View: 1098|Reply: 7
|
Rider Datang Dari Jauh Nak "Pick-Up" Pesanan Tapi Kedai Dah Tutup, Boleh Macam Tu?
[Copy link]
|
|
Kita selalu mendengar kisah penghantar makanan terpaksa melayan kerenah pelanggan setiap hari, isu seperti penghantaran lewat, makanan tidak ditutup dengan betul dan banyak lagi.
kredit foto: TikTok
Baru-baru ini, ada video tular di TikTok yang memaparkan seorang penghantar makanan tiba di gerai apam balik untuk mengambil makanan itu, namun sebaik tiba dia mendapati kedai itu sudah lama ditutup.
Difahamkan, penghantar makanan itu kecewa dengan pemilik kedai berkenaan kerana tidak menutup aplikasi penghantaran makanan yang didaftar sebelum ini.
Tambahan pula, di dalam sistem tertulis bahawa kedai itu masih beroperasi.
kredit foto: TikTok
Menjengah di komen pula, ramai yang bersimpati dengan penghantar makanan itu dan meminta bersabar dengan situasi tersebut. - CARI |
|
|
|
|
|
|
|
pernah kena.. order makan..tiba rider call bagitau kedai tu tutup, suruh cancel order.. geram je..dah la lapar.. kedai makan tu pulak dlm foodcourt shopping mall. kesian kat rider kena jalan jauh sekali kedainya tutup.. |
|
|
|
|
|
|
|
Baru je tadi pagi nampak tiktok rider mengamuk gara-gara customer tak alert bila kena call banyak kali. Bagi location pun tak tepat. Memang selayaknya rider tu mengamuk! Tapi customer tu pula play victim... Hmmmmmmmmm |
|
|
|
|
|
|
|
Penah kene gak... tp pickup order sendiri... 2 kali dah kene... vendor lain²... satu kedai tu dah ready nk pickup skali sampai kedai baru tengah renovate dan satu lagi kat rumah orang... yg kat rumah orang tu dpt respon dari customer service yg dia saja² je buka apps tu nk tgk cemana n apa pun dia x prepare barang² lagi nk meniaga |
|
|
|
|
|
|
|
haha, pernah kena. I order rojak je.
jenuh la tunggu. silap I la tak pegang phone
lepas sejam, tengok balik phone, order cancel. kedai tutup |
|
|
|
|
|
|
|
imransulaiman replied at 31-5-2022 06:28 PM
Baru je tadi pagi nampak tiktok rider mengamuk gara-gara customer tak alert bila kena call banyak ka ...
Location tu kalau grab kdg2 mmg xboleh pin dgn tepat. Jd dkt i lepas kena update apps. Pernah sekali order i dpt dkt rumah org lain. Call rider x dpt. No tu dia xguna. Second time nasib baik rider guna number tu. And ambil hntar balik dkt iols. Ni rider x call sbb ada location agknya. Biasanya kena tanya org tu betul ke nama sekian2. Yg tuan rumah tu pulak dia ingat wife order. I dah siap tulis dlm notes rumah yg mana sbb pin grab xdpt kesan after update.
Yg call byk kali x angkat, mmg patut kena maki |
|
|
|
|
|
|
|
kita yg bukan rider pn kena...
2kali kena...
dah la lapar...
kalau dh cuti tu, offkan lah grab tu... |
|
|
|
|
|
|
|
pernah kene jugak..macam mana kat apps ada..tapi sebenarnya tutup pada hari tu..penjual pun kene update betol2 la dalam sistem tu supaya pembeli x order kat kedai berkenaan.. |
|
|
|
|
|
|
| |
|