|
aku pun nk citer pengalaman aku naik bas kl-kel @ kel-kl.
aku nih jenis kalau balik kg sekejap jer, aku lebih suka naik bas dari bwk kereta....kecuali balik time raya puasa atau raya haji. atau pun time aku ambik cuti panjang. baru aku drive.
last aku naik bas masa balik raya cina bln lepas, naik bas pukul 10 mlm, bas buruk tp enjin volvo....senyap n bawak pun aku tgk pickup.
lepas kaw. gua musang bas aku nih tibai 3 ekor lembu yg duk lepak tengah jalan, aku rasa arwah lembu tuh psl aku dengar sampai bawah bas bising, munkin dah jadi lempeng dah lembu tuh kena gelek. bas x berenti pon, jln terus jer. sampai kat machang aku tgk depan bas memang dah kemek dah n lampu pon dah pecah sebelah. jalan pon pakai lampu sebelah jer.
dulu sekali bas malam yg aku naik pernah nak langgar lembu gak kat kuala krai, nasib baik sempat berenti bas nih. yer laa bas berat jd inersia pon besar...nk berenti kena ambik masa laa skit. byk betul lembu duk merempit atas jln skang nih.
paling thrill bas aku brek atas lopak air psl keta depan mengelak lopak air tuh, melintang bas aku tgh jalan, nasib baik xder keta kat depan n bas masuk dlm semak jer. bas ok n bleh jalan. ni pon mlm gak.
psl makan nih memang mahal nk mampus kat bas berenti rehat nih, aku pernah hantar sms ke hal ehwal pengguna psl ni tp respon tadak. mungkin diorang pon dapat makan free kot kat sana. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
waahh.. banyak gak yg bad experiece erkk..
aku kelantan tak pernah jejak lagii... huhuhuhuuh |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #41 tak kisah's post
gile babai cite ko nih.......thrill habis.
sabung nyawa betul........ |
|
|
|
|
|
|
|
aku pernah jugak la test power ngan bas KL-Kelantan ni..pukul 2pagi aku terserempak dengan bas ekspress transnasional..follow belakang dia...ingat nak test jugak berapa dia bawak...alih-alih dia suruh potong pulak..ok la...jalan lagi terjumpa bas mutiara..ha bas ni yang aku dapat rekod berapa kelajuan dia..jalan sunyi kereta tak banyak..gelap gelita..bas mutiara ni boleh cruise dalam kelajuan 140km/j (aku bawak gen2)...140km.j tu top speed dia kat jalan lurus...aku yang kat belakang ni rasa terbuai-buai...
dia berenti kat merapoh..aku teruskan perjalanan sampai gua musang.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #46 venom1's post
140km/j? |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by satriastendet at 19-2-2008 11:48 AM
gile babai cite ko nih.......thrill habis.
sabung nyawa betul........
tu yg thrill....yg seram pon ada gak, tp aku x nampak laa. driver bas citer.
kebetulan aku balik kelantan naik bas mlm n seat aku plak dpt yg belakang driver...kira row depan skali laa.
aku mcm biasa laa naik bas terus tido jer, sampai kat hentian merapoh baru aku terjaga.
jd driver bas nih tanya laa aku ada nampak x benda mcm kabus/kain yg sebesar keta kancil yang jatuh dari atas terus menuju ker depan bas masa kat bukit 7 tuh (sapa biasa guna jln nih tahu laa kat mana tempat dia)....aku ckp laa x psl tido.
rupanya dia nampak benda tuh yg jatuh terus menuju ker bas, nasib baik laa driver nih kira otai ...kalo driver muda mau mengelak dh masa tuh, silap2 bas bleh terbabas.
byk laa aku dengar criter seram diver bas nih....
ada skali tuh driver nih citer dia nampak ada org lari dkt sisi bas n sama laju dgn bas....yg ajaib tuh, org tu lari kebelakang.
pastu ada plak citer baby yang merangkak melintas jln n bas nih terpaksa berenti sementara nk tunggu budak tuh abih melintas. yg pelik tuh kat kawasan hutan n waktu tgh mlm plak. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #49 tak kisah's post
aduhhhhh.....jd seriau pulak aku nk blk drive sorg2 nk ambik wife aku nnti........
biar betul nieh?? pucat jap aku.......baru je plan nk blk drive ke KB ptg lps keje.
bukit tujuh kt area mana ek? aku x perasan sgt.....yg aku perasan, aku belasah drive je, tau2 smpi..... |
|
|
|
|
|
|
|
ko dh kasik aku tmbh seram arrr....... dh le blk drive sorg2.....
aku x perasan lg lh yg mana satu bukit 7 tu tp yg aku tau mmg ada bukit tinggi n curam tgh2 antara KL-KB tu. petronas aku perasan ada 2 tmpt kt area tgh2 hutan tu. satu tu tepi jalan n satu lg dkt dgn bulatan...
huuu......mencabar la aku nk blk KB nnti....... |
|
|
|
|
|
|
| |
|