Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
44473
View
339
Reply

Gangguan Selepas Berkahwin

[Copy link]

Author: antara       Show all posts   Read mode

Post time 31-5-2016 12:07 AM | Show all posts
bila nak jumpa wehhhhh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-5-2016 02:38 PM | Show all posts
silampumeja replied at 30-5-2016 05:25 PM
Baru baca ni...teringat kisah semalam tu cik @hest      ruang tv umah sy sebaris ngan dapur...

huhuiii ada ceritanya ke??
nanti p selongkar benang hest ehehhe
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 31-5-2016 02:39 PM | Show all posts

tok guru ada mana hehhehe
Reply

Use magic Report

Post time 31-5-2016 05:57 PM | Show all posts
fuhhh khatam jugak benang nih. aduii laaa buleh tahan skeri kesahnya. tapi tulah, kenapa la nak kena selalu balik lewat malam time2 waktu perdana benda alah tu semua berpeleseran? bukan ke ada petua orang tua kan kalo balik tengah malam ke apa, kena undur 3 langkah kendian baru masuk rumah. kalo tak silap lah. keluar rumah pon slalulah baca kursi tak putus.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-7-2016 05:27 PM | Show all posts
Edited by antara at 3-8-2016 12:13 PM

BUNUH DIRI ATAU DIBUNUH??

Kes ni dalam lebih kurang minggu lepas. budak opis aku ni dia balik kampung dekat somewhere area batu pahat.
dia ni mengandung. lepas tu malam tu dia wasap aku bagitau hal ni..dia pun macam dalam keadaan terkejut. Aku nasihat baca lah apa yang patut sebab nya dahla mengandung..lemah semangat..

ceritanya...

ada seorang lelaki ni dalam kampung dia..kerja nya ambil upah potong rumput kat kawasan rumah orang kampung.
Dia ni kira terlajak bujangnya...duduk sorang apa semua lah. tapi rajin cari duit. satu hari tu, kecoh kampung sebab orang jumpa dia terbaring kat atas tanah tak sedarkan diri... yang lebih menggemparkan tu, pergelanggan tangan dia dikelar, bawah dagu (kat pangkal leher) dikelar, kaki..bahagian belakang kaki kat atas tumit..apa ye orang panggil..tulang keting ea? dengan kat perut dia terbelah sampai terkeluar semua usus.
orang kampung ambil dia bawa pergi hospital. berapa hari juga la baru dia sedar. Doc kata kelar tu dari pisau potong rumput..tapi pisau tu masih elok je kat tempatnya dan takde darah. pelik...dia pun pelik. Dia kata, dia tengah potong2 rumput. Sedar sedar dah kat atas katil hospital.

balik dari hospital tu, ada jiran-jiran prihatin selalu temankn dia..bawa pergi berubat. katanya dia tercantas satu perumahan makhluk halus. kiranya tu macma diorang nak dia pun mati lah. Tapi apakan daya..ajal maut dah ditentukan Allah dan dia selamat.

dia pun jalani kehidupan ambil upah potong rumput macam biasa. Elok je dengan orang kampung apa semua.
Sehingga lah haritu, diorang kecoh dah 2 hari tak nampak dia kat rumah.
cari dalam rumah semua kosong. barang-barang macam henfon ke dompet semua ada.
pagi orang kampung puas mencari sana sini. Report pun dah buat...
salah seorang yang terlibat dengan pencarian tu, adalah abang budak opis aku ni..

dia pun kebetulan balik kampung hari tu...
jadi malam tu, lepas maghrib orang kampung sambung lagi pencarian
kali ni diorang tumpukan kat belakang rumah dia, ada semak kecil
suluh punya suluh, orang kampung tersuluh mayat dia, tergantung kat pokok durian yang tinggi..

menjadikan persoalan, macamana dia boleh bunuh diri dengan tangan berikat? macamana dia panjat dengan pakai kain pelikat sedangkan bomba yang datang turunkan mayat pun pakai tangga sambung tu. Pokok tu pun tinggi panjang ke atas takde dahan.

sekian...cerita pendek..nanti saya tepek pic ye..


