-2015 12:43 AM
1st time iols check in umah baru... *terharu plak*

plg suka 'wilayah nuwal'..... suwitttt sgttt : ...

dalam takleh blah tu... abeh 3 mangkok chuols makan

jgn ingat iols tak nampak chuols curik2 senduk megi asam laksa kat dapo tadik

jgn lufer basuh mangkok
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 01:00 AM | Show all posts
annika12 replied at 4-1-2015 12:46 AM
check in umah baru  sambil makan megi meklamot buat. nokhan pi buat air sana

nah....



Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 01:01 AM | Show all posts
waedot replied at 4-1-2015 12:59 AM
Me waeda lah. . Checkin nama len dgn wajah dan harapan bru. .wakakakaka

mohtip pakai nama lain


wakakakaka

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-1-2015 01:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Eiii geram plak tgk bengkang bengkok tu :

Esok ye uols sekalian..iols renovate umah esok..besa lahhh umah baru dpr CF..
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 01:08 AM | Show all posts
masdiana-ana replied at 4-1-2015 12:43 AM
tiba2 iols teringat komen iols pasal nuha kt umah 1..persembahan pertama dia selepas keluar dari A ...

tatau nak nanges ker nak gelak bila terpikir pasal event kat alamanda tu....memasing2 dah kalut, riso tgk siah
Reply

Use magic Report

Post time 4-1-2015 01:09 AM | Show all posts
waedot replied at 4-1-2015 12:59 AM
Me waeda lah. . Checkin nama len dgn wajah dan harapan bru. .wakakakaka

gituhhhhhhhhhh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.066440s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list