CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Bila Lelaki Lebih Pentingkan Rakan-rakan Berbanding Pasangan..

18-8-2015 11:43 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 4141| Komen: 3

Description: Ramai wanita yang dikatakan makan hati kerana pasangannya lebih mengutamakan rakan-rakan berbanding dirinya mahupun anak-anak.
Oleh Adib Za

Ramai wanita yang dikatakan makan hati kerana pasangannya lebih mengutamakan rakan-rakan berbanding dirinya mahupun anak-anak.


Ini kerana lelaki sebegini dilihat begitu obses dengan kehidupannya termasuklah perhubungan bersama rakan-rakan dan juga alam pekerjaan. 

Mereka ini lebih mementingkan waktu melepak selepas kerja dan juga aktiviti luar seperti bersukan atau memancing sebagai contohnya. Sehingga kadang kala mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang suami.

Sebenarnya, lelaki sebegini bukanlah buruk perangainya, namun terlalu baik dan berlembut hati dengan rakan-rakan. Ini menyebabkan dia menjadi pilihan rakan apabila sesuatu masalah menimpa mereka. Ada sahaja yang meminta tolong ini dan itu. 

Kepada para wanita yang mengalami masalah ini, jangan mudah berputus asa. Sesungguhnya suami atau pasangan anda bukanlah seorang yang teruk, namun disebabkan terlalu obses dengan kerjaya, rakan-rakan dan kehidupannya, dia terlupakan tanggungjawab besarnya.


(Sumber foto: eharmony)


1. Sebagai isteri, anda cuba untuk berkompromi. Benarkan suami untuk keluar bersama rakan pada waktu tertentu. 

2. Jadilah pendengar yang baik. Kadang kala anda terlalu mahukan kehendak anda didengari tanpa memperdulikan kehendak dan perasaan suami. Sama-sama luahkan perasaan demi kebahagiaan rumah tangga.

3. Jangan lupa berhias agar suami kekal menyayangi dan menghargai anda. 

4. Tidak dilupakan doa agar suami lembut hatinya dan kembali menyayangi anda seperti dahulu. - CARI Infonet

14

Bagus
9

Marah
11

Terkejut
13

Sedih
12

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (68 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote seramado 18-8-2015 04:03 PM
malang jika dah berkahwin pun lelaki tu suka melepak dgn kawan smpi lupa anak bini
Quote jay_07 18-8-2015 05:17 PM
alah isteri pun jangan nak bkepit lah 24 jam! kaki aku makan die..

lelaki pun jangan bangang sangat 24 jam nak lepak
Quote oneders 19-8-2015 12:16 PM
benda macam ni dia ikut fasa. takkan selamanya suami tu nak melepak.

Lihat semua komen(3)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-6-2024 05:44 PM GMT+8 , Processed in 0.044397 second(s), 31 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top