Author: CikPuanMelayu

Hantu Kolej Melayu - Updated #65

[Copy link]
Post time 14-4-2016 04:09 PM | Show all posts
Edited by acuz at 14-4-2016 04:19 PM

MCKK (Kolej Melayu Kuala Kangsar)
http://mforum.cari.com.my/forum. ... 577&fromuid=1539871
(Source: CARI Infonet)

cerita pasal ghost train ni penah dicitekan forumer  tahun 2010 dulu..cer try klik link atas tu..tapi cpm pny cite lagi best la

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 14-4-2016 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
acuz replied at 14-4-2016 04:09 PM
MCKK (Kolej Melayu Kuala Kangsar)
http://mforum.cari.com.my/forum. ... 577&fromuid=1539871
(Source ...

Alamak. CPM tak search. sorry repeatation.

Use magic Report

Post time 14-4-2016 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
CikPuanMelayu replied at 14-4-2016 08:47 AM
Hantu Kolej Melayu cakap melayu. Masalahnya 'budak koleq, budak MC atau they all panggil diri old  ...

Menyesal sy zaman sekolah dulu malas belajar english.:-(

Use magic Report

Post time 14-4-2016 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
CikPuanMelayu replied at 14-4-2016 02:40 PM
Sebenarnya makcik hantu kat MCKK kan? Kan? Kan? Hihihi

Tt perliiiiiiiii!!!! Ahaha

Makcik memang antu punnn tapi antu lain

Antu ayam goreng antu kfc antu durian antu sup ekor haaa gituwwww

Use magic Report

Author| Post time 14-4-2016 11:16 PM | Show all posts
Edited by CikPuanMelayu at 14-4-2016 11:19 PM

KAK RAMLAH - THE UNWELCOME PASSER-BY (FINALE)

I was also stunned and scared. it wasn't him who spoke to me. It was her/it. I saw it in his eyes. But I couldn't be seen scared infront of my juniors. I braved myself and responded, "He is not yours in the first place."

The thing got angry and continue struggling to free and keep screeming with a scary old lady's voice, "He is mine! He is mineee...!"

All of us jumped onto Nik forcing him down while zikr Allahu Akbar. Others are reading Quran at the same time. After quite an exhausted struggle we managed to calm him down. Maybe Kak Ramlah has enough fun that night leaving us with questions and terrified memory. Most of the boys were still reading Quran and afraid to go asleep in case of she/it came again. Nevertheless Nik slept soundly.

K, one of the prefects offerred to seek help from a friend of his father who dealt with supersticious. We all agreed. The next day he managed to speak to Pak B explaining the situation. Pak B has never been to Kuala Kangsar but has agreed to come over the weekend and has asked us to prepare something for him. He asked us to go to a small surau at lembah and take a bottle of water from the wudhu (ablution) tub. We never knew there is a surau as Pak B mentioned but when we reached there we were surprised to find an old small yet very clean surau with a well kept wudhu tub as mentioned by him.

Before the weekend of which Pak B arrived, the boys at Dorm 10 still couldn't sleep at night. Most of them believed that Kak Ramlah were there every night watching Nik through the window from the raintree branches as mentioned by Nik. The boys did not even dared to open the window as the sound of the leaves wiping the window seems like it being scratched by claws.

The night Pak B came, Nik seems to be very quiet but his eyes were burning like he was holding something to explode. Everyone were prepared that night, spritually I supposed. It was a blessing in disguise. The boys were punctual in their solat jumaah, everyone is reciting Yassin and reading Quran every night. And there was no disiplinary cases at all.

Nik was taken to our room for the ritual. Dorm 10 was already spritually disturbed or 'keras' as mentioned by Pak B. Our room was actually a big store with high small window and saperates into two by a large cupboard. There was a living area and a bedroom which accomodated 3. Nik was lying in the bedroom area with Pak B and K's father. The room was dark and Pak B has asked us to wait in the living area as he did not any of us faint in case of Kak Ramlah shows itself.

In the dark room we heard Pak B reciting few verses of the Quran. Suddenly we all felt goosebumps until we heard a growling sound from the bedroom. The sound which we had heard before, the growling sound of an angry old lady. The growling was thick and husky. It sounded like she/it mumbling antagonizely but we couldn't catch any of the words. At the same time we heard Pak B scolding and arguing with her/it alternately reciting verses of the Quran. We stayed there quietly and scarily not knowing what really happened in there. After about 15 minutes of scary noises, suddenly all went quiet. We all looked at each other as only wind broke the silence. Then Pak B came out of the room and told us that Kak Ramlah is gone. She/it did appeared in its form during the ritual but it just a creature of Allah which finally bow down to Pak B's argument with Allah's permission. He did not describe to us how she/it looked like but only mentioned that it was the nothing worst that we can imagine it could be. That's why he asked us to wait outside.