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-7-2016 05:31 PM | Show all posts
ni gambarnya....

kalau ada sesiapa tau pasal kes ni...saje je nak tanya...betul ke apa yang saya dapat cerita ni??
IMG-20160721-WA0010[1].jpg
IMG-20160721-WA0011[1].jpg
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2016 04:06 PM | Show all posts
innalillahiwainnailayirojiun....tu pokok durian bukan pokok petai
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2016 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
antara replied at 27-7-2016 04:31 PM
ni gambarnya....

kalau ada sesiapa tau pasal kes ni...saje je nak tanya...betul ke apa yang saya  ...

Innalillah...misteri dan sedih kisah pemotong rumput ni. Ya la...tu pokok durian..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-8-2016 12:12 PM | Show all posts
kodoklawa replied at 28-7-2016 04:06 PM
innalillahiwainnailayirojiun....tu pokok durian bukan pokok petai

HAHAHHA.....yeke..tulah macam ingat dia kata pokok durian..tapi ke pokok petai..hahha

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-8-2016 12:12 PM | Show all posts
Ipo replied at 28-7-2016 09:03 PM
Innalillah...misteri dan sedih kisah pemotong rumput ni. Ya la...tu pokok durian..

hahhaha ok aku p edit
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2016 12:35 PM | Show all posts
Ya Allah..kesiannya jadi gini..
dah tu apa keputusan siasatan polis?

ada x ciri2 bunuh diri?
kagum aku ko ada simpan gambo org bunuh2 diri ni
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-8-2016 01:43 PM | Show all posts
lolen replied at 3-8-2016 12:35 PM
Ya Allah..kesiannya jadi gini..
dah tu apa keputusan siasatan polis?

tak pasti la..budak pegnen ni bape hari dah tak datang..
baby turun bawah katanya..sakit..
baru masuk 8 bulan...
tengok la dia balik nanti cube tanya...

tak simpan..buka wasap kat pc...
share kt sini..terus padam
cume nk tunjuk betapa tinggi nya dia pnjat tu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-8-2016 04:33 PM | Show all posts
lolen replied at 3-8-2016 12:35 PM
Ya Allah..kesiannya jadi gini..
dah tu apa keputusan siasatan polis?

budak tu kata..kesan luka2 kat kaki lelaki tu mengatakan yang dia panjat pokok tu..dan bunuh dri..

wallahualam
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-8-2016 05:00 PM | Show all posts
MIMPI YANG TAK SUDAH

Ini bukan lagu Ibnoreza ea..jangan korang nak search lirik pulak dalam ni...
ni kisah mimpi-mimpi yang menggerunkan...cehh..

oklah...as per pengetahuan korang pu, gangguan dalam hidup rumahtangga aku memang dah slow alhamdulillah..

terbaru ni...aku ada la mimpi pelik dan menjijikan bagi aku...
aku ni, kalau mimpi macam real je rasa tau..smpai penatnya keluar mimpi pun ikut sekali
malam yang lalu aku mimpi..aku ada kat kawasan rumah atas air..macam rumah rakit..air tenang..
tapi macam sunyi sepi...
entah macamana....tiba-tiba air naik dengan mendadak...
aku kelamkabut lari sana sini..sebab aku memang fobia air yang dalam
kalau cetek nampak kaki ok la..ni gelap macam tu...
aku ditenggelami air tu..dibawa arus...aku pengsan..
aku tersedar..aku macam kat satu tempat kolam yang tengah2 dia mcam ada pulau kecik..

