Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Close

Ditelan Mati Emak, Diluah Mati Bapa, Rohingya Perlu Dibantu Atau Pun Tidak?

7-9-2017 01:26 PM|Oleh: Myra Rozi| Komen: 11


 Artikel Oleh Myra Rozi | Video Oleh Kelly Choong Ching Mun | Suntingan Visual Oleh Tan Zhen Sheng and Kelly Choong Ching Mun |

Diseksa dan dibunuh kejam di Myanmar, isu Rohingya hangat diperkatakan dunia, apatah lagi bila pelarian etnik ini merayu meminta pertolongan menyebabkan Malaysia turut terpalit sekali.

Seolah-olah tersepit di antara kemanusiaan dan kedaulatan negara, ramai yang mempunyai pendapat berbeza-beza.

Ada yang bermati-matian tegas membela nasib golongan pelarian ini, namun soalnya di sini, wajarkah kita membantu sedangkan ia bakal membawa risiko terhadap negara sendiri? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
13
Marah
10
Terkejut
12
Sedih
9
Lawak
10
Bosan
10
Komen: 10
Komen

Komen Terbaru

Quote Darien_Fawkes 3-12-2018 07:06 PM
Edited by Darien_Fawkes at 3-12-2018 07:08 PM

hantaq balik bangla aje la, species rohingya ni bukan dari baka elok perangai depa.
mula2 buat muka kesian, bila dah lama bilangan depa dah ramai mulalah nampak belang muka sebenaq depa. yang tinggal kat kawasan ramai rohingya ni tau la macam mana pelaq perangai depa tu. kongkek kuat buat anak ramai, tapi haram langsung tak jaga biaq anak depa berkeliaran mengalahkan anjing liaq. baru2 ni je kena, 3 ekoq anak rohingya berkeliaran dalam mall siap ludah dari tingkat ataih, kimak betul. yang dewasa pula bila dah ada gang bukan main pelaq gaya depa, punya kurang ajaq ingat depa duk kat negara depa. sapa2 konon nak membela sangat bangsa ni sila angkut depa dok sekali ngan hangpa baru tau.

Lain-lain Komen

Quote sofiazara 7-9-2017 01:33 PM
boringla engkau ni
takde topik lain ke dah banyak kot topik lebih kurang sama pasal mende ni

cubalah gali pasal kemungkinan ada tangan ajaib sebalik krisis ni ke? china ke? USA ke?
daripada cerita pasal wajar tolong tak wajar tolong? terlalu picisan. sekolah sampai mana dulu?
Quote krustykrab 7-9-2017 01:44 PM
sofiazara replied at 7-9-2017 01:33 PM
boringla engkau ni
takde topik lain ke dah banyak kot topik lebih kurang sama pasal mende ni


Hahaha wpun ko marah tapi aku baca dlm keadaan yg kelakar..jgn marah dia nnt kredit kna potong
Quote Skuau 7-9-2017 01:51 PM
Dh 2-3 topik ni...
Quote sofiazara 7-9-2017 02:34 PM
krustykrab replied at 7-9-2017 01:44 PM
Hahaha wpun ko marah tapi aku baca dlm keadaan yg kelakar..jgn marah dia nnt kredit kna potong

ayoyo berkuasa memotong kredit ka
Quote siskepoh 8-9-2017 03:22 PM
semoga semuanya dipermudahkan
Quote capiloton 14-9-2017 02:22 PM
hantar balik bangla la. sibuk jer kat malaysia.
semak aku tengok pendatang macam2 jenis kat negara ni.
tak payah nak kesian sangat.
spesis ni selalu jadi pengemis, mintak sedekah kat KL.
kalau tak bagi duit, akan kena maki dengan spesis celaka nih.
pegi mati.
Quote Mopiko 18-9-2017 06:13 PM
pening pikirkan masalah rohingya ni. kes palestin pun tak selesai sampai hari ni. adakah myanmar cuba nak jadi israel asia?


Quote Takluk 12-11-2018 11:13 PM
Lalalalalalalala
Quote melodyalvarado 3-12-2018 06:52 PM
cubalah gali pasal kemungkinan ada tangan ajaib sebalik krisis ni ke? china ke? USA ke?
daripada cerita pasal wajar tolong tak wajar <a href="https://www.w3sasdaschools.com">tolong</a>? terlalu picisan. sekolah sampai mana dulu?
Quote Darien_Fawkes 3-12-2018 07:06 PM
Edited by Darien_Fawkes at 3-12-2018 07:08 PM

hantaq balik bangla aje la, species rohingya ni bukan dari baka elok perangai depa.
mula2 buat muka kesian, bila dah lama bilangan depa dah ramai mulalah nampak belang muka sebenaq depa. yang tinggal kat kawasan ramai rohingya ni tau la macam mana pelaq perangai depa tu. kongkek kuat buat anak ramai, tapi haram langsung tak jaga biaq anak depa berkeliaran mengalahkan anjing liaq. baru2 ni je kena, 3 ekoq anak rohingya berkeliaran dalam mall siap ludah dari tingkat ataih, kimak betul. yang dewasa pula bila dah ada gang bukan main pelaq gaya depa, punya kurang ajaq ingat depa duk kat negara depa. sapa2 konon nak membela sangat bangsa ni sila angkut depa dok sekali ngan hangpa baru tau.

Lihat semua komen(11)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.036940s Gzip On
To Top