Everyone felt a relief as its finally over. Nik seems very tired and quite after the ritual. From his eyes I saw that he has lost a friend, an unwelcome passer-by. The following days, weeks and months, the boys still continued being pious as deep in their thoughts still scared of Kak Ramlah which by right they should be feared of Allah. Nik on the other hand kept very quiet and seemed lifeless who finally left school before end of that year.

Use magic Report

Post time 15-4-2016 09:12 AM | Show all posts
CikPuanMelayu replied at 14-4-2016 02:39 PM
Cousin CPM kata : syhhhhhh... Dia 'urban monkeys'....ahahaha.

aik, late 90s ada 9296 9498 and 9600 je batch urban dengan monkeys nya and salah satu is my batch

masa kitorang form 1, nama kak ramlah cukup ditakuti. punya takut sampai nak sebut nama pon tak berani, panggil KR je keh keh keh

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-4-2016 10:00 AM | Show all posts
last year ada kenduri di perak so lalu la depan MCKK tp time school holidayss.. oh my scary looking la the building.. mcm ada eerie feeling masa lalu.

Use magic Report

Author| Post time 15-4-2016 10:07 AM From the mobile phone | Show all posts
feuersturm replied at 15-4-2016 09:12 AM
aik, late 90s ada 9296 9498 and 9600 je batch urban dengan monkeys nya and salah satu is my batch  ...

Ye lah tuuu...hihi.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 15-4-2016 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
ramaramu replied at 15-4-2016 10:00 AM
last year ada kenduri di perak so lalu la depan MCKK tp time school holidayss.. oh my scary looking  ...

Kita outsider rasa eerie. But to them proud. Best sangatlah sekolah mereka. Kata cousin CPM, The Eton of The East. Sebab tu ramai orang menyampah dengan budak koleq. Hihihi

Use magic Report

Post time 15-4-2016 10:19 AM | Show all posts
CikPuanMelayu replied at 15-4-2016 10:12 AM
Kita outsider rasa eerie. But to them proud. Best sangatlah sekolah mereka. Kata cousin CPM, The E ...

aah kan they r very proud.. dulu ex sis i pun budak koleq tp sis i kahwin dgn budak RMC.. selalu dgr abg ipar kutuk.. hehehehehe

Use magic Report

Author| Post time 15-4-2016 10:22 AM From the mobile phone | Show all posts
ramaramu replied at 15-4-2016 10:19 AM
aah kan they r very proud.. dulu ex sis i pun budak koleq tp sis i kahwin dgn budak RMC.. selalu d ...

Cousin CPM yg lagi seorang RMC. Love hate relation tu koleq ngan RMC. Haha

Use magic Report

Post time 15-4-2016 11:15 AM | Show all posts
CikPuanMelayu replied at 14-4-2016 11:16 PM
KAK RAMLAH - THE UNWELCOME PASSER-BY (FINALE)

walau ceritanya biasa ok la. sebab lagend story kan?

aku ada tefikir nak suruh kau translate untuk tarik ramai pembaca dalam ni. tapia ku rasa macam bagus gak ley improved english aku.. hati berbelah bagi.. last2 aku rasa tak payah la.. bior jele BI

lagi2 weyh.. selang seli dengan cerita yang orang jarang dengar dn yg biasa jadi ok gak..

Use magic Report

Post time 15-4-2016 11:27 AM | Show all posts
hest replied at 15-4-2016 11:15 AM
walau ceritanya biasa ok la. sebab lagend story kan?

aku ada tefikir nak suruh kau translate u ...

aah kan.. cer cerita lagi... menarik la... english pun ok.. sambil memorem sambil belajar.. hikhikhik

Use magic Report

Author| Post time 15-4-2016 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by CikPuanMelayu at 15-4-2016 03:10 PM

Kisah GreenLady according to cousin CPM, katanya perempuan tu orang Kuala Kangsar yg kena bunuh dengan Jepun. Anak lelaki dia pulak kena pancung dek Jepun.

So GL ni katanya suka tour dorm and selak kelambu budak koleq untuk cari yg serupa muka anak dia sambil bawa kepala anak dia sekali.   ketakutanlah budak2 koleq kot2 la ada muka serupa anak makcik GL tu.

Tapi untunglah kalau ada kan. Sure makcik GL boleh bagi makan malam extra ration. Tak payah susah2 nak pergo order dengan kedai dekat station kata cousin CPM.

Use magic Report

Post time 18-4-2016 03:26 PM | Show all posts
weekend arituh lepak minum dgn kwn2 koleq, keluar topik pengalaman hantu masing2 time skolah dulu. masa lepak tuh berlima, tapi 2 orang je yang ada pengalaman first hand. dua2 cerita pendek je, and both berlaku di tempat yang sama.

earlier ada dok cite psl new hostel tuh kan? ok kalau from big school (bangunan greco-roman putih besar yang depan padang tuh) nak ke new hostel ada satu laluan berbumbung yang dinamakan gajah menyusu. gajah menyusu nih lalu depan rumah besar yang dikatakan berhantu tuh, lalu bawah pokok2 besar sebelum sampai ke new hostel. lampu kadang2 je ada, selalunya gelap. lampu jalan kat tepi tuh pon sama perangai.

so, kitorang dulu kalau nak balik prep malam kena lalu jalan depan big school tuh. lalu bawah big tree and then pusing ke tepi east wing baru lalu gajah menyusu ke new hostel. masa form 2, kadang2 kitorang selamba balik prep malam awal sikit, bleh supper dengan tenang. dua2 kisah nih sebab diorang balik prep malam awal.