yang menggerikan aku...semua manusia yang depan aku tu...buaya jadian..
kenapa aku cakap macam tu..
sebab..diorang ni manusia..atas kepala macam ada ikat kain merah ala2 pahlawan tu..
tapi...ekor ada yang buaya...
ada yang tengah seret mayat...
dalam aku pehati diorang tu...tibe-tiba..ada sekor ni pandang aku..
mata dia..pelik...macam apa ea..tapi pelik la..
aku terus pura-pura ambil daging mentah sebelah aku....
waktu tu aku pikir nak terjun dalam kolam tu..
tapi kolam tu hijau macma berlumut...bayangkan lah..betapa aku takut....
yang pandang aku tu...dia mula pergi ke arah aku perlahan-lahan...
aku terus makan daging yang kat tangan aku tu...
sejuk..liat..hanyir..nak muntah dibuatnya...

aku tersedar.....dengan rasa nak termuntah tu lekat kat tekak aku...
sampai rasa nak tercery bery pun ada...

************************************************************************************

dalam 2 hari lepas tu aku minta orang urutkan..
badan aku letih lesu...
sekali tu...waktu urut orang tu jumpa..
kat betis dan peha aku ada lebam yang agak besar...tapi aku tak rasa sakit pun..
ada lah aku tanya org pandai pasal mimpi aku..dia kata..alamat macam tak elok...wallahualam..

************************************************************************************

baru ni.....

setelah beberapa minggu dari mimpi buaya...dan aku seolah macam dah melupakan...

tiba-tiba satu malam...
aku mimpi...aku ada kat rumah lama aku...
tapi belakangnya semua hutan belantara...
rumah lama aku kan rumah kampung yang sebuah-sebuah tu...
tapi aku berdiri tengah-tengah malam, menghadap pagar rumah aku..
belakang aku ada sorang lelaki yang aku tak kenal...
tinggi...kulit cerah...pakaian bersih..kemas..muka macam takde perasaan..

kalau pagar yang gelongsor tu...kan kadang ada pintu kecik untuk orang masuk kan?
dalam dunia nyata takde pun pagar tu...
tapi dalam mimpi aku..ada pulak pagar kecik tu..

aku nampak ada 2 ekor kucing nak masuk...
aku pun serba salah..lambat-lambat nak pegi buka..sebab aku takut skit dengan kucing ni..
aku pun pergi la buka pagar....
tiba-tiba...tepi kucing tu...ada harimau yang masuk..
ok...kata lah korang bayangkan tinggi kucing macamana..
harimau tu, tinggi sejengkal lebih dari kucing normal..
badan solid..

harimau tu yang peliknya....badan dia tompok kuning hitam macam leopard...
tapi ekor dia belang-belang...dia tenung je aku...
tiba-tiba je dia cakar tangan aku..berkali-kali..kiri..kanan..dan dada aku..

peritttt bisa...semua ada....
aku tengok..luka tu dalam..darah hitam keluar...tapi sikit sangat...
macam tak luka..padahal luka memang dalam...sakit tak payah la cakap..
sampai aku mengigil-gigil terduduk....

lelaki yang belakang aku tu terus pergi kat aku...
pegang tangan aku..dan cuba bantu aku...
aku [un tersedar...
dengan tangan yang terasa bisa nya...sampai ke pagi aku tak boleh tido...

***********************************************************************

aku pun tanya lah orang yang pandai2 ni...
kenapa dalam mimpi aku sakit..sampai keluar mimpi pun masih bisa...
dia senyum je....sakit pulak aty aku...ok takpe...

pasal mimpi kedua ni...
dia kata...lelaki smart tu...ialah 'ular' yang ganggu aku suatu masa dulu..
dia suka aku...tapi aku taknak...
dia tau..tapi dia berniat nak tolong...wallahualam..
yang darah hitam..katanya bisa yang 'orang' tu hantar dah lama..makan dalam..
asalkan ada keluar darah ok lah..nampaknya masih boleh diubatkan...