Kisah 1:
member nih skrg dh jd dr, tp masa sekolah perangai fuh menyakitkan hati sungguh. skang dah anak 3, lain dah la haha.

dia mmg kaki balik awal. pada malam kejadian dia balik prep kol 10pm lagi, maknanya setengah jam awal. dia pon jalan la senyap2 dalam gelap tuh, takut kantoi dgn warden, prefects or seniors. dia dah berjaya jalan sampai gajah menyusu dah, sikit lagi nak sampai. elok dia jalan kat gajah menyusu berbunyi gedegang benda jatuh atas atap gajah menyusu tuh. dia stop jap, maybe dahan pokok jatuh kot. dia jalan balik.

aiseh, ada bunyi benda bergolek kat atas atap ikut dia. dia jalan benda tuh bergolek. dia stop benda tuh stop. mula la teringat cerita seniors yang kadang2 ada kepala akan ikut bergolek bersama kalau lalu gajah menyusu sorang2. dengan lajunya dia sprint terus ke dining hall (bila pk balik, sama je cuak tuh, dining hall kosong je masa tuh)

Kisah 2:
mangsa kedua skrg dah jadi engineer kapal yg berjaya, dulu perangai lagi teruk dari dr tadi aduh. similar story, balik awal jalan senyap takut kantoi sampai la ke gajah menyusu. bila dia jalan kat gajah menyusu, dia rasa mcm jauh pulak. the whole thing panjang dalam 100m je kot? tapi dia rasa dah lama dia jalan tak sampai2. berpeluh dah nih. dia lajukan langkah, tp nampak mcm lampu new hostel makin jauh. makin dia laju, makin jauh. last2 dia lari, makin cepat pulak new hostel menjauhkan diri. time tuh dia nekad pejam mata dan lari sekuat hati.

tahu2 kaki tersadung dekat tangga tepi new hostel. dia terus sambung lari ke dining hall, selipar pon dah tercabut masa lari td. nasib baik kat dining hall ada 1-2 orang lari dah balik awal gak. antaranya si dr tadi

si dr bgtau bila si engineer ni sampai muka merah padam, berpeluh lencun basah baju melayu (kitorang gi prep pakai baju melayu) dan berkaki ayam. pastuh mintak teman dia gi amek selipar. ramai2 la diorang g amek selipar dia

Use magic Report

Post time 18-4-2016 03:30 PM | Show all posts
CikPuanMelayu replied at 15-4-2016 10:12 AM
Kita outsider rasa eerie. But to them proud. Best sangatlah sekolah mereka. Kata cousin CPM, The E ...

actually, nak bagi orang lagi bengkek kitorang ckp yang Eton College is yang sebenarnya MCKK of the West

takde ah, bangga mmg bangga tapi bukan tahap bongkak tak sedar diri. mcm saya sendiri kalau boleh xnak bagitau pon saya sekolah situ (kat sini takpe ah, bukan orang kenal pon), especially kat office. pressure woo, orang expect melangit padahal kita lebih kurang je dgn orang lain hehe

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 18-4-2016 04:04 PM | Show all posts
mcm baca novel je...

Use magic Report

Author| Post time 18-4-2016 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
feuersturm replied at 18-4-2016 03:30 PM
actually, nak bagi orang lagi bengkek kitorang ckp yang Eton College is yang sebenarnya MCKK of th ...

Elehhh sembunyi pun orang tau gak le. Kat company CPM ada 9 ketul budak koleq. Hari rabu je pakai tie merah berbelang dia tu. Baik exec, baik ceo sama je. Haha

Use magic Report

Author| Post time 18-4-2016 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
feuersturm replied at 18-4-2016 03:26 PM
weekend arituh lepak minum dgn kwn2 koleq, keluar topik pengalaman hantu masing2 time skolah dulu. m ...

Cousin CPM selalu cerita pergi prep tak pakai seluar dalam. Pakai baju melayu ngan kain pelikat. Berangin je. Perangai azab budak koleq ni. Mana tatasusila anda sebagai 'fine young gentleman' katanya. Gentel-man adalah! Haha

Use magic Report

Post time 19-4-2016 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts

Da pernahla baca psl midnite train of mckk tu somewhere...
Dasat sgt gangguan smpai train masuk dorm segala..nasib baik budak2nya kekal bijaksana..eheheh

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-4-2024 02:35 PM GMT+8 , Processed in 0.071670 second(s), 44 queries .