pasla ular tu..tak pasti aku dah pernah cerita ke tak..
tapi isnyaAllah aku akan cerita nanti...
kene flashback balik..kisah muda remaja tu hehhe

dan berkenaan yang dia kata dah makan dalam..dah lama tu..
aku dulu pernah juga berubat..orang tu cakap benda yang sama
dia kata benda ni dah lama..
orang yang buat tu sangat rapat dengan keluarga..sampai pakaian dalam aku hilang pun aku tak syak...

dan tiba-tiba mak aku mencelah...
'ibu ingat..kau dulu selalu hilang pakaian dalam...ibu tau sapa yang buat...sampai harini dia selalu tanya pasal kau..tapi kitorang cakap takde apa..biasa2 je"
"gangguan ni jadi balik sebab dia tau kau ada isi kot...tu dia nk kacau balik..dia taknak kau ada waris.."

baru ni memang ada lah simptom2 nya...tapi aku ni idok ler berharap...
aku takut nk mengharap dan kecewa...
tapi yela..aku memang rahim lemah...tak boleh lasak sangat..
ramai kawan-kawan nasihat suruh duduk rumah je..nanti dan dapt baby baru kerja...
tapi tahla ea..bosan sangat duduk kat rumah..
aku rasa kalau duduk kat rumah aku lagi aktif...
dan aku kini...dah pun 'bulan sabit merah' haahhahhah okbai....
Reply

Use magic Report

Post time 15-3-2017 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Wahhh best best cerita TT
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-3-2017 04:18 PM | Show all posts

hamboiii merempit ke?? cepatnya habis baca
Reply

Use magic Report

Post time 15-3-2017 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
antara replied at 15-3-2017 04:18 PM
hamboiii merempit ke?? cepatnya habis baca

Masih lagi mentelaah thread TT
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-3-2017 05:16 PM | Show all posts
Andyscenes replied at 15-3-2017 04:27 PM
Masih lagi mentelaah thread TT

kipidap..dongibab

insyaAllah ada rezki..ada jodoh aku sambung menulis...kikikiki sebelum tu..aku nk merayau pegi benang org lain dulu
Reply

Use magic Report

Post time 15-3-2017 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
antara replied at 15-3-2017 05:16 PM
kipidap..dongibab

insyaAllah ada rezki..ada jodoh aku sambung menulis...kikikiki sebelum tu. ...

TT update la lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 19-3-2017 03:47 PM | Show all posts
tt updatelah lagi
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2017 12:53 PM | Show all posts
antara replied at 15-3-2017 05:16 PM
kipidap..dongibab

insyaAllah ada rezki..ada jodoh aku sambung menulis...kikikiki sebelum tu. ...

saya memang folo cite TT dari dulu. sila la sambung. dan lama MPS ni sunyi dari cite best huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2017 12:24 PM | Show all posts
antara replied at 15-3-2017 05:16 PM
kipidap..dongibab

insyaAllah ada rezki..ada jodoh aku sambung menulis...kikikiki sebelum tu. ...

salam tt.. boleh ke share mana2 tempat berubat yg tt pernah pergi..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-3-2017 02:57 PM | Show all posts
monaconice replied at 24-3-2017 12:24 PM
salam tt.. boleh ke share mana2 tempat berubat yg tt pernah pergi..

mksd awk...nk berubat yg macamana? yg berubat ikhtiar anak ke macamana?
Reply

Use magic Report

Post time 24-3-2017 03:39 PM | Show all posts
antara replied at 24-3-2017 02:57 PM
mksd awk...nk berubat yg macamana? yg berubat ikhtiar anak ke macamana?

nak ikhtiar dan berubat benda dalam rumah, dalam badan.. sbb benda ni lepas ok kejap, dia akan datang balik..
ni thread sy

https://mforum.cari.com.my/forum ... ead&tid=1035459


Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2017 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Story la lg tt..btw sekampung kita ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.071713s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list